Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doorlooptijd Belgische douane?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Doorlooptijd Belgische douane?

Tja, 't is maar door te checken, te dubbelchecken en dan nog eens je buddy te checken dat je de veiligheid maximaal garandeert onderwater. En dan kan er nog altijd iets gebeuren. Langs de andere kant, ik ben er van overtuigd dat het gevaarlijkste deel van duiken erin bestaat om er je met de auto naartoe te begeven. En, uit eigen ervaring, eens je die onderwaterwereld hebt gezien (zelfs die van onze lage landen), dan wil je altijd terug . Het is een prachtige hobby...

En de prijzen van al dat materiaal? Al eens de prijzen van je fotomateriaal samengeteld? (en dan doe ik nog beiden , mijn vrouw rolt regelmatig eens de ogen)

Comment

---

Dubbel post, sorry...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Laatste keer dat ik iets besteld had uit de States was het twee dagen nadien al bij de douane hier in België, Zaventem
        Daar heeft het drie weken gelegen alvorens het werd doorgestuurd naar mij.
        Ondertussen had ik wel een telefoontje gekregen met de vraag of ik kon verifiëren wat er in het pakje zat !!

grts
        Sieg
        Pakjes liggen niet bij de douane, pakjes liggen nog altijd bij de vervoerder te wachten op inklaring ttz. pakjes moeten wachten op het fiat van de douane om het magazijn de vervoerder te mogen verlaten.

Enkel pakjes waar wat mis mee is worden er uitgehaald en in bewaring of beslag genomen door de douane.

Douane weet vaak niet eens waar het pakje juist ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Pakjes liggen niet bij de douane, pakjes liggen nog altijd bij de vervoerder te wachten op inklaring ttz. pakjes moeten wachten op het fiat van de douane om het magazijn de vervoerder te mogen verlaten.

Enkel pakjes waar wat mis mee is worden er uitgehaald en in bewaring of beslag genomen door de douane.

Douane weet vaak niet eens waar het pakje juist ligt.
          Toch kreeg ik in de eerste week een telefoontje van de douane om te verifiëren wat er in het pakje zat, dus lag het wel al bij de douane !
          Pas drie weken later werd het doorgestuurd naar mij, dus ......

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Laatste keer dat ik iets besteld had uit de States was het twee dagen nadien al bij de douane hier in België, Zaventem
            Daar heeft het drie weken gelegen alvorens het werd doorgestuurd naar mij.
            Ondertussen had ik wel een telefoontje gekregen met de vraag of ik kon verifiëren wat er in het pakje zat !!

grts
            Sieg
            Toch kreeg ik in de eerste week een telefoontje van de douane om te verifiëren wat er in het pakje zat, dus lag het wel al bij de douane !

grts
            Sieg
            Zijn die douaniers nu werkelijk zo stom dat ze telefonisch aan iemand vragen de inhoud van een pakje te verifiëren terwijl het pakje bij hen zelf ligt ?
            Of gebruiken zij (of misschien wel jij) het woord verifiëren ipv confirmeren !?!?
            Heel raar alleszins.

Comment

Vrees van wel. Krijg nogal vaak de vraag wat het is en wat het gekost heeft terwijl er volledige inklaringsdocumenten buiten op de doos plakken, gewoon leesbaar. Inderdaad meestal als het vanuit de US komt.

Comment

grts
                Sieg
                Ja, de douane kan je vragen wat er in het pakje hoort te zitten, ttz. wat je besteld hebt. Dat wordt dan vergeleken met wat op de inklaringsdocumenten staat of op de begeleidende documenten. Dat wil niet zeggen dat het pakje fysiek bij de douane ligt, het wil enkel zeggen dat de douane bezig is met de administratieve formaliteiten.

Als je pakje effektief door de douane wordt apart gezet, dan is dat omdat er problemen zijn.

Dus nogmaals, want je ziet, de volgende poster leest wat jij schrijft en vraagt zich dan af of douaniers zo stom zijn om info te vragen terwijl het pakje bij hen zelf ligt ?

Dat komt ook door ons slordig taalgebruik, genre ... mijn pakje ligt bij de douane ... terwijl we eigenlijk horen te zeggen : mijn pakje is nog niet ingeklaard en daar moet ik nu op wachten ...

