Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

    Nespresso is wel degelijk lekkere expresso, Senseo is niet slecht maar smaakt als gewone tas koffie.
    Enfin dat is mijn gedacht.
    Last edited by Sennheiser; 25 juni 2015, 10:41.

    Comment


    • #32
      Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

      Jaja, Als je een machine met losse bonen gaat gebruiken laat je dan niets wijsmaken: Dat is kuisen geblazen.
      De meeste verkopers zullen zeggen dat dat zo'n vaart niet loopt, maar 1x per week die machine volledig uitkuisen is wel nodig om die goed zuiver en functionerend te houden.

      Ik ben ook (N)espresso- koffie-fan en heb (had) verschillende systemen gebruikt.

      - Nespresso: Goed van kwaliteit, gemakkelijk maar duur. Machine kapot = wegsmijten en nieuwe kopen maar machines zijn spotgoedkoop
      - Automaat met losse bonen: Beter omwille van zelf koffie te kunnen kiezen en meer keuze, maar HEEL onderhoudsintensief. Als dat machien kapot gaat sta je ook voor serieuze kosten, maar als je dat goed onderhoud, gaat dat zelden kapot.
      - Zelf malen en zetten met een Bialetti: imo de beste kwaliteit, weinig onderhoud maar omslachtiger om te zetten. ik doe het zo thuis wel omdat ik daar wat tijd wil steken in een goede koffie.

      Choose your poison zou ik zeggen en geniet er van!
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #33
        Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

        Jaja, elke verkoper zal je zeggen dat het onderhoud snel gedaan is. Het gruis zou zo goed als droog zijn, dit is met mijn toestel in elk geval veel te vochtig om nergens aan te kleven. Dat automatisch reinigen mag je dus wel vergeten. Het toestel vraagt je wel om te ontkalken en te reinigen, geeft op het display aan wat je op welk moment moet doen. Na zo een reinigingsbeurt werkt het toestel maar is niet proper zonder manuele tussen komst.
        Linkdergelijke ouder model is hier in gebruik. Met Delonghi geen ervaring.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #34
          Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

          Het is de moment om Jaja nog wat te mindfucken met allerhande andere toestellen.
          Voor hij zijn aankoop doet



          FrancisFrancis van Illy:







          La Spaziale:




          Elektra:


          ...








          Comment


          • #35
            Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

            Hallo,

            Ik lees zeer aandachtig jullie posts.

            Met een esprossomachine zullen we dus niet onder het "poetsen" uitkomen, maar dat wisten we al van de vele filmpjes op het internet.
            Nespresso is inderdaad erg lekkere koffie, makkelijk te bedienen en te reinigen maar helaas geen optie meer wegens te grof behandeld door Nespresso zelf ... Dat komt nooit meer goed ...

            Anonymous, schitterende apparaten en één voor één prachtige stukjes techniek maar niet weggelegd voor onze buidel vrees ik.

            Nog even wachten op de solden denk ik en dan gaan we een knoop doorhakken ...

            Ik blijf jullie mening intussen lezen.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #36
              Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Anonymous, schitterende apparaten en één voor één prachtige stukjes techniek maar niet weggelegd voor onze buidel vrees ik.
              Die eerste, de Francis Francis van Illy is een stuk goedkoper dan die Delonghi die jij in gedachten hebt hoor.
              € 170 voor de moderne X7 versie, ... voor de oude X1 is die inderdaad te duur: € 580.

              Maar ik heb gelezen in reviews dat die ook niet zo lang meegaat... design vs kwaliteit... :s
              Dus uiteindelijk geen aanrader, tenzij voor op de kast te laten pronken.

              Comment


              • #37
                Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                wij gebruiken met volle tevredenheid een saeco instellia EVO toestel met keramische maalschijven.
                hier gekocht http://www.koffiediscounter.nl/
                eenvoudig in gebruik en onderhoud.

                grts
                Last edited by korandoke; 26 juni 2015, 06:25.
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #38
                  Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                  Een collega van mij gebruikt blijkbaar afwasbare hervulbare koffiepads van Melitta, waar hij zijn eigen versgemalen koffie naar keuze indoet en dan in zijn senseo.
                  Zou schijnt okay werken.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Ik lees zeer aandachtig jullie posts.

                    Met een esprossomachine zullen we dus niet onder het "poetsen" uitkomen, maar dat wisten we al van de vele filmpjes op het internet.
                    Nespresso is inderdaad erg lekkere koffie, makkelijk te bedienen en te reinigen maar helaas geen optie meer wegens te grof behandeld door Nespresso zelf ... Dat komt nooit meer goed ...

                    Anonymous, schitterende apparaten en één voor één prachtige stukjes techniek maar niet weggelegd voor onze buidel vrees ik.

                    Nog even wachten op de solden denk ik en dan gaan we een knoop doorhakken ...

                    Ik blijf jullie mening intussen lezen.

