Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

    Dat beheer is er altijd en continu.

    Laat ons toch eens duidelijk zijn : zonneenergie is de toekomst, en een manier om CO2 uitstoot te verlagen.
    Anders krijgen onze kinderen later natte voeten.

    Comment


    • #77
      Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

      tenzij ze in Walonië gaan wonen, daar is het wat hoger :-)
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #78
        Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

        Sinds ik zonnepanelen heb let ik meer op mijn verbruik. Aquarium en plasma zijn hier weg alle halogeen spots zijn vervangen door leds. Daardoor wekken onze zonnepanelen op jaarbasis iets meer op dan ons jaarlijks verbruik. Ik heb de elektrische verwarmingsweerstand in onze zonneboiler nu ook aangesloten. Deze kan nu op bewolkte dagen het water verwarmen als de zon het eens laat afweten. Op die manier heb ik er zelf iets aan en verbruik ik minder aardgas.

        Maar door de afschaffing van de gratis kWh , in ons geval 400 kWh gaan we niet veel overschot meer hebben denk ik.

        Bij ons heeft het 6 jaar geduurd alvorens onze installatie zichtzelf heeft terug betaald. Vergeet ook niet dat zo een installatie niet blijft meegaan. De zwakste schakel , de omvormer zal na ongeveer 15 jaar aan vervanging toe zijn.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #79
          Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Als je energie op het net zet op het ogenblik dat iedereen energie op het net zet, creeer je een overcapaciteit die moet beheerd worden. Een extra-beheer dat niet nodig zou zijn indien de zonne-energiegebruikers geen energie op het net zouden plaatsen.

          Vriendelijke groeten

          Peter
          Het netwerk beheren moet idd. altijd gebeuren.

          Overcapaciteit door zonnepanelen, windmolens, e.d. betekent simpelweg dat andere installaties op een lager pitje zullen moeten draaien. Sommige installaties kan men zelfs gewoon stilleggen, zoals in Nederland gebeurde met gasgestookte centrales ... sorry, we hebben geen electriciteit van jullie nodig, sluit de boel maar en stuur de werknemers maar op werkloosheid.

          Probleem zit 'm weer in de atoomenergie centrales, die kan men tijdelijk wel wat lager laten draaien maar niet stilleggen of onder een bepaalde grens laten gaan.

          Bovendien zullen die centrales wel al dan niet geheime afspraken hebben met de overheid om bepaalde MINIMUM afzet te moeten garanderen.

          Comment


          • #80
            Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Het netwerk beheren moet idd. altijd gebeuren.

            Overcapaciteit door zonnepanelen, windmolens, e.d. betekent simpelweg dat andere installaties op een lager pitje zullen moeten draaien. Sommige installaties kan men zelfs gewoon stilleggen, zoals in Nederland gebeurde met gasgestookte centrales ... sorry, we hebben geen electriciteit van jullie nodig, sluit de boel maar en stuur de werknemers maar op werkloosheid.
            .
            Met als gevolg dat in België heel wat gascentrales gesloten zijn wegens niet rendabel.



            Sent from my iPad using Tapatalk

            Comment


            • #81
              Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

              Sa
              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Sinds ik zonnepanelen heb let ik meer op mijn verbruik. Aquarium en plasma zijn hier weg alle halogeen spots zijn vervangen door leds. Daardoor wekken onze zonnepanelen op jaarbasis iets meer op dan ons jaarlijks verbruik. Ik heb de elektrische verwarmingsweerstand in onze zonneboiler nu ook aangesloten. Deze kan nu op bewolkte dagen het water verwarmen als de zon het eens laat afweten. Op die manier heb ik er zelf iets aan en verbruik ik minder aardgas.

              Maar door de afschaffing van de gratis kWh , in ons geval 400 kWh gaan we niet veel overschot meer hebben denk ik.

