Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Grijs ? Zo zwart als wat. Ge zegt het zelf: als MS het detecteert zullen ze het blokkeren omdat het puur juridisch illegaal is.
    Er is een verschil tussen wat "kan" en wat legaal "mag" bij software en licenties.
    m'n excuses. Ge hebt gelijk.

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      m'n excuses. Ge hebt gelijk.
      Geen probleem hoor. En het wil ook niet zeggen dat ik die soms vergezochte regels door dik en dun verdedig.
      Maar "grijs" moeten we hier te lande soms wel eens gebruiken in het weertopic, maar bij software bestaat dat niet.
      Ofwel ben je "in orde" met de licentievoorwaarden of wel niet. Punt. Er is (juridisch gezien) geen tussenweg.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Het probleem met een volledige zwart scherm waarin enkel de cursor zichtbaar was is intussen opgelost. De Nvidia driver verwijderen en dan terug installeren heeft daarvoor gezorgd.
        Intussen heb ik ook gezien dat je in Windows 10 Pro een optie hebt om het automatisch installeren van 'feature updates' uit te stellen. Security updates worden wel nog automatisch geinstalleerd maar de grotere updates die funkties toevoegen niet. De optie heb ik nu aangeschakeld.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Tot volle tevredenheid mijn smartphone een upgrade gegeven met "Lumia Windows 10" .
          De smartphone is een Nokia Lumia 830.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Nieuwe pc met win10 op ssd, tgaat vooruit. Iemand een suggestie voor een goed imageprogramma. Mijn acronis 2011 is niet compatibel en ik wil misschien iets ander uitproberen.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
              Nieuwe pc met win10 op ssd, tgaat vooruit. Iemand een suggestie voor een goed imageprogramma. Mijn Acronis 2011 is niet compatibel en ik wil misschien iets ander uitproberen.
              Op deze Pc gebruik ik Acronis 2013, maar op mijn andere Pc draait er tot volle tevredenheid AOMEI.
              Hier (klik) een mooie uitleg van het MS back-up systeem.
              Vroeger gebruikte ik op een Windows 7 Pc Synctoy 2.1.
              Mogelijks werkt het nog op Win10 (ik heb het nog niet geprobeerd). 't Is simpel om een back-up te maken van je bestanden, het maakt echter geen image aan.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                Nieuwe pc met win10 op ssd, tgaat vooruit. Iemand een suggestie voor een goed imageprogramma. Mijn acronis 2011 is niet compatibel en ik wil misschien iets ander uitproberen.
                Ik gebruik standaard ATI 2015 in automatische mode (elke dag een image met max 3 bewaarde kopijen ) maar die durft nogal eens een steek laten vallen ttz af en toe geraakt zijn database corrupt.
                Ik denk er aan om eventueel naar iets anders over te stappen. De rescue media maken met Acronis is een absolute PITA ! .. en meestal werken ze dan nog niet eens goed ! Er zijn daar op hun forum ellenlange discussies en procedures over beschreven door gebruikers. Acronis zelf doet steeds alsof hun neus bloedt, qua support stelt het niets voor.

                Het "windows backup" programma is puur knudde. W10 had niet eens meer een eigen backup systeem dus hebben ze er de windows 7 backup module maar terug ingepleurd en het wat bijgeschaafd maar een kat vindt er haar jongen niet in terug ! .. en de backup vreet disk space !
                PS: De opties die aangehaald worden in de link naar het artikel door LG zijn in hoofdzaak GEEN backup opties maar opties voor systeemherstel ! W10 werkt intern met een eigen "image", aangemaakt bij installatie en bijgewerkt bij elke grote update. Dat laat het OS toe om zichzelf verregaande te herstellen bij corruptie. De gebruiker heeft daar ook toegang toe via het commando "DISM" en "SFC" uit te voeren via een "elevated dos prompt". Maar oppassen met manueel uitgevoerde acties van "systeemherstel" ! sommigen varianten zijn behoorlijk destructief voor eigen data !

                Ik gebruik eigenlijk liever "Macrium Reflect" de gratis versie of "Aomei backupper" omdat ze eenvoudige en snel werkende programmas zijn ... maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik het beste resultaat ooit had met "Paragon Backup & Recovery 2014 free version" maar de gebruikersinterface is een doolhof en het programma lijkt pokketraag ...
                Last edited by Guest41; 9 november 2016, 10:21.

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  @regulus:

                  Bedankt voor de duidelijke uitleg. Had tot nu toe Acronis met volle tevredenheid gebruikt. Ik ga de opties die je aangaf eens bekijken.
                  Had die Aomei al eens bekeken. Spreekt me wel aan.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

                    Ik gebruik eigenlijk liever "Macrium Reflect" de gratis versie of "Aomei backupper" omdat ze eenvoudige en snel werkende programmas zijn ... maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik het beste resultaat ooit had met "Paragon Backup & Recovery 2014 free version" maar de gebruikersinterface is een doolhof en het programma lijkt pokketraag ...
                    AOMEI Backupper Standard is toch gratis, het is dit programma dat ik op mijn tweede Pc gebruik. En dan heb je ook nog AOMEI Backupper Professional die $ 49,95 kost.
                    De Standard werkt perfect en doet wat het moet doen en is bovendien behoorlijk snel.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      AOMEI Backupper Standard is toch gratis, het is dit programma dat ik op mijn tweede Pc gebruik. En dan heb je ook nog AOMEI Backupper Professional die $ 49,95 kost.
                      De Standard werkt perfect en doet wat het moet doen en is bovendien behoorlijk snel.
                      Misschien is het uit de context niet helemaal duidelijk maar er wordt nergens (duidelijk) aangegeven dat Aomei standaard *niet* gratis zou zijn ...

