Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
    Op de eerste plaats vind ik het niet eerlijk dat mensen die geen zonnepanelen hebben liggen moeten betalen voor de kemel die de regering weer maar eens geschoten heeft door de over subsidiëring maar ik kan daar niets aan doen als zonnepaneel eigenaar

Maar ik moet wel even kwijt dat die panelen bij ons niet gratis op het dak zijn gevallen.
    Wij hebben destijds ook een lening moeten aangaan voor het niet te onderschatten bedrag van 26.000 euro waarvoor ik maandelijks zo'n 250 euro moet afbetalen om die panelen te 'krijgen'.

Nu zijn die zelfde panelen voor minder dan de helft van de prijs te plaatsen met waarschijnlijk zelfs meer rendement maar was dat met de GSM en andere artikelen in het verleden ook al niet zo?

Ik geef toe dat ik toen beslist heb om ze te plaatsen juist voor de hoge premie van 450 euro en de belasting vermindering en nu spijt heb dat ik toen mijn gans dak niet heb vol laten leggen zoals de verkoper me voorstelde.

Moet ik me nu schuldig voelen tegenover mijn medemens die niet op die kar gesprongen is omdat hij niet het juiste dak of middelen heeft/had ?

Ik denk het niet !

Dat ze zich in Brussel dan eerst maar eens beginnen te schamen met hun maandelijkse VIP verplaatsingen naar Straatburg die handen geld kosten aan onze samenleving maar nee het is nog altijd makkelijker om de kleine man met de pet te laten opdraaien voor hun uitspattingen en verkwistingen.
    En maar van de daken roepen dat er dringend geld moet gevonden worden en wij (weer die kleine man ) nog maar eens moet bezuinigen terwijl zij de grote jan blijven uithangen met ons belastinggeld

Het is en blijft hier nu eenmaal België ,het land waar ze wel een wet maken als het hun goed uitkomt en eentje afschaffen als het hun nog beter uitkomt
    En als gij blijft klagen over die netvergoeding, dan moogt ge U ook schamen. Uw panelen zijn al lang terugverdiend, maar dat ben je waarschijnlijk vergeten.
    Sterke schouders dragen de zwaarste lasten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
      Nee hoor!

Wij leven nog steeds in één van de betere landen maar daarom hoeven we nog het nog niet als normaal te beschouwen dat ze altijd alles bij de kleine man gaan halen en de grote kapitalen niet durven aan te spreken.
      Kijk maar naar Marc Coucke'bak' die durft het te minste toe te geven.

In Griekenland is alles beter.... Daar wordt de gepensioneerde en zieke burger gewoon uitgeperst terwijl de rijken maar beperkt moeten bijdragen.

Verhuis naar daar! Huizen zijn spotgoedkoop, en zonnepanelen brengen er nog meer op.

Comment

Inderdaad, zwaar geklaag omdat een foute situatie een beetje wordt rechtgezet.

Distributiekosten zijn al lange tijd rond of net boven de 50 % op het aangerekend verbruik.

Maar, met zonnepanelen draait je teller terug en is daardoor ook het aangerekend verbruik veel lager tot soms zelfs nul in het ideale geval.

Het is totaal onlogisch en associaal dat men gebruik maakt van het netwerk maar er niet voor betaald. Immers, 50 % distributievergoeding op 0 euro aangerekend verbruik = 0 euro (en ook 0 euro btw erop). En een tijdlang daar bovenop nog wat GSC vergoeding ook.

Het is maar goed dat er nu eindelijk een bijdrage wordt aangerekend. Nu nog die terugdraaiende meter vervangen door eentje die de werkelijk afgenomen electriciteit kan aantonen en dan daarop distributievergoeding laten betalen, zoals iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Het is maar goed dat er nu eindelijk een bijdrage wordt aangerekend. Nu nog die terugdraaiende meter vervangen door eentje die de werkelijk afgenomen electriciteit kan aantonen en dan daarop distributievergoeding laten betalen, zoals iedereen.
          Volledig mee eens maar dan hetzelfde tarief voor de mensen die stroom op het net zetten als zij die stroom afnemen van het net. En niet van uw omvormer is zo groot u betaald zoveel netvergoeding.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Een electriciteitscentrale krijgt amper 3ct per kWH, jij krijgt 65ct per kWh, en nog klagen....
            Je krijgt gewoon 20 keer zo veel, en dat gegarandeerd voor 20 jaar....

