Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alternatief voor Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Denk je nu echt dat ze deurwaarders gingen sturen voor één Euro ?
    Als morgen een ander bedrijf bij jou zo afkomt ga je weer betalen ? Je bent wel héél braaf.
    Dat blijft niet bij 1 euro hé. Er is intussen al 7 euro aanmaningskosten bij, en die extra kosten kunnen ze er om de zoveel tijd nog eens bovenop lappen.
    Die deurwaarder sturen ze ook niet meteen, meestal pas na een half jaar of een jaar ofzo... en tegen dan is je bedrag al mooi aangedikt, tel er de deurwaarderskosten ook nog eens bij.

Wat ik me wel afvraag is, heeft men wettelijk het recht om nog een factuur uit te sturen 2 jaar na datum?
    Een klant moet betalen binnen de 14 dagen, maar een bedrijf moet toch ook een factuur uitsturen binnen omkaderde termijnen denk ik. Daar zou ik eens graag het fijne van willen weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      [..] een bedrijf moet toch ook een factuur uitsturen binnen omkaderde termijnen denk ik. Daar zou ik eens graag het fijne van willen weten.
      http://www.unizo.be/kopenenverkopen/...es420576_1.pdf pag 16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
        neen, ik werk voor een kuisbedrijf en moet elke dag het 'oud' papier op bureaus ophalen. Als je ziet wat er dagelijks weg gaat. ��En kennissen van me hebben een bedrijfje dat reclamedrukwerk verzorgt. Geen econ. werkloosheid voor hen.

Bovendien had ik het enkel over de bewering dat email de papierindustrie fnuikt. Dat is onjuist, daar blijf ik bij. En dat is ook wat ik zie.

Dat digitalisering het verbruik doet dalen daar ben ik wel akkoord mee.
        Toch hangt het af van bedrijf tot bedrijf.
        Ik merk toch een duidelijke (r)evolutie in het gebruik van papier.
        In mijn werkomgeving worden dossiers nog enkel elektronisch aangemaakt en de hoeveelheid papier is toch drastisch geslonken.
        De meeste werkvergaderingen gaan door met een ter beschikking gestelde Ipad.
        In de beginne werden heel wat mails en documenten uitgeprint, maar de jongere generaties lijken toch eerder alles digitaal bij te houden.
        Het kopieverbruik is drastisch verminderd, bij de scanner is het net andersom.
        Het is een zachte, maar merkbare evolutie. En het verschil zit hem vooral in de laatste 5 jaar.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Nice
          Als Tommie1 nu eens zijn factuur voorlegt aan de BTW controle, dan kan de overheid aan Proximus nog eens 50 tot 500 euro boete aanrekenen
          En wie weet komen alle andere laattijdige facturen van de andere klanten ook aan het licht, en kan Proximus het gat in onze begroting dichten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Mijn vroeger baas (20 jaar geleden) had ook de gewoonte om de helft van zijn mails af te drukken en in klasseurs te bewaren. Waarna hij de mails van de computer verwijderde. Hij kende geen goede zoekfunctie.
            We waren enkele jaren aan het werk bij een verzekering/bank/immo waar de zaakvoerder ook al bijna pensioengerechtigd was. Hij had geen computer op zijn bureau (alleen papier). Mails werden door zijn secretaresse uitgeprint en bij hem gebracht waarna hij een paar aantekeningen maakte. In de namiddag kwam de secretaresse weer op zijn bureel en dicteerde hij de antwoorden die zij gewoon op papier noteerde om ze daarna op de computer te beantwoorden. Efficiëntie ten top.
            Toen het bureel van de secretaresse leeg gemaakt moest worden belde ze zelfs nog de "IT dienst" om haar PC te komen afsluiten. Ze mocht/kon(?) dat zelf niet.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Working...
            X