Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto bleutooth

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto bleutooth

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Wat ik wel weet dat wanneer zowel Wifi als BT van 's morgens aanstaan de batterij tegen 's avonds nog zo'n 15% aangeeft.
    Misschien moet ik er eens een zwaardere batt. in plaatsen.
    Dan zou ik eerder eens zoeken welke apps eventuerl alles onnodig actief houden en er data door sturen.
    Het feit dat wifi en BT actief staat alleen kan normaal niet de oorzaak zijn dat uw batterij zoveel achteruit gaat, tenzij ze stuk is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Nu schiet mij iets te binnen Ivan, wat ik een jaar geleden voorhad, op een bepaald moment was bij mijn IPhone
      plots ook mijn batterij iedere dag omzeggens zo goed als plat.
      Zoals gezegd zet ik WiFi en 3G altijd uit als ik dat niet nodig heb, had ik nu ook gedaan dus, maar kort daarvoor
      had ik via het 3G netwerk iets proberen te herkennen met de app Shazam, wat het ding niet herkend had met 3G.
      Blijkbaar zat er in Shazam ergens een foutje dat de app actief hield, zelfs al stonden WiFi en 3G uit.
      De app Shazam er af gesmeten, volledige nieuwe opstart gedaan en terug drie á vier dagen met de batterij.
      Shazam stond nogthans reeds van in het begin op het toestel, maar na dat ongevonden nummer bleef die blijkbaar maar zoeken, zelfs al had ik de app gesloten en van het scherm geveegd.
      Met BT merk ik geen abnormaal verbruik, WiFi laten opstaan is natuurlijk wat anders, als ik deze per ongeluk laat opstaan
      is het verbruik ook hoger, maar dan nog haal ik gemakkelijk twee dagen.

Comment

Eens proberen een linkje te plaatsen van mijn batterij gebruik.

KLIK

Zoals je kan zien, twee dagen na opladen nog steeds 73% batterijvolume over, en BT staat altijd op bij mij.
        Last edited by Guest42; 29 april 2015, 08:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Nu schiet mij iets te binnen Ivan, wat ik een jaar geleden voorhad, op een bepaald moment was bij mijn IPhone
          plots ook mijn batterij iedere dag omzeggens zo goed als plat.
          Zoals gezegd zet ik WiFi en 3G altijd uit als ik dat niet nodig heb, had ik nu ook gedaan dus, maar kort daarvoor
          had ik via het 3G netwerk iets proberen te herkennen met de app Shazam, wat het ding niet herkend had met 3G.
          Blijkbaar zat er in Shazam ergens een foutje dat de app actief hield, zelfs al stonden WiFi en 3G uit.
          De app Shazam er af gesmeten, volledige nieuwe opstart gedaan en terug drie á vier dagen met de batterij.
          Shazam stond nogthans reeds van in het begin op het toestel, maar na dat ongevonden nummer bleef die blijkbaar maar zoeken, zelfs al had ik de app gesloten en van het scherm geveegd.
          Met BT merk ik geen abnormaal verbruik, WiFi laten opstaan is natuurlijk wat anders, als ik deze per ongeluk laat opstaan
          is het verbruik ook hoger, maar dan nog haal ik gemakkelijk twee dagen.
          Apps heb ik nagezien, maar wifi staat wel continu aan. Ik ga vandaag eens de ganse dag wifi uitzetten om te zien wat verschil het geeft.

Comment

Er zijn programma's die GPS gebruiken.
            Bijna iedere app (meeste) claimt toegang tot zaken waar je praktisch geen controle over hebt. Bij 'n iPhone is dat wel 't geval.
            Ze vragen dus om je Locatie, maar je kan dat helemaal uitzetten.
            Vraag je het weer, gaat die kijken waar je woont en ...

Dit kan op 3 manieren:
            -Hoge precisie > Gebruik van GPS,WiFi en netwerken.
            -Spaarstand > Alleen Wifi en netwerken
            -Alleen GPS > Z.W.

