Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosleutel verloren . Dure grap .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

Met het risico dat iemand mijn idee steelt (OK, het idee zal al wel eerder geopperd zijn), misschien is er wel een markt voor metalen kastjes (met aarding) om op een handige plaats te hangen waarin je dit soort sleutels kan bewaren. Tevens een goed idee om paspoorten in te bewaren eens ze met NFC uitgerust zijn.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      .........................Het reservewiel was onder de motorkap bovenop de motor opgeborgen. De kast aan de linkerkant waar bij de AK-400 het reservewiel was opgeborgen was, inclusief de vergrendeling, wel aanwezig maar werd niet gebruikt.
      Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Acadiane
      Inderdaad: http://www.citroenet.org.uk/utilitie...images/002.jpg
      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Alhoewel : ze hebben het niet meer over de koelkast maar over de vriezer.
        Buiten het effect van de kooi van Faraday gaan ze de batterijen nog eens deftig invriezen, tot minimaal -18C°. Als dat maar goed komt .
        Zou het niet efficiënter zijn om die afstandbediening sleutels dan in een metalen geldkoffertje te leggen en het geldkoffertje daarenboven (elektrisch) te aarden?
        Wel Skitch, ik zou mij ook niet de illusie maken dat de frigo's of diepvriezers van tegenwoordig een kooi van Faraday zijn met al die kunststof.
        Maar het moet zijn dat batterijen daar niet zo een probleem mee hebben, een vriend van mij heeft zo een vierkanaals radiogestuurde thermometer, zo heeft hij reeds een paar jaar een van die zendertjes in een vacuum zakje verpakt en deze in zijn vriezer zitten, zo kan hij steeds op ch.4 aflezen wat de temperatuur is in zijn vriezer, dus geen kooi van Faraday, en jaarlijks eens de batterijen bijladen is ruim voldoende, natuurlijk is de stroom van zo een zendertje wel zeer beperkt, batterijen zijn Eneloop AA!

Comment

Wel Skitch, ik zou mij ook niet de illusie maken dat de frigo's of diepvriezers van tegenwoordig een kooi van Faraday zijn met al die kunststof.
          Maar het moet zijn dat batterijen daar niet zo een probleem mee hebben, een vriend van mij heeft zo een vierkanaals radiogestuurde thermometer, zo heeft hij reeds een paar jaar een van die zendertjes in een vacuum zakje verpakt en deze in zijn vriezer zitten, zo kan hij steeds op ch.4 aflezen wat de temperatuur is in zijn vriezer, dus geen kooi van Faraday, en jaarlijks eens de batterijen bijladen is ruim voldoende, natuurlijk is de stroom van zo een zendertje wel zeer beperkt, batterijen zijn Eneloop AA!
          Zie #48
          Een koelkast of diepvrieskast is nooit een kooi van Farady geweest. Nu niet en vroeger ook niet. De reden is dat de rubbers in de deur voor HF-straling lekken als een mand.
          De meesten onder ons weten niet wat een goede kooi van Farady is, of hoe ze gemaakt moet worden. Getuige hiervan is ondermeer iemand die een aarding aan een kooi van Farady zou aansluiten, wat volstrekt zinloos is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Zie #48
            Een koelkast of diepvrieskast is nooit een kooi van Farady geweest. Nu niet en vroeger ook niet. De reden is dat de rubbers in de deur voor HF-straling lekken als een mand.
            ...............................
            De meeste koelkasten hebben nu een kunststoffen behuizing. Dat helpt dus ook niet.
            ...............................iemand die een aarding aan een kooi van Farady zou aansluiten, wat volstrekt zinloos is.
            ...............................
            Waarom wel of waarom niet ? Er was bij #54 wel een vraagteken bij i.v.m. de aarding. Zou het echt zinloos zijn? 'k Weet het eigenlijk ook niet zeker.
            Maar ik vermoed dat het helpt.
            Last edited by Skitch; 20 mei 2015, 11:29.
            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."

Comment

De meeste koelkasten hebben nu een kunststoffen behuizing. Dat helpt dus ook niet.