              Bij ons heeft het 6 jaar geduurd alvorens onze installatie zichtzelf heeft terug betaald. Vergeet ook niet dat zo een installatie niet blijft meegaan. De zwakste schakel , de omvormer zal na ongeveer 15 jaar aan vervanging toe zijn.

              mir
              Tja, idereen denkt dat die omvormer kapot zal gaan na een jaar of 15, maar vooralsnog is daar weinig data over te vinden.
              En als je de fora leest zijn er toch niet te veel die hun omvormer moeten vervangen. Als de levensduur rond de 15 jaar zou zitten, dan zou er nu al wat uitval moeten te bespeuren zijn.
              Tegen dan zullen die omvormers ook al wat goedkoper zijn zeker.

              Comment


              • #82
                Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Alles pakken wat gratis is en alles verkwisten om toch maar niets weg te geven ... dat heeft een naam.
                ...............................
                Je beschuldigt me dus van diefstal ???
                Ik PAK niks hé Verseg. IK heb geïnvesteerd, MIJN investering brengt iets op.
                Dan is het toch maar logisch dat IK met die opbrengst doe wat ik wil toch.

                En mij mag je verwijten voor alles wat schoon of lelijk is, niets of niemand zal mijn standpunt hieromtrent veranderen (wel oppassen dat je niet op de persoon speelt dan ).
                Misschien heeft dat laatste ook wel een naam .

                Comment


                • #83
                  Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Koop dan maar snel die warmtepompdroger, je factuur zal zakken.

                  Een aan zij die hun energieverbruik kinstmatig opdrijven... Shame on you, het milieu heeft elke inspanning nodig.
                  Electrische terrasverwarmers mochten ze van mij verbieden.

                  Als je toch je electrisch verbruik wil opdrijven is de enige goede en effectieve methode een warmtepomp of airco die ook kan verwarmen.
                  Ik begrijp dat niemand graag betaalt, maar als je panelen al meer dan 4 jaar oud zijn, dan is je installatie al terug verdiend.
                  Zo snel zijn ze niet terugverdiend ,mijn eerste installatie is 4,8kw piek en kostte 27.000 euro dus daar zal ik wel ietsje langer over doen.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ik geloof dat zeker. De verspillingen die de vorige regering(en) ons heeft aangedaan moeten wij nu ophoesten.
                    Er zijn er ook die in niks meer geloven en dat is pas pathologisch en van onze tijd...
                    Iedereen gelooft wat hij wil natuurlijk, maar besparen is al van allen tijde geweest.
                    Laat de lonen van de regeringsambtenaren (ja in België moeten we blijkbaar meerdere regeringen hebben ook) eens op normale hoogtes komen.
                    Waarom zou een minister minstens 8000 € moeten verdienen en daar komen dan nog vele extra's bij.
                    Dan spreken we nog niet over het Europees parlement, die lonen zijn beschamend hoog.
                    En dan maar lopen zeggen dat we moeten besparen en langer moeten gaan werken om de "put" die wij zelf gemaakt hebben op te vullen.
                    Komaan zeg, zelf gaan ze in pensioen op 58.
                    Niet te verwonderen dat steeds meer gewone werkende mensen in de miserie komen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #85
                      Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Zo snel zijn ze niet terugverdiend ,mijn eerste installatie is 4,8kw piek en kostte 27.000 euro dus daar zal ik wel ietsje langer over doen.
                      Als je hier prijzen vermeld moet je het complete plaatje posten he Je hebt inderdaad 27.000 euro betaald maar hebt een deel ervan binnen de 3 jaar terug gekregen van je belastingen.
                      Ik heb in 2007 nog 5.9 euro per watt piek betaald. Met het belasting voordeel en de eenmalige premie van de gemeente er af kwam ik op 6 jaar terugverdientijd.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #86
                        Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Laat ons toch eens duidelijk zijn : zonneenergie is de toekomst, en een manier om CO2 uitstoot te verlagen.
                        Anders krijgen onze kinderen later natte voeten.
                        Volgens mij komt er ook veel CO2 vrij bij de productie en installatie van die panelen en lelijk zijn ze ook nog eens, om van de afval niet te spreken bij afbraak en defecten.
                        Ik ben al blij met de 100% groene stroom van de leverancier ... uit wind gehaald.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                          Op de eerste plaats vind ik het niet eerlijk dat mensen die geen zonnepanelen hebben liggen moeten betalen voor de kemel die de regering weer maar eens geschoten heeft door de over subsidiëring maar ik kan daar niets aan doen als zonnepaneel eigenaar

                          Maar ik moet wel even kwijt dat die panelen bij ons niet gratis op het dak zijn gevallen.
                          Wij hebben destijds ook een lening moeten aangaan voor het niet te onderschatten bedrag van 26.000 euro waarvoor ik maandelijks zo'n 250 euro moet afbetalen om die panelen te 'krijgen'.