Comment

Tommy uw vergelijk gaat niet op. Je hebt 2 spelers de producent en de transporteur.

Het gaat mij er gewoon om dat ze nu de spelregels niet moeten beginnen veranderen. En als ze dan een netvergoeding willen hanteren dat ze het dan eerlijk doen.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Het gaat mij er gewoon om dat ze nu de spelregels niet moeten beginnen veranderen.
                Tot dit punt heeft u 100% gelijk, de spelregels veranderen is nooit correct.
                Maar dat is het enige dat bezitters van zonnepanelen bezien "wat zij plots moeten betalen", nooit wat de niet-bezitters allemaal extra moeten betalen omdat zij zonnepanelen hebben.
                Het is inderdaad erg dat ze de bezitters hun regeltjes veranderen, maar het is toch nog veel schandaliger dat wie er geen bezit er ook voor moet opdraaien?
                Het is alsof mensen zonder auto plots rijtaks zouden moeten betalen omdat de bezitters van een wagen die fiscaal kunnen inbrengen hebben en ze nu een gat willen dichten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Volledig mee eens maar dan hetzelfde tarief voor de mensen die stroom op het net zetten als zij die stroom afnemen van het net. En niet van uw omvormer is zo groot u betaald zoveel netvergoeding.

mir
                  Waarom toch hetzelfde tarief ? Je ' stockeert ' als het ware je overtollige stroom en dat moet aan hetzelfde percentage als het afnemen van stroom ??? En je geniet mogelijks van GSC's en van belastingaftrekken ook nog ??

Hetzelfde tarief op wat, op welke waarde ? Niemand koopt jouw electriciteit en niemand zal je hetzelfde betalen als wat jij moet betalen aan electriciteit van het net. Alleen de overheid biedt je dat aan : ze nemen tijdelijk je extra energie op en laten je die later opnieuw opnemen, GRATIS. Probleem is : de overheid heeft geen netwerk, de netwerkbeheerders MOETEN het opnemen van je electriciteit gratis doen EN ze MOETEN ook nog eens GSC's uitbetalen EN die overheid verdient er niets aan want btw op gratis is nul opbrengst aan btw.

Het alternatief kan door je terugdraai-meter te vervangen door een bi-directionele meter, dan betaal je niets voor wat je installatie technisch theoretisch op het net zou kunnen zetten.
                  Je betaalt dan enkel de bijdrage op je werkelijke electriciteitsafname via het net, precies zoals een ander zonder zonnepanelen. Wat je zelf opwekt en zelf direkt verbruikt is dan gratis voor jou en je kan eventueel nog genieten van de GSC's. Alle electriciteit die je gebruikt vanop het net, daar betaal je dan voor en daar kunnen dan ook bijdragen op worden berekend (plus btw op die bijdragen). Wat je opwekt en niet onmiddellijk zelf verbruikt ben je dan wel kwijt. Ik denk dan echt wel dat je beter af bent met een taxatie op het vermogen van de omvormer, de eerste voorspellingen/voorberekeningen wijzen daar al op.

Ik lees hier al een paar keer dat opgewekte zonnepaneel electriciteit ' gratis ' door de eigenaars van zonnepanelen wordt geïnjecteerd in het net en dat die ' gratis ' electriciteit met winst wordt verkocht door de netbeheerders aan de buren in de straat en dat er dus niet echt serieus gebruik wordt gemaakt van het netwerk. Dat is niet zo, wat je gratis injecteert kan je later evenzeer gratis terugkrijgen en op iets gratis levert zelfs een tax van 1000% niets, nul, zero, nada op. En 6% of 21 % op niets, nul, zero, nada levert nogmaals niets, nul, zero, nada op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Tot dit punt heeft u 100% gelijk, de spelregels veranderen is nooit correct.
                    Maar dat is het enige dat bezitters van zonnepanelen bezien "wat zij plots moeten betalen", nooit wat de niet-bezitters allemaal extra moeten betalen omdat zij zonnepanelen hebben.
                    Het is inderdaad erg dat ze de bezitters hun regeltjes veranderen, maar het is toch nog veel schandaliger dat wie er geen bezit er ook voor moet opdraaien?
                    Het is alsof mensen zonder auto plots rijtaks zouden moeten betalen omdat de bezitters van een wagen die fiscaal kunnen inbrengen hebben en ze nu een gat willen dichten.
                    Zelf heb ik geen kinderen maar toch betaal ik ook mee voor al degenen die wel kinderen hebben.
                    Laat ze dan ook zelf voor de kosten opdraaien en hun verantwoordelijkheid nemen.
                    Dus afschaffen dat kindergeld en dat belastingvoordeel !