De beste instelling is uiteraard Spaarstand (in mijn geval dus)

Als je die Locatie nu uitzet weet je nog niet precies welke de oorzaak is.
            De app, Wifi off GPS (stroomvreter).
            Ik zou de Locatie eerst eens op spaarstand gebruiken.

Comment

Apps heb ik nagezien, maar wifi staat wel continu aan. Ik ga vandaag eens de ganse dag wifi uitzetten om te zien wat verschil het geeft.
              Dan schakel je tegelijk natuurlijk ook alle dataverkeer van de apps uit.
              Heb je geen overzicht van wat gebruik maakt van je batterij en welke invloed het heeft?
              Idem voor datagebruik.
              Zo kom je vaak al een hele stap verder.
              Als je de batterij nu volledig oplaadt, hoe lang gaat ze mee voor je echt opnieuw moet laden?
              Indien je het toestel eens enkele uren laat liggen, hoeveel % vermindert het dan?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Op mijn telefoon staat BT altijd aan.
                Geen zin om iedere keer in en uit te schakelen, en tijdsgebonden vind ik geen optie. Het zal dan net gebeuren dat BT uitschakelt als je aan het bellen bent.
                BT lijkt ook een heel klein effect te hebben op de batterij.

Wat wel een veel groter effect heeft is het gebruik van google of Apple maps. Als ik dat gebruik om te navigeren gaat de batterij makkelijk met 20% naar beneden per uur.
                Zelfs als ik de lader in steek (goedkoop 1A USB ladertje aan de sigarenaansteker), dan zakt de batterij nog tijdens het navigeren.

Die navigatie gebruik ik enkel als er file is, en ik wat meer precisie wil ten opzichte van de TMC van de ingebouwde GPS.

Ik heb me nu een 2A ladertje besteld voor de auto zodat ik waarschijnlijk toe kom met bijladen in de auto.

Comment

In mijn openingspost had ik geschreven dat ik via via vernomen had dat er iets zou bestaan. Ik heb ondertussen nieuws gekregen en het gaat om de NFC chip.
                  Collega van mijn zoon is er volop mee aan het experimenteren en het zou behoorlijk werken naar ik verneem.
                  Op diverse sites op het www ivm de NFC staat als één van de toepassingen trouwens vermeld "automatische verbinden bleutooth".
                  Het is echter (voorlopig) niet aan mij besteed denk ik. Ik blijf voorlopig bij mijn besluit van elke dag opladen dan maar.
                  Maar alles evolueert snel, wie weet in de nabije toekomst ??

Comment

In mijn openingspost had ik geschreven dat ik via via vernomen had dat er iets zou bestaan. Ik heb ondertussen nieuws gekregen en het gaat om de NFC chip.
                    Zoals ik al aanhaalde in #8.
                    Is heel eenvoudig op voorwaarde dat uw toestel het ondersteunt.
                    Je moet enkel de tags kopen maar goed opletten want de prijs is zeer uiteenlopend.
                    Tot meer dan 5 keer de prijs voor dezelfde tag is niet uitgesloten.
                    Last edited by VerSeg; 2 mei 2015, 02:28.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Zoals ik al aanhaalde in #8.
                      Is heel eenvoudig op voorwaarde dat uw toestel het ondersteunt.
                      Je moet enkel de tags kopen maar goed opletten want de prijs is zeer uiteenlopend.
                      Tot meer dan 5 keer de prijs voor dezelfde tag is niet uitgesloten.
                      Sorry, maar ik kende die NFC niet... nu wel . Het is in feite ook geen oplossing, want je GSM moet aangezet worden om de connectie te maken. In standby lukt het niet.
                      Dan kan je dus even goed telkens je in de wagen stapt je BT aanzetten.
                      Dus nogmaals, ik blijf voorlopig bij het laten aanstaan van BT en het dagelijks opladen van de GSM.
                      En wanneer de batt. ooit de geest geeft, of nog rapper leeg loopt dan plaats ik wel een 'zwaardere'.
                      Van de Sony Xperia S kan je de batt. zogezegd niet vervangen maar het lukt toch, mits je een beetje voorzichtigheid aan de dag legt.

Comment

Working...
                      X