Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet webmail + reklame

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet webmail + reklame

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Hier ook van alles over mode etc. wat mij totaal niet interesseert en nogal eens in het frans. Ik zet alles in ongewenst of afzender blokkeren en probeer ook soms uit te schrijven op hun websites, wat niet altijd het gewenste resultaat geeft. Aangezien ik een website heb mij twee mail-adressen erop zal dat wel van ergens komen zeker.
    Hier "voorlopig" totaal geen last van dat soort reklame, alleen deze waarvoor ik mij bewust heb ingeschreven.

Comment

Re: Telenet webmail + reklame

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Je krijgt meestal spam doordat iemand je e-mail adres gelekt heeft (bewust of onbewust) of doordat je zelf nonchalant geweest bent het te geven aan firmas die dat soort informatie niet moeten weten.
      Niet vergeten dat veel apps tegenwoordig "access to your contacts" nodig hebben (naast "location" e.d.) zelfs als dat voor de werking ervan geen enkel nut heeft (spelletjes bv.) Als ze daar niets willen mee doen dan hoeven ze ook geen toegang te hebben, hé. Het volstaat dus dat iemand je adres heeft en zo'n app en je adres zit al "in het wild".

Voor de rest hanteer ik hier ook een verschillend adres voor elk forum, website, winkel enz. Het zijn uitzonderingen waarmee ik spam krijg. Mijn registratieadres bij adobe is (na de hack) verloren voor normaal gebruik en ook twee adressen die bij hotels (Barcelona en Venetië) gebruikt werden zijn door spammers bemachtigd. Niet erg want die zijn voor eenmalig gebruik aangemaakt en komen nu rechtstreeks in de spamfolder waarna ze stande pede worden geforward naar spamcop vanwaar klachten naar de providers worden gestuurd.

Mensen geven veel te gemakkelijk hun gegevens. Toen de lokale Gamma mij een klantenkaart wou geven vroegen ze ook mijn gegevens en toen ik zei dat ik die niet gaf kreeg ik de kaart zo mee....
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Working...
      X