Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosleutel verloren . Dure grap .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Bij de schoonvader van ons dochter zijn auto werkte ook een sleutel plots niet meer, de tweede sleutel had ook bij momenten zijn kuren,
    Na wat gezoek bleek het de transponder te zijn, prijskaartje 1.200€ bij Mercedes.....
    Dat zijn van die onderdelen die tijdens de montage in de fabriek hooguit 1/10 van die 1200 euro hebben gekost.
    Maar als ze dat onderdeel in een doosje steken, dan gaat het eerst naar de importeur, en dan pas naar de garagist, iedereen die dat in zijn handen heeft gehad moet er wat aan verdienen (ook de transporteur, al is dat maar een heel klein deeltje van die 1200 euro). En de garagist wil natuurlijk ook iets overhouden aan de werkuren, daardoor wordt een onderdeel dat bij de oorspronkelijke montage aan de band maar 100 euro kost zo duur als het later stuk gaat (op het laatst komt er ook nog btw bij op het totaal, de staat krijgt er ook nog 21% van.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Bij de schoonvader van ons dochter zijn auto werkte ook een sleutel plots niet meer, de tweede sleutel had ook bij momenten zijn kuren,
      Na wat gezoek bleek het de transponder te zijn, prijskaartje 1.200€ bij Mercedes.....
      Ja Geert, dat zijn de prijzen van Mercedes en nog enkele premium merken. Bij de vorige wagen van mijn vrouw 500SL, was het ook altijd van dat. Exuberante prijzen bij de officiële dealer. Voor het minste moest gans het dashboard eruit. Maar als je bij een parallelle verkoper gaat ben je op den duur nog meer gesost. Ze kunnen er maar half aan werken of je krijgt een smerige wagen terug. Aan die 500SL zijn kosten aan gemaakt voor de prijs van een kleine nieuwe. Het alom gekende probleem bij de eerste wagens (1992) voorzien van aanzienlijke electronica. Maar ze hield zo van die wagen dat dit voor haar ondergeschikt was. En nu ze haar Audi S5 heeft kan ze er na 30 jaar Mercedes helemaal niet aan wennen. Maar dit was wel de enige Duitser waarin ze zich met haar relatief kleine gestalte comfortabel kon in installeren. Zowel in de E-klasse Coupés, als in de huidige SL waren de zetels en de goeie, veilige zithouding voor haar het grote probleem. Jammer, want anders was het weerom Mercedes geweest. Als je het mij vraagt, een luxe-probleem, maar vrouwen hebben altijd gelijk hé...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Ja Geert, dat zijn de prijzen van Mercedes en nog enkele premium merken.
        Dat hangt dan ook af van de garage waar ge gaat, ge hebt standaard merkgarages en luxe merkgarages.
        Als ge graag via een rode loper tot aan uw auto gebracht wordt, een technieker met witte handschoentjes ziet rondlopen, een koffie drinkt dat ze aan uw tafel brengen of een chauffeur in maatpak dat uw wagen thuis brengt of uzelf afzet ... dan betaalt ge voor al die onderdelen een pak meer dan wanneer je zoals de gewone mensen een andere garage van het merk binnen stapt.

        Wij kopen een auto naar onze zin om mee te rijden en niet om te stoeffen hoeveel geld we wel (eerder niet) te veel hebben om de grote jan uit te hangen.
        Die krijgt onderhoud in een merkgarage wanneer nodig en zal hersteld worden als blijkt dat er iets scheelt.
        We kunnen ook kiezen om naar een specifieke garage te gaan waar je "chic" ontvangen wordt ... alleen weet je vooraf dat alles net het dubbele zal kosten.

        Op 32 jaar tijd al vele merken gehad, Japans, Frans, Duits, ... ge moet met elke wagen wat geluk hebben maar de goedkoopste in zowel onderhoud als onderdelen is wel eentje van een Duits merk.
        Dat premiummerken zoals je dat noemt altijd duurder zijn is zeker niet zo ... de duurste wagen dat we ook hadden in onderhoud en stukken was een Japanse en de Italiaanse van mijn schoonvader was nog een stuk duurder.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wij kopen een auto naar onze zin om mee te rijden en niet om te stoeffen hoeveel geld we wel (eerder niet) te veel hebben om de grote jan uit te hangen.
          Bedankt voor de zeer complete reactie VerSeg! Of dit hier iets mee te maken heeft weet ik niet, maar misschien is het een "van de gelegenheid gebruik makende" vingerwijzing naar mijn adres. En ik dacht ook dat "stoefen" de juiste spelling is, tenzij je iets anders bedoelde natuurlijk.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

            Ik rij met land rover freelander..sleutel origineel bij laten bijmaken ongeveer 350€, ik heb gewoon de originele opengemaakt en het transponderblokje eruit gehaald en dan onderste plastic kap van stuurkolom open gedaan en dat blokje gekleefd net aan het sleutelcontact...sleutels bij laten maken en kostprijs was 15€ voor 2 reservesleutels ...en het werkt nu reeds 2 jaar perfect !!!
            Zal misschien niet bij allen werken maar heb het vroeger bij mijn vriendin haar Opel ook zo gedaan..
            Voila een gratis tip die je zomaar een mooie extra lens kan opleveren :-)
            Mijn afdstandsbediening is wel met apparte zender
            Last edited by boeboe; 10 mei 2015, 09:53.
            BD0968BE
            nikon
            D2Xs