Waarom wel of waarom niet ? Er was bij #54 wel een vraagteken bij i.v.m. de aarding. Zou het echt zinloos zijn? 'k Weet het eigenlijk ook niet zeker.
              Maar ik vermoed dat het helpt.
              EDIT :

Wanneer we de kooi van Faraday aarden, kan in geval van een nettolading in het inwendige, deze wel een inwendig elektrisch veld afschermen: de buitenste lading stroomt namelijk weg naar de aarde.
              Mag ik dan, met mijn beperkte kennis hierover, besluiten : baat het niet dan schaadt het niet?

Comment

Laat ze dan maar meteen alle vier vervangen Luc bij die modellen moeten ze de motor laten zakken om bij die gloeikaarsen te komen.
                Die prijzen worden een algemene trend, ook bij andere merken, bij Mercedes kost het ene stukken van mensen en is het andere relatief goedkoop, pinkerschakelaar van mijn Mercedes koste 580€ roetfilter kost 1.600€ zonder montage en reset, injectoren 400€ per stuk enz. Carrosserie stukken daarentegen zijn dan vrij goedkoop.
                Bij mijn Subaru is dat dan net omgekeerd, daar zijn mechanische stukken vrij betaalbaar en kost plaatwerk en glas veel geld.

Sent from my iPad using Tapatalk
                Geert, de derde kaars was kapot en ze hebben er vier nieuwe in gestoken. Peins dat ik ga verschieten van de rekening want ter gelijke tijde hebben ze een groot onderhoud uitgevoerd.
                Alle filters vervangen en airco ook nagezien.
                Moest nog eens gevraagd hebben hoeveel een vervangsleutel kost, tedikke toch, vergeten.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

EDIT :

B]de buitenste lading stroomt namelijk weg naar de aarde.
                  [/B]Mag ik dan, met mijn beperkte kennis hierover, besluiten : baat het niet dan schaadt het niet?
                  Op Wikipedia kan iedereen schrijven wat hij wil, ook zonder enige kennis ter zake.

Het schaadt helemaal niet dat je een aarding aanbrengt aan je sleutelkastje, maar het heeft niet veel zin.

De ideale kooi van Farady is verzilverd om de oppervlakteweerstand zo laag mogelijk te houden en de complete kortsluiting van het geïnduceerde signaal te garanderen. Bij een complete kortsluiting is de spanning nul. Dan valt er niets meer naar aarde af te voeren.

De ECU van je auto zit ook in een kooi van Faraday, ander zou je rare toestanden kunnen krijgen bij gebruik van een GSM of walky talky in je auto. Onder normale omstandigheden staat een auto op rubberen banden en maakt toch ook geen elektrisch contact met de aarde.

Haal bij gelegenheid eens een oude TV, antenneversterker of laptop uit elkaar. Je zult daar een aantal blikken kastjes in terugvinden die allemaal kooitjes van Faraday zijn. In veel gevallen zijn het blikken kastjes waarvan alle naden dichtgesoldeerd zijn, om maximale dichtheid tegen straling te garanderen. In het geval van een laptop : waar zijn die kastjes aan de aarde aangesloten ? En dan hebben we het over aarding met Moeder Aarde en niet over het metalen frame van de laptop (wat er tegenwoordig ook niet meer in zit).

Comment

Dank voor deze verhelderende uitleg.

Comment

Kan je dan je sleutels ook niet beter in één van die oude metalen koekendozen steken. Dit zijn dan toch ook kooien van Faraday. Of zie ik dat mis ?
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Kan je dan je sleutels ook niet beter in één van die oude metalen koekendozen steken. Dit zijn dan toch ook kooien van Faraday. Of zie ik dat mis ?
                        Dat klopt, op voorwaarde dat het er eentje is met een deksel met een rand van minstens 8mm. Zulk deksel moet zuigend over de doos passen. De huidige vierkante dozen van Delacre koekjes (250x250x50) zien er goed uit, maar het deksel heeft iets te veel speling.
                        Wij hebben na een meetopstelling voor de lol een eens een 10-tal blikken dozen en verfpotten getest en het beste was een ronde doos waarin vroeger Rode Pelikaan koffie werd verkocht. Die had een deksel met een rand van 15mm en zoog bijna vacuum als je ze wou openen.