En omdat ik geen zin heb om een spelletje welles-nietes verder te zetten :

4.Lokaliseren van uw zending

De Douane wordt regelmatig geconfronteerd met mails of andere correspondentie van burgers die de douaneadministratie vragen waarom hun zendingen vanuit het buitenland zo laat thuis worden besteld, of waar de zending zich op dat moment bevindt. Veelal gaat het om aangekochte goederen via internet.

!OPGELET!

De Douane beschikt NIET over de informatie over de plaats waar uw zending (postpakket of andere colli) zich bevindt.
                Alleen Het post- of koerierbedrijf kan u vertellen waar uw colli is en, of bijvoorbeeld de douaneafhandeling beëindigd is. De Douane heeft hierover geen informatie !

UW ZENDING LIGT NORMAAL ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF NOOIT BIJ DE DOUANE ZELF

Om een aantal misverstanden uit de weg te ruimen, vraagt de Douane u eerst contact op te nemen met uw leverancier of de vervoerder van de zending alvorens een e-mail naar de Douane hierover te sturen.

Het kan zijn dat uw zending toch door de Douane in bewaring/beslag wordt genomen, om onder andere volgende redenen:

bij kennelijke overtredingen (bijvoorbeeld als het gaat om verdovende middelen of verboden producten);
                indien de regels op het gebied van veiligheid, gezondheid, economie en milieu moeten worden nageleefd;
                Indien de goederen België alleen mogen worden binnengebracht of ingevoerd als u daarvoor een vergunning hebt (bijvoorbeeld wapens);
                Etc.
                of lees het zelf : http://fiscus.fgov.be/interfdaNL/nl/citizens/pakket.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Ja, de douane kan je vragen wat er in het pakje hoort te zitten, ttz. wat je besteld hebt. Dat wordt dan vergeleken met wat op de inklaringsdocumenten staat of op de begeleidende documenten. Dat wil niet zeggen dat het pakje fysiek bij de douane ligt, het wil enkel zeggen dat de douane bezig is met de administratieve formaliteiten.

Als je pakje effektief door de douane wordt apart gezet, dan is dat omdat er problemen zijn.

Dus nogmaals, want je ziet, de volgende poster leest wat jij schrijft en vraagt zich dan af of douaniers zo stom zijn om info te vragen terwijl het pakje bij hen zelf ligt ?

Dat komt ook door ons slordig taalgebruik, genre ... mijn pakje ligt bij de douane ... terwijl we eigenlijk horen te zeggen : mijn pakje is nog niet ingeklaard en daar moet ik nu op wachten ...

En omdat ik geen zin heb om een spelletje welles-nietes verder te zetten :

of lees het zelf : http://fiscus.fgov.be/interfdaNL/nl/citizens/pakket.htm
                  Ik zou ommeduur nog denken dat je je job verdedigd ???
                  Als er iemand naar mij belt en zegt dat hij van de douane is en dat er bij hem een pakje voor zijn neus ligt dat er verdacht uitziet, ook als ze het bekijken via de scammer
                  En ik de vraag krijg of ik kan/wil verifiëren wat er inzit en waarvoor het moet dienen .....
                  Meer wil ik er ook niet meer over kwijt, het draait hier weer uit naar de zoveelste welles-nietes
                  Ik ga hier geen verhaaltjes vertellen hé, ik wilde gewoon reageren voor de topicstarter dat een pakje hier makkelijk drie weken op zaventem kan blijven liggen vooraleer het wordt doorgestuurd.

grts
                  Sieg

Comment

Waar is hij in eigenlijk mee bezig deze persoon, hoe ver wil je gaan ??
                    Onderstaande doorgestuurd gekregen van mijn eigen website via het contactformuilier, het moet toch niet erger worden toch ??

Contactform website ;

Name : Pol
                    Email : pol@telenet.be
                    Comments : "Ik zou ommeduur nog denken dat je je job verdedigd ???"

Verdedigt schrijf je met een t, manneke.
                    Submit : Submit

Het moet niet gekker worden toch

grts
                    Sieg

Comment

Working...
                    X