Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

    Moet het allemaal zo snel. Ik zie ze elke dag van het ene naar het volgende verkeerslicht 500 meter verder racen. Maar ja, zo wordt de staatskas gespijsd. In 2014 voor 445 miljoen euro boetes.

    Ik vraag mij af, indien de auto's nu even hard zouden rijden als in 1980, zouden ze dan met de huidige technologie niet veel zuiniger zijn?

    Comment


    • #47
      Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

      Oude auto herstellen of nieuwe kopen?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

        Hij heeft al gezegd, herstellen ;-)

        Comment


        • #49
          Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Weet je hoeveel Km die riem reeds gelopen heeft Muse? En piept of hoor je die spanrol?
          Als dat gewoon om de opgegeven kilometers gaat, zou ik zeggen laat die uitlaat herstellen en laat die riem gewoon liggen.
          Ik ken mensen die meer dan 200.000 Km met dezelfde distributieriem rijden.
          Als je het zo bekijkt, kan je in het slechtste geval nooit meer dan de waarde van je auto verliezen, en ook voor een auto met motorschade zal je bij aankoop van een nieuwe nog je overname premie krijgen, auto's kan je altijd en overal kopen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
          Ja, hij heeft een goeie 170000 km. De man ban de garage had voor het onderhoud gezegd dat het stilaan tijd werd om de riem te vervangen. Maar dat dat nog niet dringend was. Toch raadde hij het aan van het ergens in het najaar te doen, zodat ik nog enkele jaren kon 'genieten' van de nieuwe riem voor er andere oosten zouden opduiken.
          Nu na het onderhoud bleek er een spanrol kapot te zijn en blijkbaar is het die van de distributieriem, dus is het te gek op nu de auto binnen te doen voor die spanrol om dan over enkele maanden de auto weer te moeten binnen doen voor de riem. En de uitlaat is aan het roesten, dat hebben ze.al twee keer op de keuring gezegd, maat hij werd nog nooit afgekeurd.
          Maar ook omdat hij dan toch binnen moet, zou hij dat ook ineens vervangen en dan is de auto weer voor een tijdje goed.

          Die spanrol maakt al een hele tijd lawaai en de garagist zei van dat nu toch binnen de maand te laten repareren. Hij zei ook dat indien ik een nieuwe zou aankopen, hij deze zelfs gratis zou vervangen zodat ik veilig kan blijven riijden tot de nieuwe auto er is.

          Het is niet zo dat hij me perse een nieuwe wil verkopen. Ik heb zelf de vraag gesteld of ik dan niet beter meteen voor nieuw zou gaan en toen zei hij dat als ik niet van plan ben tweedehands te kopen, ik misschien nu beter meteen een nieuwe koop.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #50
            Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
            Moet het allemaal zo snel. Ik zie ze elke dag van het ene naar het volgende verkeerslicht 500 meter verder racen. Maar ja, zo wordt de staatskas gespijsd. In 2014 voor 445 miljoen euro boetes.
            Snel "kunnen" zijn heeft niets te maken met boetes, boetes komen er pas als je overdreven snel rijdt.
            Er zijn mensen genoeg die aan een drukke steenweg wonen en wel dagelijks verplicht snel moeten kunnen vertrekken willen ze er op een +- redelijk vlotte manier tussen geraken zonder te hinderen.
            Het is veel minder gevaarlijk als je vlot kan invoegen, dan wanneer je er als een slak tussen komt en een gevaar betekent voor zowel jezelf als anderen.

            Ik vraag mij af, indien de auto's nu even hard zouden rijden als in 1980, zouden ze dan met de huidige technologie niet veel zuiniger zijn?
            Een auto die beperkt wordt in vermogen, die gaat net meer verbruiken.
            Ze krijgen ze volgens de milieunorm misschien wel goedgekeurd, maar de milieunorm legt niet op dat ze weinig moeten verbruiken, enkel weinig uitstoten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Oude auto herstellen of nieuwe kopen?
              grt,bouk.
              Welke kosten heb je dan aan je huidige wagen bouk?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Oude auto herstellen of nieuwe kopen?
                grt,bouk.
                Praktisch elk topic geraakt via via op een zijspoor bouk, en dat zijspoor blijkt achteraf soms interessanter dan de startvraag van het topic... so what ?