Je hoeft geen supergevoelige geijkte peperdure meetapparatuur te hebben om zelf eens een test te doen. Zet het volume van een gsm op maximum en leg hem in de doos op een plaats waar je maximale ontvangst hebt. Bel met een andere gsm naar de gsm die in de doos zit. Als de gsm in de doos niet rinkelt dan heb je een goede kooi van Faraday. Je kan de test ook doen met een transistorradio op FM. Afstemmen op een sterke zender en wanneer je de doos sluit mag je enkel nog ruis horen.

Een kartonnen doos waar 2 lagen aluminiumfolie rond gewikkeld was, ging ook perfect. Winkeldieven weten dat ook. Zij naaien een tas die bekleed is met aluminiumfolie in de binnenkant van hun jas. Die tas kunnen ze dan vullen met producten waar anti-diefstal labels op zitten. Als ze de winkel buitenstappen zal het alarm niet geactiveerd worden.(Als je deze truc wil gaan testen aan de fotoafdeling van Mediamarkt of Konijn, gelieve niet te vertellen dat je hem op BD geleerd hebt)

Comment

Dat klopt, op voorwaarde dat het er eentje is met een deksel met een rand van minstens 8mm. Zulk deksel moet zuigend over de doos passen. De huidige vierkante dozen van Delacre koekjes (250x250x50) zien er goed uit, maar het deksel heeft iets te veel speling.
                          Wij hebben na een meetopstelling voor de lol een eens een 10-tal blikken dozen en verfpotten getest en het beste was een ronde doos waarin vroeger Rode Pelikaan koffie werd verkocht. Die had een deksel met een rand van 15mm en zoog bijna vacuum als je ze wou openen.

Je hoeft geen supergevoelige geijkte peperdure meetapparatuur te hebben om zelf eens een test te doen. Zet het volume van een gsm op maximum en leg hem in de doos op een plaats waar je maximale ontvangst hebt. Bel met een andere gsm naar de gsm die in de doos zit. Als de gsm in de doos niet rinkelt dan heb je een goede kooi van Faraday. Je kan de test ook doen met een transistorradio op FM. Afstemmen op een sterke zender en wanneer je de doos sluit mag je enkel nog ruis horen.

Een kartonnen doos waar 2 lagen aluminiumfolie rond gewikkeld was, ging ook perfect. Winkeldieven weten dat ook. Zij naaien een tas die bekleed is met aluminiumfolie in de binnenkant van hun jas. Die tas kunnen ze dan vullen met producten waar anti-diefstal labels op zitten. Als ze de winkel buitenstappen zal het alarm niet geactiveerd worden.(Als je deze truc wil gaan testen aan de fotoafdeling van Mediamarkt of Konijn, gelieve niet te vertellen dat je hem op BD geleerd hebt)
                          Mooie verduidelijking. Van elektriciteit en elektronica heb ik nl. niet zoveel kaas gegeten.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De test met de GSM en de metalen doos direct eens geprobeerd. Had hier nl. nog een ovalen doos liggen van een Eau de Toilette van het merk Façonnable. En inderdaad, het werkt precies. Ik hoor mijn GSM niet afgaan en hoor op de telefoon waarmee ik hem opbel geen beltoon. Dit zou dan de goeie doos moeten zijn?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              De test met de GSM en de metalen doos direct eens geprobeerd. Had hier nl. nog een ovalen doos liggen van een Eau de Toilette van het merk Façonnable. En inderdaad, het werkt precies. Ik hoor mijn GSM niet afgaan en hoor op de telefoon waarmee ik hem opbel geen beltoon. Dit zou dan de goeie doos moeten zijn?
                              Ja, dat is inderdaad een doosje met het juiste type deksel.

Comment

Je moet eigenlijk weten op welke frequentie je toestellen werken.

ALs de sleutel werkt op dezelfde frequenties als je GSM is de test OK.
                                GSM zit op 900 of 1800 MHz.
                                Een FM radio zit op 88-108 MHz. Daar mag al een kier in de doos zitten, en toch zal die radio niet spelen.

Heeft te maken met de golflengte. Voor FM is die ca 3m, voor een GSM is dat 15-30 cm.
                                Als je kier ca 10 keer kleiner is dan de golflengte, dan gaat de gold daar vrijwel niet meer door.

Comment

Working...
                                X