Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alternatief voor Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Tegenover de videotheek waar ik vroeger ging, had ik altijd veel recent materiaal, ook veel alternatieve films, had ik sociaal contact met andere mensen, waren de films goedkoper om te huren.
    En er zijn gigantisch veel kleine zelfstandigen die een videotheek uitbaatten moeten sluiten, zoveel jobs verloren. Waar ik vroeger woonde, waren er 4 videotheken in een straal van 5km die allemaal gesloten zijn op enkele jaren tijd dat Telenet digitaal is gegaan.
    Je zou dat wel kunnen rechtvaardigen als er een béter alternatief in de plaats komt, maar dat is het helaas niet geworden. En daarom vind ik dat een heel schrijnende situatie.
    Waar treft Telenet hier schuld ? Het zijn toch de klanten die wegblijven en niet Telenet die hun ingangsdeur blokkeert of zo ?

En je opmerking over analoge TV: als ik nu eens kijk naar het analoge signaal dan keert mijn maag toch hoor.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
      Dommel is wel een aardig alternatief.
      Ik word al ziek als ik die naam hoor.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Dommel moet je niet enkel mijden als de pest maar als Ebola.
        In de jaren 90 waren ze het perfecte hostingbedrijf met perfecte dienstverlening, daarna waren ze de perfecte ISP maar erg lang heeft dat niet geduurd. Horrorverhalen genoeg en ik wil je met de mijne niet lastigvallen. Good riddance...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

En de TS heeft nog niet verteld wat er voor hem bij Telenet mis gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            En de TS heeft nog niet verteld wat er voor hem bij Telenet mis gaat.
            Dit jaar moet de kabel opengesteld worden , zullen zien of dit soelaas zal geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Waar treft Telenet hier schuld ? Het zijn toch de klanten die wegblijven en niet Telenet die hun ingangsdeur blokkeert of zo ?
              Toen Telenet geen tv-theek had, konden videotheek klanten ook niet bij hun terecht.

Akkoord, videotheken hadden als enige concurrent een aantal bibliotheken met beperkt aanbod waar ze indirect toegang tot hadden.

Maar als vaste videotheek klanten plots een alternatief in hun huis gepusht krijgen via een kabeltje, is de drempel wel heel laag om voor dit alternatief te kiezen, en wordt het plots een moeite om voor de videotheek te kiezen.

Het ligt dus niet aan de klanten die wegblijven, want anders waren ze ook al weggebleven voor de tv-theek er kwam. De veranderende factor is hier duidelijk de tv-theek.

Bekijk het als hetzelfde verhaal als een kruidenierszaak plots de boeken moet sluiten wanneer er rechtover hun een supermarktketen opent.
              Steek het gerust maar op de klanten... maar als die supermarkt er niet kwam, zouden de klanten dan ook plots wegblijven? Het ligt dus niet rechtstreeks aan de klanten.
              Last edited by anonymous; 10 mei 2015, 16:57.

Comment

Bekijk het als hetzelfde verhaal als een kruidenierszaak plots de boeken moet sluiten wanneer er rechtover hun een supermarktketen opent.
                Steek het gerust maar op de klanten... maar als die supermarkt er niet kwam, zouden de klanten dan ook plots wegblijven? Het ligt dus niet rechtstreeks aan de klanten.
                Koetsenmakers hebben ook geen werk meer sinds iedereen een auto heeft. Telefooncellen verdwijnen door de komst van de GSM... maar goed, compleet OT natuurlijk.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Koetsenmakers hebben ook geen werk meer sinds iedereen een auto heeft. Telefooncellen verdwijnen door de komst van de GSM... maar goed, compleet OT natuurlijk.
                  Toch toch, met het verschil dat deze een meerwaarde boden tegenover het oude product.

Bij Telenet is dat helaas niet het geval, integendeel zelfs... (duurder én minder en slechter aanbod), lees mijn vorige bericht #10 erop na.
                  Dààrom ik het net jammer vind.
                  Moest het een meerwaarde bieden, kan je de verloren jobs enigszins nog "rechtvaardigen".

Comment

Het ligt dus niet aan de klanten die wegblijven, want anders waren ze ook al weggebleven voor de tv-theek er kwam. De veranderende factor is hier duidelijk de tv-theek.
                    Ik begrijp je wel hoor, maar je redenering slaat nergens op. De veranderende factor is de "luie" klant natuurlijk. Had die gekozen voor kwaliteit dan had Telenet zijn TV-theek mogen opdoeken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Alsof Telenet de enige is die video on demand aan biedt.
                      Het gaat toch niet om 'schuld'. Als de markt verandert, en je als aanbieder niet mee wil of kan. Dan moet je je conclusies trekken.
                      Is het de schuld van Apple en Samsung dat Nokia niks meer betekent op de telefoonmarkt. Juist dezelfde situatie.

Maar we blijven wachten op de TS met zijn "echt" probleem.

Comment

Laat ons e-mail dan ook terug afschaffen alsook online aankopen.
                        Door e-mail is de papiermarkt in elkaar gestort en alle daarop gebaseerde diensten zoals copy shops.
                        Door online verkoop zijn er ook veel minser verkopers nodig.
                        En gaan we minder naar een concert omdat we radio hebben?
                        Klopt, het heeft een invloed maar niet alleen negatief.
                        Misschien gaat lokaal één videotheek dicht, er zijn duizenden mensen die tevreden zijn niet meer de deur uit te moeten voor een film en voor het verkeer en milieu ook positief.
                        Kwestie hoe je het allemaal bekijkt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Maar we blijven wachten op de TS met zijn "echt" probleem.
                          Als hij ondertussen overgestapt is naar Dommel, dan kan je nog lang wachten alvorens hij nog iets kan posten..
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als hij ondertussen overgestapt is naar Dommel, dan kan je nog lang wachten alvorens hij nog iets kan posten..
                            ok, ok, ik heb het begrepen :-)

Dat van die papiermarkt en email klopt niet. Men dacht dat dit gebeuren, maar bedrijven printen meer dan ooit. Elke domme email wordt (soms in veelvoud) uitgeprint. Maar ik begrijp het punt wel.

Comment

Papiermarkt zakt wel in elkaar, en aan een tempo van ca 5-10% per jaar.

Kijk ook maar eens hoeveel drukkers er failliet gaan of sluiten. Het aandeel kranten op papier zakt jaar na jaar. De oplages van tijdschriften zakken. Er worden zelfs amper nog postkaartjes verstuurd...

En wat e-mail betreft: als ik er 50 af druk per jaar, dan zal het veel zijn.

Comment

Papiermarkt zakt wel in elkaar, en aan een tempo van ca 5-10% per jaar.

Kijk ook maar eens hoeveel drukkers er failliet gaan of sluiten. Het aandeel kranten op papier zakt jaar na jaar. De oplages van tijdschriften zakken. Er worden zelfs amper nog postkaartjes verstuurd...

En wat e-mail betreft: als ik er 50 af druk per jaar, dan zal het veel zijn.
                                Dat de drukkers failliet gaan en er minder kranten worden verkocht heeft niets met email te maken, wel met digitalisering. Smartphones en tablets spelen hier natuurlijk een grote rol in.

De opkomst van email had echter wel een verhoging van papierverbruik tot gevolg. Bepaalde studies gaven een toename aan van 40%. Ondertussen kan dit wel al gestabiliseerd zijn.

Comment

Working...
                                X