Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
IE is enkel meest gebruikt omdat het standaard aanwezig is. Maar is idd belabberd. (Beetje zoals Norton antivirus)
Als ik de stats van de websites zie die ik beheer is het momenteel Chrome, Firefox, IE, Safari. Voor de opkomst van Chrome was het IE/FF bijna 50/50, voor een overwicht IE moet ik al ver terug gaan.
Ik heb hier met Explorer 11 en Windows 8.1 geen enkel probleem ondervonden terwijl ik alle nodige gegevens heb ingevuld bij Tax On Web.
Bij het inloggen kreeg ik wel eerst te zien dat ik nieuwe software nodig had voor de cardreader, nadat ik die had geïnstalleerd werkte alles probleemloos.
Als ik de stats van de websites zie die ik beheer is het momenteel Chrome, Firefox, IE, Safari. Voor de opkomst van Chrome was het IE/FF bijna 50/50, voor een overwicht IE moet ik al ver terug gaan.
Als ik naar mobile kijk is dat uiteraard safari (I-dinges) en chrome. Geen IE te zien. Wat ik aangaf is overwegend PC.
Beperkte stats voor de eerste jaarhelft (Beetje verwonderd dat op dit segment FF zo goed scoort tegenover Chrome) Ik zie meestal stats over veel kortere of veel langere periodes)
Browsers
FF 41%
IE 25.8%
Chrome 23.4%
Safari 2.8%
Chrome mobile 2.4%
Android browser 1.8 %
Mobile safari 1.6 %
Opera 0.4 %
IE mobile 0.3 %
Maxthon 0.2 %
OS
Win 7 46.8%
Win 8.1 13.3%
Mac 10.10 9.7%
Win XP 6.2 %
Win Vista 5.9%
Android 4.4 5.2%
Android 2.2%
Android 4.1 1.6%
GNU/Linux 1.5%
Max 10.9 1.1%
Ben je zeker dat je een 404 krijgt?
Een 404 is een antwoord van de server uit (dus er is verbinding met de server) maar de server verteld u dat de gevraagde pagina niet beschikbaar is.
Meestal is de oorzaak te zoeken bij een oude link naar een pagina die inmiddels verdwenen is.
Maar het kan ook zijn dat links in een website doorgestuurd worden op basis van javascript. Somige browsers hebben daar al eens een probleem mee.
De oplossing is dan door gewoon een andere browser te gebruiken.
Zelf gebruik ik firefox voor 99% van mijn surfen, en bij uitzondering IE.
Grappig is dat als iets niet werkt in de ene het dan wel werkt in de andere. Er is momenteel niet 1 browser die perfect alle paginas kan bezoeken
En je kan een token nog steeds aanvragen alhoewel dat nu wat aan de late kant is voor de huidige aangifte in de persoonsbelasting.
Maar je kan het nu al aanvragen voor volgend jaar.
Beetje absurd is wel dat je moet inloggen op de website van egov met je eID om een token aan te vragen
Ben je zeker dat je een 404 krijgt?
Een 404 is een antwoord van de server uit (dus er is verbinding met de server) maar de server verteld u dat de gevraagde pagina niet beschikbaar is.
Die 404 op de site krijg je als je negeert om de software van de kaartlezer upgrade uit te voeren.
Dan krijg je een pagina dat je geen toegang hebt en daar geeft één van die links een 404.
Dat ligt niet aan IE of aan TOW zelf maar een of andere verwijzing naar een infopagina om het probleem op te lossen dat niet bestaat.
Oplossing is historiek verwijderen (cache en koekje), alle browservensters sluiten en terug naar TOW gaan.
En dan "NIET" negeren om de update van de software van de kaartlezer te doen.
Met andere woorden, als je doet wat ze u aangeven om te doen ... dan heb je geen problemen en ook geen 404.
Ik denk dat TS gewoon eens geprobeerd heeft wat het zou geven met de oude software, ofwel het bericht wat te snel weggeklikt heeft.
Wat ik me al een tijd afvraag: wat kan de reden zijn dat de software om een ID kaart uit te lezen om de haverklap "verouderd" is ?
Zelfde vraag waarom er ontelbare updates gebeuren voor Adobe reader (tenslotte dient dat enkel om een simpele PDF te openen), reden dat ik al jaren Foxit reader ben gaan gebruiken. Daar heb je maar om de paar jaar een nieuwe versie. Plus je krijgt er niet ongevraagd Mc Afee bij als je niet goed oplet, zoals bij de Adobe reader.
Wat ik me al een tijd afvraag: wat kan de reden zijn dat de software om een ID kaart uit te lezen om de haverklap "verouderd" is ?
Zelfde vraag waarom er ontelbare updates gebeuren voor Adobe reader (tenslotte dient dat enkel om een simpele PDF te openen), reden dat ik al jaren Foxit reader ben gaan gebruiken. Daar heb je maar om de paar jaar een nieuwe versie. Plus je krijgt er niet ongevraagd Mc Afee bij als je niet goed oplet, zoals bij de Adobe reader.
In feite om 2 keer dezelfde redenen: security.
De chip van de id kaart verandert constant -(die chips worden niet alleen voor id kaarten gebruikt) om te voldoen aan zeer strenge security voorwaarden. Dat betekent dat oudere software tegen een security barriere aanloopt, die dan een update nodig heeft om terug te werken.
Gelijkaardig bij Adobe reader, maar hier spelen commeciele belangen van Adobe ook en rol.
Comment