Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terugvlucht 1/3de korter dan heenvlucht: onderbouwde verklaring gezocht!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: terugvlucht 1/3de korter dan heenvlucht: onderbouwde verklaring gezocht!

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Vreemd hé!
    de Avro deed er op 28 juli anderhalf uur over (pak me nu niet op 5 minuten méér of minder), en de A319 op 4 augustus 01uur en zo'n 7 minuten.
    De afgelegde weg was op enkele km na exact identiek en toch wist de piloot op voorhand dat we er opvallend minder lang zouden over doen dan normaal.

En de reden daarvoor..., daar zou ik nu graag eens een plausibel antwoord op vinden...
    Wat is het vluchtnummer? De vertrektijd ?

Ik heb : http://nl.flightaware.com/live/fligh...435Z/EBBR/LKPR met 56 minuten.
    Of het een Avro of een Airbus is doet er toch niet toe voor deze vlucht.
    Last edited by Skitch; 5 augustus 2015, 20:43. Reden: EDIT : Avro of Airbus
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

SN2809: 9:30h>11:00h
      SN2812: 18:35h>20:05h

Comment

SN2809: 9:30h>11:00h
        SN2812: 18:35h>20:05h
        Dat was inderdaad een AVRO op 28 juli. Maar de vluchtduur is 1u: 04 minuten

Nu vergelijken we misschien appelen met citroenen want:
        Hij heeft nog vanaf de gate tot de start 9 minuten moeten wachten en vanaf de landing tot de gate nog eens 4 minuten er bij.
        Dat maakt 1 u: 17 minuten samen.

'k Denk dat die piloot "spreekwoordelijk" sprak.
        Als mijn vrouw zegt dat ze binnen 5 spreekwoordelijke minuutjes, thuis komt dan...... neem ik eerst nog een uitgebreide douche.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Als mijn vrouw zegt dat ze binnen 5 spreekwoordelijke minuutjes, thuis komt dan...... neem ik eerst nog een uitgebreide douche.
          Jij ook al!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Tja, zouden er hier niet meerdere factoren kunnen meespelen.
            • Lading van de vlucht
            • Windrichting
            • Windsterkte
            • Type vliegtuig

Dit zijn volgens mij de dingen die de duur van een vlucht kunnen beïnvloeden als we aannemen dat ze dezelfde vluchtroute hebben, natuurlijk.
            [*]Lading van de vlucht

Aerodynamisch gezien : hoe zwaarder hoe sneller je moet vliegen.
            Wedstrijd zweefvliegtuigen nemen tot soms 300 liter ballast mee om sneller te kunnen vliegen.
            Voor de landing lossen ze dat water. Dit is een LS-10

[*]Windrichting +[*]Windsterkte

Vektorieël horen die bij elkaar.
            Zie http://nl.flightaware.com/live/fligh...725Z/EBBR/LKPR Hij heeft 807 km gevlogen op 1u:04 minuten of 64 minuten.
            Regel van drie : 756 km/h
            Als hij op die 807 km 1u : 34 minuten vliegt dan had hij een snelheid van 515 km/h.
            Dat komt overeen met een goede westenwind van 290 km/h. Dat is een beetje veel......
            [*]Type vliegtuig

Het verschil tussen een AVRO en een A319/320 is voor dit type vlucht niet groot genoeg om dat te verantwoorden.
            De Avro is een vliegtuig dat heel kort kan landen en opstijgen. Zeg maar London City Airport.
            Last edited by Skitch; 12 augustus 2015, 23:05. Reden: 300 liter ballast

Comment

Zoals je hier kan lezen is de straalstroom vooral belangrijkg op de noord Atlantische route. En dat kan nogal eens wat schelen. 1200km met een Boeing 777, at heeft zo zijn gevolgen op de duur van de vlucht. http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...alstroom.dhtml

Maar een vlucht met zo'n tijdsverschil vanuit Tjechië, dat zal wel een fabeltje zijn zeker, tenzij de piloot daar dan zelf zou voor iets tussenzitten.
              Last edited by enero; 5 augustus 2015, 21:36.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Jij ook al!
                Ja.
                Ik ben ook maar een mens.

Comment

Ja.
                  Ik ben ook maar een mens.
                  1 zo'n douche-sessie met hoeveel Brugse Zot of OMER is dat vergelijkbaar?

Comment

Geen van beiden. Altijd rode wijn of koffie of koffie. Soms ook koffie.

Comment

Geen van beiden. Altijd rode wijn of koffie of koffie. Soms ook koffie.
                      Neen Dirk, geen koffie ... Jij drinkt, altijd tee en niettes koffie ... jij drinkkoffie, jij kijkkoffie

Ter zake.
                      Kan het ook niet iets te maken hebben met landingsslots, landingsniveau's ... die worden vastgelegd per vlucht ?
                      Ik herinner me dat we ooit een 35 minuten hebben moeten vliegen rondomheen een luchthaven voor we toelating tot landen kregen. We zijn dan ook een paar keer naar een andere 'corridor' moeten stijgen/dalen ...
                      Ooit zijn we naar stad gevlogen waarbij we normaal 3 uur vliegen. We vertrokken helaas met 20 minuten vertraging en toch zijn nipt na op 5 minuten op uur geland. Vliegtuig vloog toen iets sneller ? Of mocht misschien direct de landingsluchthaven benaderen en direct landen ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Als je met deze in 1 richting vliegt, en met een gewoon lijnvliegtuig terug komt, dan zal er ook een groot tijdsverschil zijn https://www.youtube.com/watch?v=0dyrbRGkVKI
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Jah...slaaplekker.
                          Morgen kom ik met een nieuwe vraag.
                          Het wordt er één voor kenners van spoorwegtechniek.
                          Eens zien wat die dan oplevert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            .........................
                            Kan het ook niet iets te maken hebben met landingsslots, landingsniveau's ... die worden vastgelegd per vlucht ?
                            ............................
                            Dat is met heel grote waarschijnlijkheid de meest valabele reden.
                            Als er geen incidenten zijn.

Comment

Straffe Oostenwind ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Jah...slaaplekker.
                                Morgen kom ik met een nieuwe vraag.
                                Het wordt er één voor kenners van spoorwegtechniek.
                                Eens zien wat die dan oplevert...
                                Hier het antwoord voordat de vraag is gesteld
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X