            Comment


            • #21
              Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

              Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
              Ik rij met land rover freelander..sleutel origineel bij laten bijmaken ongeveer 350€, ik heb gewoon de originele opengemaakt en het transponderblokje eruit gehaald en dan onderste plastic kap van stuurkolom open gedaan en dat blokje gekleefd net aan het sleutelcontact...sleutels bij laten maken en kostprijs was 15€ voor 2 reservesleutels ...en het werkt nu reeds 2 jaar perfect !!!
              Zal misschien niet bij allen werken maar heb het vroeger bij mijn vriendin haar Opel ook zo gedaan..
              Voila een gratis tip die je zomaar een mooie extra lens kan opleveren :-)
              Mijn afdstandsbediening is wel met apparte zender
              Maar elke zot (lees dief) kan nu eenvoudig weg met je wagen want je hebt alle diefstalbeveiliging uitgeschakeld.
              Stel dat ze hem stelen en je bent verzekerd ... als ze er op uitkomen ben je al je geld kwijt want in principe vragen ze u ook de sleutels.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                Bron : HLN 12/05/2015

                "Dit voorval maakt duidelijk dat auto's met moderne technologie veel eenvoudiger en zonder breekwerk zijn te openen, te starten en te stelen'', aldus Wouter Verkerk directeur Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV). "Autobezitters gaan er onterecht van uit dat hun nieuwe auto beter beveiligd is. Met de jongste diefstalmethode kan de dief de informatie van de autosleutel uitlezen terwijl deze nog in je jaszak zit. Vervolgens is een auto eenvoudig te openen, te starten en dus te stelen. Deze methode is nog eenvoudiger dan het stelen via de diagnoseaansluiting in de auto".

                Comment


                • #23
                  Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                  Alleen een Trabant lijkt mij nog veilig
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Alleen een Trabant lijkt mij nog veilig
                    Zelfs met de deuren wagenwijd open wil niemand dat stelen.
                    Behalve als ie volgetankt is.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Autosleutel verloren . Dure grap .



                      3000€ voor een compleet gerestaureerde Trabant, en je krijgt er nog een tweede gratis bij voor wisselstukken.
                      Welke euronorm zou hij hebben ? -5 ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Zelfs met de deuren wagenwijd open wil niemand dat stelen.
                        Behalve als ie volgetankt is.
                        Op voorwaarde dat je hem in gang krijgt
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                          In september 1992 werd de 6m. oude Mercedes 500SL gestolen op de parking C aan de Heizel. Deze wagen zat toen al vol elektronica en de sleutels met IR-afstandsbediening waren toen ook zogezegd niet te omzeilen. Niks is dus minder waar want toen al werkte men met scanners. Het was dus een koud kunstje om de wagen te stelen.
                          Van gans die affaire hebben wij uiteraard een serieuze kater overgehouden. De wagen was wel verzekerd, maar de morele schade en geloop die je hierna allemaal erbij krijgt maakt het alles behalve leuk. En vooral als dat dan nog in Brussel gebeurt. Je kon toen dergelijke diefstal niet zomaar overal aangeven. Wij moesten toen een taxi nemen tot in het politiekantoor van Laken om ons verhaal te mogen doen.
                          En nog steeds ben ik ervan overtuigd dat het personeel van de parking toen in het handeltje betrokken was. De parking was toen nog afgesloten met een hefboom die voor elke wagen zomaar open ging. Bij het verlaten van de parking moest je dan manueel betalen aan een kassa aan de uitgang. Toen ik vroeg aan de parkingwachters aan die uitgang of ze soms een bordeaux rode 500SL hadden zien buitenrijden, zeiden ze van neen, maar ze hadden wel een zwarte gezien... Begrijpe wie kan... Heel eigenaardig dus dat zwart meer zou opvallen dan rood/bordeaux.
                          Maanden nadien is de 9 koppige bende uit Charleroi dan opgedoekt. Clou van het verhaal.., toen ik de foto's van de bendeleden terugzag in de krant wist ik onmiddellijk aan mijn vrouw te vertellen dewelke onze wagen had gestolen. Het was een struise blonde figuur die ik tijdens het sluiten van de koffer van onze wagen (ik was nl. nog eens teruggekeerd om mijn vest in de wagen te leggen) rond de wagen had opgemerkt. Onze wagen was klaarblijkelijk kort daarop gestolen want wij waren amper een uurtje weggeweest.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                            Een van de betere beveiligingen vindt ik nog altijd mijn gepatenteerd WAS systeem. Waakhond afschrikkings systeem.
                            Nen grote duitse scheper in den auto met alle raampjes net ver genoeg open om zijn snuit buiten te kunnen steken. Ne goeie die daar mee wegraakt :-)
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment


                            • #29
                              Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                              Een auto waar regelmatig zo'n hond in zit moet ik ook voor geen geld van de wereld hebben. Dat stinkt, en zeker in de zomer. Ocharme dat beest.

                              Wel heb ik ooit in een garage een auto gezien waarvan de baas een biefstukste in het handschoenkastje had gestoken, en dan met de hond "nog efkes langs de bakker was gereden".
                              De hond had die beifstuk dus vastgekregen, maar heel het dashboard was opgereten, zetels kapot ...

                              Dure biefstuk.


                              Terug On topic.
                              Die electronische beveiligingen worden wel beter, want het aantal diefstallen daalt.
                              Maar je zal altijd hackers vinden die het systeem kunnen kraken.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                                Ja.., voor mij als autoliefhebber en poetsmaniak ook zeker geen hond in de wagen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X