Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vreemde, balkvormoge blokken, zijdelings aan spoorrails: waarvoor dienen ze
Beetje te simpel. Als je het over spanningen hebt moet je je referentieniveau opgeven en de impedantie waarin je werkt. Want een spanning in dBm != dBV...
Ik wil het ook vrij simpel houden.
Als het om spanningen gaat en het berekenen van hoeveelheid in db op audiogebied, kijk dan hier eens.
Wil je nu weer een onzinnige en overbodige discussie starten?
Dat is gewoon een verwijzing naar een site over 'raildempers", daar gaat dit topic toch over?
Deze site beantwoordt gewoon de vraag wat 3dB verschil door die raildempers betekent.
Ik deel net geen eigen mening maar verwijs naar info.
Of is het niet toegelaten iets te posten dat niet in uw gedachtengang past?
Wil je nu weer een onzinnige en overbodige discussie starten?
Of is het niet toegelaten iets te posten dat niet in uw gedachtengang past?
Het is maar net wat je "onzinnig" of "overbodig" noemt hé. Min - of plus drie decibel...
Akkoord, voor specialisten zijn die van groot belang. Maar dit forum hier mag echter niet elke keer weer verworden tot een oneindige discussie, dacht ik.
Mijn vraag was gewoon o zo simpel...laat het antwoord toch voor iedereen ook eenvoudig/begrijpbaar blijven. Hou het spiergerol toch aub. voor ergens anders.
Het is maar net wat je "onzinnig" of "overbodig" noemt hé. Min - of plus drie decibel...
Akkoord, voor specialisten zijn die van groot belang. Maar dit forum hier mag echter niet elke keer weer verworden tot een oneindige discussie, dacht ik.
Mijn vraag was gewoon o zo simpel...laat het antwoord toch voor iedereen ook eenvoudig/begrijpbaar blijven. Hou het spiergerol toch aub. voor ergens anders.
Ik kan je enigszins begrijpen hoor, want ik, en velen met mij vrees ik, snap er niks meer van na mijn opmerking "Ik heb wel ooit eens ergens iets gelezen dat je met dB niet zomaar de vermeerdering/vermindering procentsgewijze mag berekenen, misschien dat iemand de juiste uitleg heeft." .
Had men gewoon geschreven "die 3dB vermindering houdt in dat het lawaai met 50 % vermindert", dan was ik al tevreden geweest .
Maar ik begrijp ook dat iemand die ergens een vraag in zijn vakgebied bemerkt hierover doorboomt.
Ze zouden echter moeten beseffen dat 99 % van de mensen er dan niks meer van snappen, en gewoon niet verder meer lezen.
Ik kom uit 'den bouw' en ik steiger ook wanneer ik lees/hoor, zelfs op TV/radio dat ze precies het verschil niet weten tussen, cement, beton, mortel....
Dat zal zeker een beetje 'des mensen' zijn.
Re: vreemde, balkvormoge blokken, zijdelings aan spoorrails: waarvoor dienen ze
Je zegt "genuanceerder' wat ik bedoel, Djivan. Als het hier over mijn vakgebied gaat dan probeer ik het ook verstaanbaar over te brengen. Sommigen hier willen dat echter niet begrijpen....
Het is maar net wat je "onzinnig" of "overbodig" noemt hé. Min - of plus drie decibel...
Akkoord, voor specialisten zijn die van groot belang. Maar dit forum hier mag echter niet elke keer weer verworden tot een oneindige discussie, dacht ik.
Mijn vraag was gewoon o zo simpel...laat het antwoord toch voor iedereen ook eenvoudig/begrijpbaar blijven. Hou het spiergerol toch aub. voor ergens anders.
Was het antwoord dan niet zo simpel op die website?
Ik dacht niet dat de woorden "de geluidsoverlast wordt gehalveerd" tekst voor specialisten is.
Of heeft u de tekst niet (volledig) gelezen?
Lees eerst de tekst eens alvorens te klagen.
Edit: De tekst waar ik naar verwees bevat deze zin:
"Dit betekent dat met de geluidsreductie van 3dB door de raildempers, de geluidsoverlast wordt gehalveerd."
Comment