Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Alternatief voor Telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    Dat de drukkers failliet gaan en er minder kranten worden verkocht heeft niets met email te maken, wel met digitalisering. Smartphones en tablets spelen hier natuurlijk een grote rol in.

    De opkomst van email had echter wel een verhoging van papierverbruik tot gevolg. Bepaalde studies gaven een toename aan van 40%. Ondertussen kan dit wel al gestabiliseerd zijn.
    En welke familie&huishouden heeft thuis geen printer staan?
    Bpost zal er wel onder geleden hebben.
    Toch zit mijn brievenbus wekelijks zo goed als vol met papierrommel.
    Kranten zijn ook "dikker" geworden
    Bekijk maar eens de bijlagen in het weekend.
    De voor mij belangrijke documenten print ik en bewaar ik.
    Met computers en e-mail kan het soms ook grondig mis gaan.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Alternatief voor Telenet

      De veranderende factor is de "luie" klant natuurlijk. Had die gekozen voor kwaliteit dan had Telenet zijn TV-theek mogen opdoeken.
      Akkoord je hebt je punt. Ik heb niet meer stilgestaan bij het feit dat kwaliteit maar een klein marktsegment meer heeft... en dat klanten lui zijn, zowel fysiek als mentaal.

      Het is de fout van de klant zelf, van de luie samenleving zeg maar, dat al die jobs indirect verloren zijn gegaan.
      Spijtige is dat het percentage klanten die kwaliteit willen, of meerwaarde, heel klein is, en dat het gros van de samenleving zich tevreden stelt met goedkope rotzooi.
      Het gros van de bevolking wil zijn vakantie ook enkel spenderen aan een zwembad met zon, en heeft geen nood aan cultuur. En zo is de politieke keuze bij de meeste mensen ook vaak niet op doordachte inhoud gericht maar louter op goedkope propaganda.
      Kortom, in elk thema in de samenleving zal meerwaarde helaas nooit aan de top komen.


      Nu, met de vinger wijzen naar de burger, vind ik persoonlijk ook weer te gemakkelijk. Een burger kan lui en onwetend zijn. Een burger is maar een kuddebeest in veel gevallen en doet veel dingen gewoon maar "omdat het gedaan wordt". Ik ken zo'n mensen die dat excuus gebruiken als argument voor alles wat ze in het leven ondernemen... "maar allez, dat wordt toch nog gedaan?".

      Een bedrijf daarentegen, dat enkel gericht is op winst maken, maakt maar gretig gebruik van die onschuldige 'nummertjes' van klanten. En ze doen dat ofwel door in kwaliteit in te boeten, of lage lonen te handhaven, of in het geval van jouw argument: onwetende of luie klanten in de tang te houden.

      Niet tevreden? Dan moeten ze maar bij de concurrent gaan. lol... Er is namelijk geen concurrent die al deze diensten bundelt en wél die meerwaarde biedt, en zeker niet aan dezelfde prijs.
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Alsof Telenet de enige is die video on demand aan biedt.
      Neen, natuurlijk niet. Maar Telenet heeft met zijn digitale tv meteen een poot binnen, een tv-theek in de huiskamer. Een laagdrempelige manier.
      Terwijl de alternatieven veel minder makkelijk bereikbaar zijn.
      Kijk maar naar de video on demand die Telenet zelf ooit via internet aanbood, is intussen ook reeds opgedoekt omdat het niet handig was.
      Nu kan je meteen je afstandsbediening op de tv richten en voila.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Het gaat toch niet om 'schuld'. Als de markt verandert, en je als aanbieder niet mee wil of kan. Dan moet je je conclusies trekken.
      Ik heb nooit het woord 'schuld' in de mond genomen. Maar goed.
      Jij zegt dus ook dat het de aanbieder is, en niet de klant?
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Is het de schuld van Apple en Samsung dat Nokia niks meer betekent op de telefoonmarkt. Juist dezelfde situatie.
      Die boden hetzelfde aan, via hetzelfde medium. Niet helemaal hetzelfde.