                      Wat ik niet weet is of zowel Macrium als Aomei ook in staat zijn om feilloos een image terug te zetten dat ook nog een werkende PC oplevert om de zeer eenvoudige reden dat ik dat nog nooit heb moeten doen ... (oa doen die dingen disk alignement zoals nodig bij moderne HD's en SSD's)
                      Van Paragon weet ik het wel omdat ik dat al een paar keren in bijzonder moeilijke omstandigheden heb gebruikt (W7-W10 auto-update de mist in op ASUS) en de "restore" naar het origineel ging zonder problemen.
                      .. en BTW ik maak bij elke update van het Backup programma een nieuwe recovery usb stick ... liever safe than sorry ..

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Misschien komen deze twee artikels van pas voor de ene of andere:
                        - https://hackingphotography.com/backup-strategy-part-1/
                        - https://hackingphotography.com/backup-strategy-part-2/

                        Voor Mac gebruik ik TimeMachine/TimeCapsule voor de 'constante' backup, en CarbonCopyCloner voor het regelmatig maken van clones (zelfs bootable clones van HDs met OS). Verder heeft het Mac OS een 'recovery systeem' ingebouwd.
                        Ik neem aan dat er voor Windows veel meer bestaat, hoewel ik ook aanneem dat de betere programma's geld kosten. Een bruikbare backup is echter 'geld waard' en daarom zou ik daaraan meer spenderen dan aan minder nuttige of nodige software.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Waarom een privé persoon elke maand een totale image zou nemen is me niet echt duidelijk, maar er zullen wel redenen zijn. (en hopelijk overschrijft men dan niet gewoon de vorige of heeft men een backup van z'n image)
                          Een backup van je belangrijke bestanden is natuurlijk wel aan te raden en persoonlijk gebruik ik daar het gratis syncback voor. http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            Waarom een privé persoon elke maand een totale image zou nemen is me niet echt duidelijk, maar er zullen wel redenen zijn. (en hopelijk overschrijft men dan niet gewoon de vorige of heeft men een backup van z'n image)
                            Een backup van je belangrijke bestanden is natuurlijk wel aan te raden en persoonlijk gebruik ik daar het gratis syncback voor. http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html
                            Een systeem backup als "structuur" is dus aan u niet besteed ? Wel veel geluk ermee als ge een systeem crash tegen komt, ge gaat eventjes bezig zijn !

                            BTW ... ik heb onlangs moeten ervaren dat "syncback" .. nogal eens HD schrijffouten veroorzaakt bij "automatische uitvoering" .. mogelijk ook bij handmatige uitvoering, ben nu uiterst voorzichtig met, vooral, de foto backups. ergo, ik heb nu een backup kopij van de backup !

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Een systeem backup als "structuur" is dus aan u niet besteed ? Wel veel geluk ermee als ge een systeem crash tegen komt, ge gaat eventjes bezig zijn !

                              BTW ... ik heb onlangs moeten ervaren dat "syncback" .. nogal eens HD schrijffouten veroorzaakt bij "automatische uitvoering" .. mogelijk ook bij handmatige uitvoering, ben nu uiterst voorzichtig met, vooral, de foto backups. ergo, ik heb nu een backup kopij van de backup !
                              euh, voor mij is een image niet zo belangrijk. Ik verspil graag tijd aan mn pc. Dus als ik al een crash heb amuseer ik me wat graag met een fresh install.
                              En ik denk dat men in totaliteit al meer tijd kwijt is met het bijhouden van z'n image dan de keren dat men daadwerkelijk een crash heeft en een fresh install moet doen. Hoeveel keer heb je het al nodig gehad?
                              M'n nieuwste PC draait nu toch al twee jaar zonder problemen. Dus dat was 1 namiddag aan installeren en gedaan.


                              Bovendien lijkt me een image van een pc waarop al van alles is geďnstalleerd en gedeďnstalleerd enkel maar een vervuilde pc-image. Nee, geef me dan maar een fresh install.

                              Dus voor mij is een backup van mn foto's, muziek en documenten meer dan genoeg. Ik zie als prive persoon met een gewone setup echt geen reden om maandelijks een image te maken. En als ik het al zou doen, is het eentje vlak na de fresh install, maar dan moet je erachter toch ook weer updaten...
                              Maar ieder doet wat hij wil natuurlijk.

                              Zelf heb ik nog geen problemen gehad met syncback, maar bedankt voor de waarschuwing.

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                voor degene die Acronis True Image 2017 aan de zachte prijs van 13.61€ willen (samen met Bitdefender Antivirus en andere software; en ja het is legaal): https://www.humblebundle.com/lifehacker-software-bundle

                                Comment

                                Working...
                                X