Eergisteren lag mijn smartphone (een Sony Experia Z1) op mijn bureau, zoals dat tijdens de vakantie meestal het geval is. Toen ik 's avonds terug thuis kwam van de jeugdbeweging stelde ik echter vast dat een deel van scherm (rechter bovenhoek) niet meer reageerde. Als je goed kijkt kan je zien dat het scherm gebarsten is. Even gekeken waarneer ik hem juist gekocht had, en hij viel dus nog onder garantie.
Dus stapte ik de dag erna met garantie bewijs, originele doos en mij GSM naar de winkel waar ik hem gekocht heb. (Keten die de woorden garanties en vertrouwen hoog in het vaandel draagt, waarschijnlijk ook de reden waarom ik daar de aankoop deed.)
Uitleg gedaan, waarbij ze mij met de uitleg van "hij is niet gevallen" al half uit lachten.
Op de vraag om men het normaal vind dat het scherm van een GSM die men verkoopt als zijnde robuust en waterdicht uit zichzelf barst, kreeg ik ook geen antwoord.
Op het internet lees je meerdere verhalen over dit probleem.
Volgens de verkoper heb je bij de fabrikant nooit garantie op schermschade, maar in mijn geval gaat dit toch om een productiefout.
Heb ik dan geen recht op een gratis herstelling of op z'n minst een gratis prijsofferte voor herstelling. (Dat ging mij sowieso al 40€ kosten)
Heb mijn GSM dus gewoon mee terug naar huis genomen.
De verkoper raadde mij aan om hem ergens anders te laten maken. (Bij hun ging dit erg duur uitvallen)
Iemand die een adres weet waar je dit scherm kan laten maken.
Wel iets geleerd, ik koop nooit nog iets in een winkel.
Vanaf nu alles op't internet. Garantie heb je toch alleen maar tot er iets stuk gaat...
Dus stapte ik de dag erna met garantie bewijs, originele doos en mij GSM naar de winkel waar ik hem gekocht heb. (Keten die de woorden garanties en vertrouwen hoog in het vaandel draagt, waarschijnlijk ook de reden waarom ik daar de aankoop deed.)
Uitleg gedaan, waarbij ze mij met de uitleg van "hij is niet gevallen" al half uit lachten.
Op de vraag om men het normaal vind dat het scherm van een GSM die men verkoopt als zijnde robuust en waterdicht uit zichzelf barst, kreeg ik ook geen antwoord.
Op het internet lees je meerdere verhalen over dit probleem.
Volgens de verkoper heb je bij de fabrikant nooit garantie op schermschade, maar in mijn geval gaat dit toch om een productiefout.
Heb ik dan geen recht op een gratis herstelling of op z'n minst een gratis prijsofferte voor herstelling. (Dat ging mij sowieso al 40€ kosten)
Heb mijn GSM dus gewoon mee terug naar huis genomen.
De verkoper raadde mij aan om hem ergens anders te laten maken. (Bij hun ging dit erg duur uitvallen)
Iemand die een adres weet waar je dit scherm kan laten maken.
Wel iets geleerd, ik koop nooit nog iets in een winkel.
Vanaf nu alles op't internet. Garantie heb je toch alleen maar tot er iets stuk gaat...
Comment