      Comment


      • #33
        Re: Alternatief voor Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        En welke familie&huishouden heeft thuis geen printer staan?
        Bpost zal er wel onder geleden hebben.
        Toch zit mijn brievenbus wekelijks zo goed als vol met papierrommel.
        Kranten zijn ook "dikker" geworden
        Bekijk maar eens de bijlagen in het weekend.
        De voor mij belangrijke documenten print ik en bewaar ik.
        Met computers en e-mail kan het soms ook grondig mis gaan.
        Ik heb een paar jaar terug zo'n sticker op mijn brievenbus gehangen met 'geen reclame', is een stuk handiger dan alle dagen kartonnen dozen te vullen voor de papier en karton ophaling.
        De voor mij belangrijkste reclamefolders krijg ik nu via mail, een stuk makkelijker. Kranten lees ik online.
        Toch 1 boom gespaard.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #34
          Re: Alternatief voor Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Akkoord je hebt je punt. Ik heb niet meer stilgestaan bij het feit dat kwaliteit maar een klein marktsegment meer heeft... en dat klanten lui zijn, zowel fysiek als mentaal.

          Het is de fout van de klant zelf, van de luie samenleving zeg maar, dat al die jobs indirect verloren zijn gegaan.
          Spijtige is dat het percentage klanten die kwaliteit willen, of meerwaarde, heel klein is, en dat het gros van de samenleving zich tevreden stelt met goedkope rotzooi.
          Het gros van de bevolking wil zijn vakantie ook enkel spenderen aan een zwembad met zon, en heeft geen nood aan cultuur. En zo is de politieke keuze bij de meeste mensen ook vaak niet op doordachte inhoud gericht maar louter op goedkope propaganda.
          Kortom, in elk thema in de samenleving zal meerwaarde helaas nooit aan de top komen.


          Nu, met de vinger wijzen naar de burger, vind ik persoonlijk ook weer te gemakkelijk. Een burger kan lui en onwetend zijn. Een burger is maar een kuddebeest in veel gevallen en doet veel dingen gewoon maar "omdat het gedaan wordt". Ik ken zo'n mensen die dat excuus gebruiken als argument voor alles wat ze in het leven ondernemen... "maar allez, dat wordt toch nog gedaan?".

          Een bedrijf daarentegen, dat enkel gericht is op winst maken, maakt maar gretig gebruik van die onschuldige 'nummertjes' van klanten. En ze doen dat ofwel door in kwaliteit in te boeten, of lage lonen te handhaven, of in het geval van jouw argument: onwetende of luie klanten in de tang te houden.

          Niet tevreden? Dan moeten ze maar bij de concurrent gaan. lol... Er is namelijk geen concurrent die al deze diensten bundelt en wél die meerwaarde biedt, en zeker niet aan dezelfde prijs.

          Neen, natuurlijk niet. Maar Telenet heeft met zijn digitale tv meteen een poot binnen, een tv-theek in de huiskamer. Een laagdrempelige manier.
          Terwijl de alternatieven veel minder makkelijk bereikbaar zijn.
          Kijk maar naar de video on demand die Telenet zelf ooit via internet aanbood, is intussen ook reeds opgedoekt omdat het niet handig was.
          Nu kan je meteen je afstandsbediening op de tv richten en voila.


          Ik heb nooit het woord 'schuld' in de mond genomen. Maar goed.
          Jij zegt dus ook dat het de aanbieder is, en niet de klant?

          Die boden hetzelfde aan, via hetzelfde medium. Niet helemaal hetzelfde.
          Fout en schuld zijn in mijn ogen hetzelfde.

          Een videotheek en Telenet/Proximus bieden in essentie hetzelfde aan. Je kiest een video, en je kijkt die wanneer je wil.
          Alleen de manier om er te geraken, en het aanbod is verschillend.
          Als er dan niemand meer naar de videotheek loopt, tja.... Je kan ook eens verder kijken naar het aanbod van Netflix, HBO,... etc. Dan kan je vrijwel elke film zien die je wil zien. (en uiteraard was er de oneerlijke concurrentie van illegale downloads).