Ik betaal ook mee voor al degenen die al ongelukken gehad hebben met hun auto of voor al degenen die al gebruik gemaakt hebben van de verzekeringen.

Ik betaal ook mee voor al degenen die geprofiteerd hebben van de bouwsubsidies.

Dus mogen de niet paneel houders ook betalen voor de wel paneel houders toch

En zo kunnen we nog héél lang doorgaan hoor met dat welles nietes.
                    Het is gewoon een feit dat die mensen toen een zware investering gedaan hebben en waar nu onze regering een wet voor eigen vullende zakken weer goedkeurt
                    Tevens wordt er niet eens gekeken hoeveel je als zonnepaneelhouder op het net zet maar enkel naar je omvormer die je hangen hebt.
                    Dus daar ontbreekt totaal de logica !

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En als gij blijft klagen over die netvergoeding, dan moogt ge U ook schamen. Uw panelen zijn al lang terugverdiend, maar dat ben je waarschijnlijk vergeten.
                      Sterke schouders dragen de zwaarste lasten....
                      Waar heb jij met ook maar een letter gelezen dat ik klaag over de netwerkvergoeding ?

Ik heb gewoon geschreven dat ik lastig wordt van al dat gegoochel met wetten als ze plots zien dat het geld opgeraakt terwijl ze zelf al ons belastinggeld door ramen en deuren blijven buiten gooien.

Dus het zal nog wel een tijdje duren voor ik mij moet beginnen schamen,denk ik.

En nee ik verhuis niet naar Griekenland want daar zijn ze pas echt corrupt en ook dat mogen wij nu als kleine man weer gaan opkuisen
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

De gewone man met zijn paar Kw is dus terug de schuldige van de oversubsidie.......
                        1: vergeet niet dat deze er gekomen is door de nationale plicht om het Kyoto te halen.
                        2: wat zeg je van de grootproducenten ( hier op 500 meter vandaan liggen er 98.000 panelen op het dak van kartonnage Soenen) om maar een voorbeeld te geven.
                        3: wat kosten die windmolens aan subsidie denk je?
                        4: een studie heeft aangetoond dat de stroom door gewone particulieren op het net gezet gemiddeld nooit verder dan 500 meter uitzwermd, de netbelasting is dus minimaal, daar deze meestal nooit de elektriciteitscabine bereikt.
                        Ik heb totaal niets tegen een netvergoeding als eigenaar van zonnepanelen, maar dan moet dat ook eerlijk en correct worden berekend.
                        Het is eigenlijk totaal belachelijk dat deze op het vermogen van de omvormer wordt berekend, zo heb ik hier zelf 5120 watt piek pal op het zuiden liggen.
                        En mijn schoonbroer heeft 7000 watt piek op het westen liggen.
                        Resultaat, ik produceer ongeveer 20% méér dan hij met zijn zwaardere installatie, de hele berekening klopt dus niet.
                        Er gaan dus ook geruchten dat de btw op elektriciteit van 6 naar 21% zou gaan, wat heeft dat te maken met de ganse zaak,
                        elektriciteit is tegenwoordig toch een levensnoodzakelijk iets denk ik, en geen luxeproduct.
                        Voor firma's terug geen probleem denk ik, want het is btw....
                        Zoals steeds gaat de rekening terug naar de kleintjes, die kunnen gemakkelijkst het zwijgen worden opgelegd.
                        Als het zo zit en zoals sommigen het hier voorstellen, zal ik er zeker voor zorgen dat er hier geen Kw onbenut blijft, zij waren vragende partij en hebben alles zo aantrekkelijk gemaakt, dus hebben ze zich daar contractueel aan te houden, zo simpel is het.