                          Nu zijn die zelfde panelen voor minder dan de helft van de prijs te plaatsen met waarschijnlijk zelfs meer rendement maar was dat met de GSM en andere artikelen in het verleden ook al niet zo?

                          Ik geef toe dat ik toen beslist heb om ze te plaatsen juist voor de hoge premie van 450 euro en de belasting vermindering en nu spijt heb dat ik toen mijn gans dak niet heb vol laten leggen zoals de verkoper me voorstelde.

                          Moet ik me nu schuldig voelen tegenover mijn medemens die niet op die kar gesprongen is omdat hij niet het juiste dak of middelen heeft/had ?

                          Ik denk het niet !

                          Dat ze zich in Brussel dan eerst maar eens beginnen te schamen met hun maandelijkse VIP verplaatsingen naar Straatburg die handen geld kosten aan onze samenleving maar nee het is nog altijd makkelijker om de kleine man met de pet te laten opdraaien voor hun uitspattingen en verkwistingen.
                          En maar van de daken roepen dat er dringend geld moet gevonden worden en wij (weer die kleine man ) nog maar eens moet bezuinigen terwijl zij de grote jan blijven uithangen met ons belastinggeld

                          Het is en blijft hier nu eenmaal België ,het land waar ze wel een wet maken als het hun goed uitkomt en eentje afschaffen als het hun nog beter uitkomt
                          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                          Comment


                          • #88
                            Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                            Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                            Het is en blijft hier nu eenmaal België ,het land waar ze wel een wet maken als het hun goed uitkomt en eentje afschaffen als het hun nog beter uitkomt
                            Zou dat dan in de ons omringende landen zoveel beter zijn?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #89
                              Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Je beschuldigt me dus van diefstal ???
                              Dat kan je alleen als iets niet van u is of niet gratis mee te nemen is, pakken heeft wel meer dan één betekenis ... herlees dus nog eens de zin alvorens deze onzin uit te kramen.

                              Dan is het toch maar logisch dat IK met die opbrengst doe wat ik wil toch.
                              Ook hier ... lees nogmaals wat er staat.

                              Maar als je de punt op de i wil zetten ... de subsidiēring is er net gekomen omdat men stroom genereert en er ook op het net plaatst ... als iedereen bewust tot de laatste Watt gaat opdoen opdat een ander niets zou hebben, dan dient heel die subsitie zeker tot niets.

                              Er is toch een groot verschil tussen gebruiken wat je nodig hebt (ook al is dat alles) en bewust verbruiken opdat een ander niets zou hebben (zoals je aanhaalt).

                              Het zou niet eens in mij opkomen bewust iets te doen opdat een ander niets zou hebben.
                              Is alsof ge elke maand 10.000 sms-jes zou versturen omdat uw abonnement dat toelaat.

                              Ja ge kunt dat en in principe ook uw recht ... hebben om te hebben?
                              En dat is niet persoonlijk, dat is in het algemeen dat ik dit denk.
                              Last edited by VerSeg; 19 juli 2015, 17:54.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Zou dat dan in de ons omringende landen zoveel beter zijn?
                                Nee hoor!

                                Wij leven nog steeds in één van de betere landen maar daarom hoeven we nog het nog niet als normaal te beschouwen dat ze altijd alles bij de kleine man gaan halen en de grote kapitalen niet durven aan te spreken.
                                Kijk maar naar Marc Coucke'bak' die durft het te minste toe te geven.
                                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                                https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                                Comment

                                Working...
                                X