          Niemand kan klanten lange tijd in de tang houden. Als het aanbod slecht is, dan springt er wel een concurrent in het gat.

          Als Nokia het potentieel van de smartphone te laat ontdekt, en ondermaats inschat, dan komt er ander en beter.

          Een bedrijf dat zich in dergelijke sector niet continue opnieuw uitvindt heeft geen lang leven beschoren.

          Er is concurrentie voor Telenet, maar of die beter zijn is een andere vraag.

          Comment


          • #35
            Re: Alternatief voor Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            Dat de drukkers failliet gaan en er minder kranten worden verkocht heeft niets met email te maken, wel met digitalisering. Smartphones en tablets spelen hier natuurlijk een grote rol in.
            Je kan stellen dat dit komt door de digitalisering, of de komst van smartphones/tablets... Of je kan, zoals nete, stellen dat het probleem eenzijdig bij "de luie klant".
            Je kan élk probleem op de klant afschuiven natuurlijk. Dat is de makkelijkste analyse die er is


            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht

            De opkomst van email had echter wel een verhoging van papierverbruik tot gevolg. Bepaalde studies gaven een toename aan van 40%. Ondertussen kan dit wel al gestabiliseerd zijn.
            Maar die studies hebben altijd wel een tegenstudie.
            Zo zijn er evenveel studies die aantonen dat koffie slecht is voor het hart, als goed voor het hart. Enzoverder.
            Het hangt allemaal van de bron af, en met wat men rekening heeft gehouden natuurlijk.

            Comment


            • #36
              Re: Alternatief voor Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Als er dan niemand meer naar de videotheek loopt, tja.... Je kan ook eens verder kijken naar het aanbod van Netflix, HBO,... etc.
              Heb ik ook aangehaald in een vorig bericht.
              Echter kwam Netflix nog niet zolang geleden aanzetten, toen het kwaad door Telenet al lang geschied was voor de videotheken.

              Wat ik leuk zou vinden is een mogelijkheid om tv te kunnen kijken volgens verbruik.
              Niet zoals een abonnement bij Netflix, niet zoals film/film in een tv-theek, maar wel zoals de gewone tv zenders, en wel per minuut.

              Privatisering zou alles goedkoper maken...
              Maar kijk eens naar de markt van treinreizen: bij de klassieke treinen betaal je per km, voor je afstand die je doet, iedereen hetzelfde.
              Bij alle privépartners lopen de prijzen serieus op en betaalt iedereen een ander tarief volgens beschikbaarheid. In het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld is dat exuberant. Ooit zal er wel low-cost komen... ten koste van vanalles en nog wat zeker? maar wanneer...

              Comment


              • #37
                Re: Alternatief voor Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Ik heb een paar jaar terug zo'n sticker op mijn brievenbus gehangen met 'geen reclame', is een stuk handiger dan alle dagen kartonnen dozen te vullen voor de papier en karton ophaling.
                De voor mij belangrijkste reclamefolders krijg ik nu via mail, een stuk makkelijker. Kranten lees ik online.
                Toch 1 boom gespaard.
                Die sticker hangt hier ook
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Alternatief voor Telenet

                  Om U de zin in verandering nog eens te laten overwegen.

                  Tot 2 jaar geleden had mijn dochter een GSM abonnement bij Proximus aan 10€ per maand. Dat werd betaald met een domiciliëring.

                  2 jaar geleden hebben we dat keurig opgezegd omdat ze het aanbod van Mobile Vikings beter vond (meer SMS, meer data,...).