Comment

Zelfde verhaal elektrische wagens, je koopt zo een ding voor bijna het dubbele van de prijs, betaald geen BIV enz.
                          Die mannen die een TESLA S kunnen betalen liggen heus niet wakker van de BIV of tax.
                          Maar stel dat alle vervoer alleen in België volledig elektrisch zou zijn (een utopie) in België is er in 2013 ongeveer tien miljard liter brandstof getankt
                          als je deze energie omzet in Joule en wat zou rekenen wat je daarvoor nodig zou hebben aan elektriciteit, je valt gewoon op je rug.
                          Maar voor dat veel te dure "elektrisch ding" met zijn "vele beperkingen" krijg je wel een dikke subsidie, terwijl een stofzuiger en strijkijzer maar een beperkt vermogen zou mogen hebben, hoe zot zullen ze het nog gaan bedenken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            De gewone man met zijn paar Kw is dus terug de schuldige van de oversubsidie.......
                            1: vergeet niet dat deze er gekomen is door de nationale plicht om het Kyoto te halen.
                            2: wat zeg je van de grootproducenten ( hier op 500 meter vandaan liggen er 98.000 panelen op het dak van kartonnage Soenen) om maar een voorbeeld te geven.
                            3: wat kosten die windmolens aan subsidie denk je?
                            4: een studie heeft aangetoond dat de stroom door gewone particulieren op het net gezet gemiddeld nooit verder dan 500 meter uitzwermd, de netbelasting is dus minimaal, daar deze meestal nooit de elektriciteitscabine bereikt.
                            Ik heb totaal niets tegen een netvergoeding als eigenaar van zonnepanelen, maar dan moet dat ook eerlijk en correct worden berekend.
                            Het is eigenlijk totaal belachelijk dat deze op het vermogen van de omvormer wordt berekend, zo heb ik hier zelf 5120 watt piek pal op het zuiden liggen.
                            En mijn schoonbroer heeft 7000 watt piek op het westen liggen.
                            Resultaat, ik produceer ongeveer 20% méér dan hij met zijn zwaardere installatie, de hele berekening klopt dus niet.
                            Er gaan dus ook geruchten dat de btw op elektriciteit van 6 naar 21% zou gaan, wat heeft dat te maken met de ganse zaak,
                            elektriciteit is tegenwoordig toch een levensnoodzakelijk iets denk ik, en geen luxeproduct.
                            Voor firma's terug geen probleem denk ik, want het is btw....
                            Zoals steeds gaat de rekening terug naar de kleintjes, die kunnen gemakkelijkst het zwijgen worden opgelegd.
                            Als het zo zit en zoals sommigen het hier voorstellen, zal ik er zeker voor zorgen dat er hier geen Kw onbenut blijft, zij waren vragende partij en hebben alles zo aantrekkelijk gemaakt, dus hebben ze zich daar contractueel aan te houden, zo simpel is het.
                            Geen energie meer insteken Demeyereg.
                            Zij die het niet (willen) begrijpen, die hun grijze massa is tot een kei getransformeerd (ik denk door de hitte en droogte)... niks dringt er in door, alles ketst er op af .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Dit zou het gevolg zijn Geert van een verkeerde berekening van de vorige regering, bewust of onbewust, dat laat ik in het midden. Ik kies alvast voor het eerste.
                              Deze maatregel zou er gekomen zijn om zogezegd meer stroom te doen verbruiken en de bedrijven wat te helpen. Persoonlijk zou ik daarom wel niet meer elektriciteit gaan gebruiken, ik vind dit nogal absurd. Voor de bedrijven is dit natuurlijk een ander verhaal. Maar het is dus mislukt, zo blijkt nu.
                              Last edited by enero; 20 juli 2015, 10:43.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik klaag en mopper ook dikwijls over al die oneerlijkheden, ongelijkheden en "overbelastingen".
                                Maar desondanks keer ik toch altijd graag naar huis terug, vanuit andere landen waar ze het veel minder goed hebben dan bij ons.
                                En in die landen zijn de mensen nogal dikwijls gelukkig(er) dan wij hier in ons belgenlandje, ondanks het feit dat ze het met veel minder moeten doen...
                                Het enige wat ze dikwijls veel meer hebben dan wij is het zand en stof tussen hun boterham...
                                Ik weet het, het is een cliché, maar is het daarom minder waar?

Comment

Working...
                                X