Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan je op eigen kosten een elektrische fiets opladen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe kan je op eigen kosten een elektrische fiets opladen?

dus, het goede antwoord hier is: "door je batterij mee te nemen naar je appartement en daar te laden". Zo voorkom je ook dat iemand anders even met je lader aan de haal kan gaan :-)
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      dus, het goede antwoord hier is: "door je batterij mee te nemen naar je appartement en daar te laden". Zo voorkom je ook dat iemand anders even met je lader aan de haal kan gaan :-)
      Tsja, zie #6, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd voor sommigen.
      Sèg, elke keer dat je moet laden die batterij mee naar boven nemen, lastig hoor..... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Tsja, zie #6, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd voor sommigen.
        Sèg, elke keer dat je moet laden die batterij mee naar boven nemen, lastig hoor..... .
        Dat is inderdaad het goede en juiste antwoord.
        Maar of dat in de praktijk zo gebeurt is iets anders. Want dat sleuren met een batterij is inderdaad lastig hé.
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

batterij mee naar boven nemen is wel minder lastig dan de hele fiets mee naar boven, niet?
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

batterij mee naar boven nemen is wel minder lastig dan de hele fiets mee naar boven, niet?
            Ja, dat dacht ik ook .

Comment

Een vriend van mij verhuurd hier in het Roeselaarse een paar honderd garageboxen.
              Er zijn daar ook bij sommige en per 5 of 10 garageboxen stopcontacten voorzien, dat in een beveiligde kast
              en voor als je eens je auto wil stofzuigen of wat anders wil doen, deze kasten zijn voorzien van een drukknop
              en een timer na een druk op de knop heb je 15 minuten stroom ter beschikking en max. 10 AMP.
              Daar staan ook de lichten in de boxen op geschakeld, en ook deze moet je na uitslaan terug opnieuw aansteken
              door middel van een drukknop, systeem is zo gebouwd dat je wel degelijk opnieuw moet gaan drukken, iets tussen de knop steken of een plakker op de knop werkt niet, ook de buitenverlichting staat daar op geschakeld en de knop staat bij de inrit.
              Blijkbaar zijn die systemen in de handel te koop, kan dus ook een oplossing zijn voor een gemeenschappelijke garage,
              een batterij opladen wordt dan praktisch onmogelijk.
              Vroeger was er gemeenschappelijke stroom in die garages, sommigen hadden daar blijkbaar ook nog eens een vriezer of een koelkast in hun garage staan of lieten gewoon het licht branden enz. wat allemaal op één teller kwam, dus eerst alle lichtpunten voorzien van een timer, maar toen bleek dat ook dan nog de rekening hoog opliep dat systeem op de hoofdtoevoer laten plaatsen.
              Als bezitter en bouwer van vele appartementen kende hij het probleem, en dat was dat niet alle garages worden gebruikt door de huurders van de appartementen, maar ook soms gehuurd door externe huurders die er alleen een garage huren, de garage koppelen per appartement was dus geen optie.
              Trouwens achter een blok van vijf of zes appartementen staan soms 20 garages, en ja, op sommige plaatsen is er een wachtlijst voor een garage.

Comment

For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Heb niet alle reacties gelezen hoor maar mijn simpel verstand zegt me:
                  Koop een verlengsnoer dat lang genoeg is.
                  Steek het in de woonkamer in het stopcontact en...
                  Gooi het ander uiteinde door het raam naar beneden(let op voor voorbijgangers)
                  Laad daar je fiets op.
                  Problem solved!
                  Of is dat te eenvoudig gevonden?

PS: de tijd die je hiermee verliest win je straks dubbel en dik terug door sneller te rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Heb niet alle reacties gelezen hoor maar mijn simpel verstand zegt me:
                    Koop een verlengsnoer dat lang genoeg is.
                    Steek het in de woonkamer in het stopcontact en...
                    Gooi het ander uiteinde door het raam naar beneden(let op voor voorbijgangers)
                    Laad daar je fiets op.
                    Problem solved!

PS: de tijd die je hiermee verliest win je straks dubbel en dik terug door sneller te rijden
                    Neen, dat is veel te moeilijk gevonden.
                    Gewoon je batterij meenemen naar binnen in je appartement en daar opladen... of is dat te gemakkelijk gevonden .

Comment

Neen, dat is veel te moeilijk gevonden.
                      Gewoon je batterij meenemen naar binnen in je appartement en daar opladen... of is dat te gemakkelijk gevonden .
                      dat kan niet altijd, Djivan.
                      Soms zit de accu namelijk in een framebuis verwerkt.
                      Daarom heb ik mijn handleiding "universeel" en "voor iedereen bruikbaar" gehouden.

Comment

..................
                        De dag dat je twee weken op vakantie gaat met die fiets en je neemt je stroomkabel mee staat heel dat gebouw op stelten.
                        Omdat ze hun fiets niet meer kunnen opladen.

'k Heb het ooit geweten, lang geleden, bij iemand die verhuist en zijn kabeltelevisie laat afsluiten.
                        De geburen stonden in rep en roer. Je kon de "aftakkingen" volgens lang de onderkant van de traphal.
                        Last edited by Skitch; 20 juli 2015, 16:51.
                        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

'k Heb toch niet gezegd dat je die kabel laat hangen...
                          Die trek je na het opladen telkens terug binnen.
                          Bij ons zeggen ze: "je moet de kat niet bij de melk zetten"

Alléé... wie is de volgende die een tekort vindt in mijn handleiding?

Comment

dat kan niet altijd, Djivan.
                            Soms zit de accu namelijk in een framebuis verwerkt.
                            Daarom heb ik mijn handleiding "universeel" en "voor iedereen bruikbaar" gehouden.
                            Zie mijn eerste zinnetje in #6 .
                            Maar ik denk dat 99 % van de elektr. fietsen met een afneembare batterij zijn uitgerust, je moet die namelijk na een zekere tijd kunnen vervangen.
                            Hoe doen ze dat bij die batterijen die in een frame ingewerkt zitten... de hele fiets weggooien wanneer de batterij het laat afweten .

Comment

Zie mijn eerste zinnetje in #6 .
                              Maar ik denk dat 99 % van de elektr. fietsen met een afneembare batterij zijn uitgerust, je moet die namelijk na een zekere tijd kunnen vervangen.
                              Hoe doen ze dat bij die batterijen die in een frame ingewerkt zitten... de hele fiets weggooien wanneer de batterij het laat afweten .
                              Omgekeerd als hoe die batterij erin gestoken werd.
                              't Leven kan toch eenvoudig zijn hé!

Trouwens tegen de tijd dat de batterij het begeeft, is de rest ook aan vervanging toe ;-)

Comment

Ik zou zeggen, verwijder het stopcontact, koop gewoon 5 kwh meters, hang daar een stopcontact achter en klaar is kees.
                                Als je de mensen in je blok niet vertrouwd kan je natuurlijk gaan werken met kasten en sleutels, maar ik hoop dat iedereen een beetje eerlijk is

Last but not least ... wijzigingen in de electrische installatie vereisen altijd een (her-)keuring. Weet wel dat je maximum 8 stopcontacten op 1 kring mag hebben zitten ...

//edit: en gezien het gemeenschappelijk deel is; eerst voorleggen op de algemene vergadering en zien dat de overgrote meerderheid het eens is met deze wijziging en bijkomende kosten
                                Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                                Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                                Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Working...
                                X