                  We krijgen een laatste afrekening, en die wordt ook nog properkes betaald. Een maand of 6 later kuis ik mijn domiciliëringen eens op, en verwijder die van Proximus.
                  Geen probleem tot 6 weken geleden.
                  Krijg ik ineens een rappel voor 11€ en centen van Proximus.
                  Ik bel dus naar hen (20minuten aan de lijn...), om te vragen waarvoor dat is. De eerste medewerker kon mij dat niet zeggen, die wist enkel dat bedrag, en herhaalde dat als ik niet betaalde binnen de week, dat er dan nog 7€ rappelkosten zouden bijkomen. Om meer te weten moest ik met de boekhouding bellen, en die zijn enkel bereikbaar op vrijdagmorgen.

                  Dus, weer 20 min wachten. En dan krijg ik een vriendelijke dame aan de lijn die me vertelde dat ze vergeten waren de laatste factuur te maken voor dat abo (toen herinnerde ik me pas dat we dat hadden).
                  Ik dus lichtjes protesteren dat ik van mening ben dat de laatste factuur betaald is, en dat ik nadien niks meer hoorde.
                  Ze gaf toe dat dit de bedoeling niet kon zijn, en beloofde dat bedrag weg te boeken. Ikke tevreden....
                  Ze vertelde ook nog dat er elk jaar (was vorig jaar niet gebeurd...) zo'n kuis gebeurt van openstaande facturen. "Maar meneer, ge gaat daar echt niks meer van horen. "

                  Tot een week of 3 later, terug een rappel: Dit keer voor 1€ en centen + 7 € rappelkosten.
                  Dus nog maar eens bellen (op vrijdagmorgen). Deze keer een minder vriendelijke dame die me vertelde dat de vorige collega dat niet had mogen doen, en dat ze bllijkbaar maar tot 10€ kunnen kwijtschelden, dus daarom die rappelkosten.

                  Ik herhaalde dat dit toch een beetje kafka is. Eerst een medewerker die belooft alles op te lossen, en daarna toch rappelkosten en al die telefoontjes...
                  Toen werd ze pissed, en vertelde dat ik gerust kon wachten, maar dat er dan verdere stappen volgden met aangetekende brieven en deurwaarders.
                  Ik kon mijn oren niet geloven.... Al die zever voor een openstaand bedrag dat ik hoogstwaarschijnlijk al betaald had.

                  Bon, geen zin om aangetekende brieven te krijgen, dus heb ik maar gestort.

                  Maar de volgende die me komt voorstellen om ergens een abo bij Proximus te nemen... kan maar beter een goed incasseringsvermogen hebben.


                  Dat een bedrijf staat op correcte betaling, daar heb ik alle begrip voor, maar 10€ gaan claimen 2 jaar na datum zonder tussenin iets te doen....

                  Comment


                  • #39
                    Re: Alternatief voor Telenet

                    of men daadwerkelijk een boom bespaard?http://www.theguardian.com/environme...print-internet

                    In elk geval: net kaartje van telenet in de bus gehad dat ze een gratis check up willen doen van mn wifi en een gratis update van de modem indien deze verouderd is.
                    Ze zijn niet goedkoop, maar qua service zijn ze wel goed. En in verhouding zit ik eigenlijk nog redelijk geprijsd (Basicnet XL, een oude formule, die je niet meer kan aanschaffen, maar die qua volume regelmatig wordt uitgebreid).

                    Comment


                    • #40
                      Re: Alternatief voor Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Toen werd ze pissed, en vertelde dat ik gerust kon wachten, maar dat er dan verdere stappen volgden met aangetekende brieven en deurwaarders.
                      Ik kon mijn oren niet geloven.... Al die zever voor een openstaand bedrag dat ik hoogstwaarschijnlijk al betaald had.

