Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosleutel verloren . Dure grap .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Een FM radio zit op 88-108 MHz. Daar mag al een kier in de doos zitten, en toch zal die radio niet spelen.

Heeft te maken met de golflengte. Voor FM is die ca 3m, voor een GSM is dat 15-30 cm.
    Als je kier ca 10 keer kleiner is dan de golflengte, dan gaat de gold daar vrijwel niet meer door.
    Je hebt gelijk dat het frequentieafhankelijk is, maar een perfect afgesloten metalen doos doet zijn werk op ALLE frequenties.

Moet ik daar uit verstaan dat ik een FM radio ontvanger, afgestemd op 100Mhz (3m/10=30cm) in een metalen bureaukast mag plaatsen, en als ik de deur maar 29cm laat openstaan werkt de radio niet meer
    Als hier iemand is die een vogelkooi van een kanarie heeft, kan hij dan eens zijn gsm in de kooi leggen en proberen of de gsm nog werkt ? De opening tussen de tralies moet kleiner dan 15mm zijn.
    Als de bodem niet uit metaal is, moet er eerst aluminiumfolie opgelegd worden.
    .
    Last edited by notex; 21 mei 2015, 13:03.

Comment

Hoe meer je onder die golflengte gaat, hoe zwakker het signaal dat er door komt.

Danmoet je nog altijd weten hoe sterk de zender is, en hoe gevoelig de ontvanger.

Comment

Nog een verhaaltje over autosleutels.

Lezen ze de kilometers die je rijdt uit met die sleutel ? 'k Wist dat niet.
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Straf verhaal, ik wist ook niet dat je uit autosleutels je km's kan uitlezen.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Nog een verhaaltje over autosleutels.

Lezen ze de kilometers die je rijdt uit met die sleutel ? 'k Wist dat niet.
            Als ik met de BMW naar de garage ga steken ze de sleutel in een uitleesapparaat en ze weten onmiddellijk hoeveel km er op de teller staat + nog een aantal andere parameters. Dit is al jaren zo bij BMW.
            En ik vermoed dat die ook een deel te maken heeft met de verplichting dat een garagehouder steeds het aantal km op de factuur moet vermelden bij een onderhoud. Zo moeten ze niet steeds naar de tellen gaan zien en is er minder kans op fraude. En dit maakt het de controle van belastingen ook wat éénvoudiger om aan de hand van de ingebrachte facturen van benzineverbruik het verbruik van de agen te toetsen aan de realiteit.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              En ik vermoed dat die ook een deel te maken heeft met de verplichting dat een garagehouder steeds het aantal km op de factuur moet vermelden bij een onderhoud. Zo moeten ze niet steeds naar de tellen gaan zien en is er minder kans op fraude. En dit maakt het de controle van belastingen ook wat éénvoudiger om aan de hand van de ingebrachte facturen van benzineverbruik het verbruik van de agen te toetsen aan de realiteit.
              Heeft alles te maken met de CAR-PASS Pol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Als ik met de BMW naar de garage ga steken ze de sleutel in een uitleesapparaat en ze weten onmiddellijk hoeveel km er op de teller staat + nog een aantal andere parameters. Dit is al jaren zo bij BMW.
                Dank voor de uitleg.
                We gaan moeten opletten.
                Volgende keer zal de garage me de rekening presenteren: 23 keer te snel gereden in de stad, 47 keer op de snelweg en 12 keer boven de 30 aan de school. Dat is, btw inbegrepen, .... moa vent toch.
                'k Ga me een old timer kopen, een lelijke besteleend.....
                Last edited by Skitch; 27 mei 2015, 00:00.
                "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Dank voor de uitleg.
                  We gaan moeten opletten.
                  Volgende keer zal de garage me de rekening presenteren: 23 keer te snel gereden in de stad, 47 keer op de snelweg en 12 keer boven de 30 aan de school. Dat is, btw inbegrepen, .... moa vent toch.
                  Je kan natuurlijk ook de snelheidslimieten respecteren, is misschien goedkoper
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Daarmee wordt het toch héél moeilijk om snelheidsovertredingen te begaan, alvast op de autostrade...

Comment

Dank voor de uitleg.
                      We gaan moeten opletten.
                      Bijkomend voordeel is dat je niet bang moet zijn om die ergens op een parking in de stad achter te laten.
                      Zal nooit gestolen worden . Je kan met een gerust hart gaan wandelen.
                      Met het chique wagen kan je dit niet doen... tenzij je een omnium hebt, maar het zal toch ambetant zijn als je wagen plots verdwenen is.

Comment

En een fiets of abonnement op het openbaar vervoer, want binnenkort mag je er niet meer mee in Antwerpen-stad rijden en andere steden gaan zeker die maatregelen ook toepassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Daarmee wordt het toch héél moeilijk om snelheidsovertredingen te begaan, alvast op de autostrade...
                          Ohhh, nog meer dan je denkt hoor.
                          Met al die wegenwerken ligt de maximum toegelaten snelheid op onze snelwegen op vele plaatsen niet zo hoog.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Bijkomend voordeel is dat je niet bang moet zijn om die ergens op een parking in de stad achter te laten.
                            Zal nooit gestolen worden . Je kan met een gerust hart gaan wandelen.
                            Als er ene zijn deur tegen slaagt, dan riskeer je wel dat hij uiteen valt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X