                    Jaja
                    Er is toch meer dan één merk dat machines voor Nespresso maakt...

                    elk systeem heeft zijn voor en nadelen:

                    Senseo
                    - machine en pads betrekkelijk goedkoop
                    - koffie is OK...
                    - onderhoud makkelijk en simpel
                    - makkelijk wisselen tussen koffiesoorten

                    Nespresso
                    - machine goedkoop, maar koffie duur
                    - zeer goede koffie, en je kan al eens elders je capsules kopen
                    - makkelijk onderhoud
                    - makkelijk wisselen tussen deca en alle mogelijke andere koffies

                    De grote machines:
                    - machine duur tot peperduur
                    - koffie is goed, en je kiest welke bonen je wil, maar wisselen na één tas is moeilijk
                    - onderhoud kan complex zijn
                    - meeste machines zijn echt groot en lelijk
                    - lange opwarmtijd

                    Kies en geniet.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Een collega van mij gebruikt blijkbaar afwasbare hervulbare koffiepads van Melitta, waar hij zijn eigen versgemalen koffie naar keuze indoet en dan in zijn senseo.
                      Zou schijnt okay werken.
                      Senseo is geen espresso.
                      Ik dacht dat je voor een espresso minstens 15 bar druk moet hebben.

                      Wij zijn heel tevreden van Dolce Gusto: als er al eens een foutje gemaakt wordt bij een bestelling van capsules, wordt dit zonder morren en ruim in het voordeel van de klant opgelost. Zeer goede en vriendelijke helpdesk.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #41
                        Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Allez, dan is het hier al een dubbele vraag.
                        Nog even en we kunnen een samenaankoop mét korting doen

                        Jaja
                        Eens je weet welk toestel je wil is google je vriend , heb onlangs een oven bosch gekocht adviesprijs 1249 euro en heb hem na wat zoeken gevonden voor 865 euro als goedkoopste. In media-m. staat hij nog steeds 1149 euro.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ik dacht dat je voor een espresso minstens 15 bar druk moet hebben.
                          Water van 95° C met een druk van 9 bar door 7gr. koffie in 25 sec.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                            Lekker een koffie draadje

                            Wij hebben sinds een jaar of tien een Delonghi een volautomatisch koffie masjien. Gekocht voor €399,- M.a.w. tot op heden net geen €40 /jaar. Dagelijks lopen daar minstens 4 tasjes door en wanneer ik thuis werk of in't weekend een aardig stukje meer.

                            We varieren redelijk wat betreft de bonen omdat er zoveel te ontdekken is qua smaken. De deca kopen we gemalen en die gaat er in poedervorm door. Er zit een klepje + maatlepeltje bovenaan in het toestel om zo met gemalen koffie te kunnen werken.

                            Akkoord de aankoop is prijzig, de levensduur valt tot nu toe al goed mee, onderhoud is miniem en ik denk dat je zowat het beste hebt wat koffie kan bieden.

                            De opvolger FYI: http://www.delonghi.com/nl-nl/produc...hi-esam-3200-s
                            Last edited by Rudy M.; 26 juni 2015, 20:45.
                            Rudy,

                            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                              Ik heb nu bijna 4 jaar een DeLonghi Ecam 23.420 en ben daar zeer tevreden over.
                              Bekijk het hele Perfetto Kit italia DeLonghi assortiment. Zoek het model dat het beste bij je past en geniet van de perfecte mix van Italiaanse kwaliteit en uitstekend design.

                              Zo'n volautomaat kost wel iets, maar je krijgt er dan ook een fantastische machine voor in de plaats.

                              Voordelen:
                              Je kan de sterkte, temperatuur & hoeveelheid koffie regelen naar eigen u goesting
                              De zetgroep is makkelijk te verwijderen en te kuisen, gewoon het waterreservoir verwijderen en dan kan je het deurtje opendoen waar de zetgroep achter zit.
                              Geeft aan wanneer je moet ontkalken (in het begin moet je de hardheid van je water testen en instellen)

                              Nadelen:
                              Duur in aankoop
                              Waterreservoir zou wat groter mogen zijn
                              Luider dan een Senseo of Nespresso-toestel

                              Zelf heb ik nog geen beroep moeten doen op de garantieservice van DeLonghi, maar een tante van mij heeft dezelfde machine als mij en op een gegeven moment kreeg ze problemen met de zetgroep en ze heeft van DeLonghi toen gewoon een volledig nieuwe machine gekregen.
                              http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                              Comment


                              • #45
                                Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                                Ik heb al wel Nespresso geproefd, maar we hebben zo geen toestel, vandaar deze vraag.
                                Zou een kleintje willen kopen voor op het werk. ( om eens iets anders te hebben dan onze DG van thuis


                                Ik zie op hun site dat de capsules binnen 1 dag leverbaar zijn. Maar betaal je ook iets voor de verzending, want dat is me niet duidelijk ?

                                En is er veel verschil tussen de Nespresso capsules en die van L'Or bijvoorbeeld ?
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X