                      Bon, geen zin om aangetekende brieven te krijgen, dus heb ik maar gestort.
                      Denk je nu echt dat ze deurwaarders gingen sturen voor één Euro ?
                      Als morgen een ander bedrijf bij jou zo afkomt ga je weer betalen ? Je bent wel héél braaf.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: Alternatief voor Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                        of men daadwerkelijk een boom bespaard?http://www.theguardian.com/environme...print-internet
                        Best ook dan ook eens de toegevoegde commentaren onder het artikel lezen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Alternatief voor Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Denk je nu echt dat ze deurwaarders gingen sturen voor één Euro ?
                          Als morgen een ander bedrijf bij jou zo afkomt ga je weer betalen ? Je bent wel héél braaf.
                          Dat gehannes is me geen 10€ waard.
                          En maand na maand verhogen ze dan met rappelkosten, en voor je het weet zit je aan 100€.
                          En je weet toch wie de deurwaarder betaalt.... De klant.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Alternatief voor Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                            Dat van die papiermarkt en email klopt niet. Men dacht dat dit gebeuren, maar bedrijven printen meer dan ooit. Elke domme email wordt (soms in veelvoud) uitgeprint. Maar ik begrijp het punt wel.
                            Werkt u in papierhandel of kopieer & printermarkt?
                            Deze markt is wel degelijk fors achteruit gegaan en dat heeft te maken met het feit dat vele documenten nu elektronisch verwerkt worden daar waar het vroeger enkel op papier was.
                            Denk maar aan loonbrieven, facturen, afrekeningen (CM), ... dit heeft een extreem grote invloed op het papiergebruik.
                            Brieven worden meestal via e-mail verstuurd of formulieren op een website.
                            Klopt dat "sommige" mensen nog alles afdrukken, maar vroeger was alles, maar dan ook alles op papier en ook voor de mensen die niet eens interesse hadden het te ontvangen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Alternatief voor Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Werkt u in papierhandel of kopieer & printermarkt?
                              Deze markt is wel degelijk fors achteruit gegaan en dat heeft te maken met het feit dat vele documenten nu elektronisch verwerkt worden daar waar het vroeger enkel op papier was.
                              Denk maar aan loonbrieven, facturen, afrekeningen (CM), ... dit heeft een extreem grote invloed op het papiergebruik.
                              Brieven worden meestal via e-mail verstuurd of formulieren op een website.
                              Klopt dat "sommige" mensen nog alles afdrukken, maar vroeger was alles, maar dan ook alles op papier en ook voor de mensen die niet eens interesse hadden het te ontvangen.
                              neen, ik werk voor een kuisbedrijf en moet elke dag het 'oud' papier op bureaus ophalen. Als je ziet wat er dagelijks weg gaat. 😮En kennissen van me hebben een bedrijfje dat reclamedrukwerk verzorgt. Geen econ. werkloosheid voor hen.

                              Bovendien had ik het enkel over de bewering dat email de papierindustrie fnuikt. Dat is onjuist, daar blijf ik bij. En dat is ook wat ik zie.

                              Dat digitalisering het verbruik doet dalen daar ben ik wel akkoord mee.
                              Last edited by Guest5; 12 mei 2015, 21:12.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Alternatief voor Telenet

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Werkt u in papierhandel of kopieer & printermarkt?
                                Deze markt is wel degelijk fors achteruit gegaan en dat heeft te maken met het feit dat vele documenten nu elektronisch verwerkt worden daar waar het vroeger enkel op papier was.
                                Denk maar aan loonbrieven, facturen, afrekeningen (CM), ... dit heeft een extreem grote invloed op het papiergebruik.
                                Brieven worden meestal via e-mail verstuurd of formulieren op een website.
                                Klopt dat "sommige" mensen nog alles afdrukken, maar vroeger was alles, maar dan ook alles op papier en ook voor de mensen die niet eens interesse hadden het te ontvangen.
                                Mijn vroeger baas (20 jaar geleden) had ook de gewoonte om de helft van zijn mails af te drukken en in klasseurs te bewaren. Waarna hij de mails van de computer verwijderde. Hij kende geen goede zoekfunctie.

                                Na zijn pensionering is zijn archief langzaam beginnen beschimmelen en is een jaar of 5 later weggegooid. Niemand kon daar iets in terugvinden. Hij had ook de gewoontje om te proberen het internet af te drukken.

                                Vroeger kwamen bestellingen binnen per brief, en gingen facturen buiten in enveloppen. Nu alles electronisch.

                                Comment

                                Working...
                                X