Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met eigen auto naar Sardinë

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met eigen auto naar Sardinë

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Als je zo testen op internet nakijkt van de verschillende autoverhuurbedrijven zoals ANWB komt Sunny Cars er als beste uit zelfs voor Avis en Herz .
    Sunny Cars is een broker net zoals Autoeurope, Rentalcars.com enz.
    Echte autoverhuurbedrijven zijn Hertz, Avis, Alamo, Budget, National, enz

De service van de verhuurbedrijven verschilt van land tot land en zelfs van stad tot stad.
    Goed de reviews lezen voor je gaat huren is geen slecht idee.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Sunny Cars is een broker net zoals Autoeurope, Rentalcars.com enz.
      Echte autoverhuurbedrijven zijn Hertz, Avis, Alamo, Budget, National, enz

De service van de verhuurbedrijven verschilt van land tot land en zelfs van stad tot stad.
      Goed de reviews lezen voor je gaat huren is geen slecht idee.
      Misschien een beetje buiten het topic, maar zij die naar Cyprus gaan of zouden gaan en er een auto willen huren, huur bij Avis of Hertz en zeker niet bij die venters/autoverhuurders die je overal langs de straat bvb. in Paphos tegenkomt.
      Je staat buiten naar een mooie Ford C Max te kijken, ze maken een 'spotgoedkope' prijs, je gaat binnen om je contract te tekenen, te betalen en dan....
      Je wordt meegetroond naar achter waar een aftands klein autootje staat.
      Ah natuurlijk mister, voor die prijs had ge toch niet gedacht die wagen te krijgen die voor de deur staat .... die is vééél duurder.
      Eénmaal meegemaakt, daarna nooit meer, was gelukkig maar voor drie dagen. Wij zijn niet van de slankste en hadden bijna een schoentrekker nodig om er in te geraken .
      Toen ik voor de tweede drie dagen in de volgende week specifiek de Ford C Max wilde, die er nog altijd stond, en nog niet was weggeweest, was de prijs x 3....
      Ik heb toen, ondanks het feit dat de prijs DRIE KEER naeen toch nog omlaag ging, feestelijk bedankt en ben bij Hertz gaan huren.
      Misschien hebben ze daar in sommige andere landen ook wel een handje van weg, maar een verwittigd man ....enz.

Comment

dag,

ik kan alleen maar bevestigen wat velen hier reeds schreven: ga met het vliegtuig, en huur een auto. Ik ben dit jaar en vorig jaar (telkens paasvakantie) naar Sardinië geweest. Vluchten vanaf Eindhoven naar Alghero met Ryanair, huurauto (zo omnium mogelijk) via Autoeurope (dit jaar een spiksplinernieuwe Nissan Micra, vorig jaar een nieuwe Fiat Panda, telkens met Airco). Met eigen wagen betekent: rijden tot haven (heen en terug) en dat kost brandstof en péage en eventueel extra overnachting, de boot (ook twee keer natuurlijk).....en dat kost dus eigenlijk al meerdere dagen. Behalve als je voor maanden gaat is vliegen + huren goedkoper dan zelf rijden en de ferry nemen.
        Persoonlijk vind ik dat de manier van rijden op Sardinië heel erg beschaafd is; Sardinië kent eigenlijk ook maar één grote stad, en die is dan ook nog niet heel erg groot. Op Siciliê (toch zeker in de omgeving van de grotere steden) is het echt andere koek, daar is het heel erg druk, en rijden veel mensen die gemakkelijk op één dag zoveel overtredingen maken dat ze hun rijbewijs mogen inleveren (als dat daar al bestaat...). Je ziet er eigenlijk geen auto's zonder blikschade. Ik had er ook een huurauto, en één keer reed iemand er zo maar pardoes tegen in de file voor een verkeerslicht. Stapt die mevrouw uit: 'non c'è niente alla macchina', en weg was ze. Gelukkig klopte het nog ook: je kon het niet zien, oef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
          dag,

ik kan alleen maar bevestigen wat velen hier reeds schreven: ga met het vliegtuig, en huur een auto. Ik ben dit jaar en vorig jaar (telkens paasvakantie) naar Sardinië geweest. Vluchten vanaf Eindhoven naar Alghero met Ryanair, huurauto (zo omnium mogelijk) via Autoeurope (dit jaar een spiksplinernieuwe Nissan Micra, vorig jaar een nieuwe Fiat Panda, telkens met Airco). Met eigen wagen betekent: rijden tot haven (heen en terug) en dat kost brandstof en péage en eventueel extra overnachting, de boot (ook twee keer natuurlijk).....en dat kost dus eigenlijk al meerdere dagen. Behalve als je voor maanden gaat is vliegen + huren goedkoper dan zelf rijden en de ferry nemen.
          Persoonlijk vind ik dat de manier van rijden op Sardinië heel erg beschaafd is; Sardinië kent eigenlijk ook maar één grote stad, en die is dan ook nog niet heel erg groot. Op Siciliê (toch zeker in de omgeving van de grotere steden) is het echt andere koek, daar is het heel erg druk, en rijden veel mensen die gemakkelijk op één dag zoveel overtredingen maken dat ze hun rijbewijs mogen inleveren (als dat daar al bestaat...). Je ziet er eigenlijk geen auto's zonder blikschade. Ik had er ook een huurauto, en één keer reed iemand er zo maar pardoes tegen in de file voor een verkeerslicht. Stapt die mevrouw uit: 'non c'è niente alla macchina', en weg was ze. Gelukkig klopte het nog ook: je kon het niet zien, oef.
          Mee eens. Drie jaar geleden zorgvuldig uitgezocht wat het voordeligste was. Het tijdverlies en tweemaal een dure overtocht maakte de keuze eigenlijk heel simpel. Een goede huurauto dus en dat werd een degelijke en sterke Lancia, model is mij ontschoten. Drie weken mee rondgetuft. Als je een creditkaart hebt kijk dan eens bij de voorwaarden want soms is je eigen risico al afgedekt als je betaalt met je creditkaart. Veel plezier op Sardinie. Een wonderschooneiland waar nog weinig toerisme is. Enige nadeel? Er zijn niet overal redelijk tot goede restaurants aanwezig.
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Working...
          X