                Comment


                • #53
                  Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Praktisch elk topic geraakt via via op een zijspoor bouk, en dat zijspoor blijkt achteraf soms interessanter dan de startvraag van het topic... so what ?
                  En in bijna elk topic komt een gelijkaardige reactie van bouk ... hij heeft blijkbaar nog steeds zelf de regeltjes niet gelezen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Welke kosten heb je dan aan je huidige wagen bouk?
                    vorige keuring 800 Euro, maar daar zaten ook een beetje cosmetica bij hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #55
                      Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Ik geloof niet erg in die superzuinige nieuwe benzinemotoren. Ik had in november een nieuwe Golf 7 1.4 benzine en die kreeg ik niet onder de 8 liter terwijl er 5,4 liter was opgegeven. Ben content dat ik er na 2 maanden met miniem verlies terug vanaf geraakte. Niet zozeer vanwege het verbruik, maar vooral vanwege het onveiligeidsgevoel in zulk klein koekblik.
                      Kan je pertank verzekeren dat dat klein koekblik veiliger is dan de gemiddelde SUV... (http://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/10955).
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #56
                        Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        Maar verder zeg ik niet dat een kleine motor voor u niet goed kan zijn, uw afgelegde km's zijn ook niet dezelfde als die van een ander.
                        Ik vraag me ook wel af wat je van een 900CC na vier jaar nog zal krijgen of hoeveel mensen zoiets willen.
                        Een Dacia heeft niet veel gekost, dus krijg je ook weinig terug.
                        Degene die een Dacia koopt is meestal weinig geïnteresseerd in prestaties, maar wil een goedkope auto. Verbruik is meestal ook van 2de orde gezien de meesten geen 10.000 km per jaar halen.

                        Feit is dat de downsizing een trend is die vrijwle onomkeerbaar is. Zonder die downsizing zouden auto's nog meer verbruiken.

                        Ga enkele jaren terug.
                        Audi 100 had een 2.0 Turbo Diesel met 87 pk, en die verbruikte 8,5l en iedereen vond dat een racemachien.
                        Als je vandaag op een duits autoforum spreekt over een A6 vind iedereen alles onder de 200 pk 'ondergemotoriseerd. Mijn 2.0 163pk A6 verbruikt in Belgie een dikke 6l.

                        De volgende BWM 5 reeks krijgt een 3cilinder 1.5 motor met kort bij de 180pk, en ja ik wil die! Audi zal ook wel iets moeten doen.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Kan je pertank verzekeren dat dat klein koekblik veiliger is dan de gemiddelde SUV... (http://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/10955).
                          Een Golf van vandaag is geen koekblik hé. Die weegt ondertussen ook 1400kg.

                          Als je mij laat kiezen, de Golf boven elke SUV.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Mijn voorkeur ... geef mij eerder een wagen met een groter koppel en dat vind je nu vooral bij de diesels.
                            Veel PK's zijn ook leuk, maar aan een groter koppel heb je meer plezier vind ik.

                            Maar verder zeg ik niet dat een kleine motor voor u niet goed kan zijn, uw afgelegde km's zijn ook niet dezelfde als die van een ander.
                            Ik vraag me ook wel af wat je van een 900CC na vier jaar nog zal krijgen of hoeveel mensen zoiets willen.
                            Dat koppel is net wat je volop krijgt bij de recente "Eco Turbo generatie", zo'n klein motortje heeft vanaf pakweg 2000 tot 7000 toeren constant het maximum koppel (de toerenteller gaat niet verder, en er is geen "rode zone", maar ik vermoed dat het toerental wel begrensd is).
                            Daardoor heeft die ook niet veel moeite met bergop rijden, wat je niet moet verwachten is dat die vanaf 1000 toeren al volop trekt, toch niet bij een 900 of 1000cc, vanaf zo'n 1800 toeren gaat die kleine driecilinder wel heel vlot vooruit.
                            Tussen 2000 en 3000 toeren is eigenlijk al wat je nodig hebt om heel vlot te rijden in het dagelijks verkeer (tegen 120km/h draait die maar ongeveer 3000 toeren).

                            Ik denk dat je eens een proefrit moet maken in een auto met zo'n motor, je zal er dan wel anders over spreken.
                            Bij een gewone benzinemotor was het meestal zo dat die heel wat toeren moest draaien om wat vooruit te geraken, maar dat is nu helemaal anders.

                            Wat ik voor die Dacia terug krijg, daar lig ik niet over wakker.
                            Het is de bedoeling om daar langer mee te rijden dan 4 jaar, en bovendien is de afschrijving van die wagen altijd goedkoper dan van een wagen die een heel stuk meer heeft gekost (in procenten misschien niet, maar wel in centen, een auto van 25-30.000 euro verliest op 4-5 jaar al meer in waarde dan wat mijn auto heeft gekost).
                            Voor mijn Clio heb ik na 14 jaar nog 500 euro gekregen, dat had meer kunnen zijn als die pas een groot nazicht had gehad, en als ik die particulier had verkocht.
                            Maar als ik dan rekening hield met de kostprijs van die onderhoudsbeurt en de keuringskosten, dan had ik waarschijnlijk minder dan 500 euro overgehouden.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Dat koppel is net wat je volop krijgt bij de recente "Eco Turbo generatie", zo'n klein motortje heeft vanaf pakweg 2000 tot 7000 toeren constant het maximum koppel (de toerenteller gaat niet verder, en er is geen "rode zone", maar ik vermoed dat het toerental wel begrensd is).
                              Daardoor heeft die ook niet veel moeite met bergop rijden, wat je niet moet verwachten is dat die vanaf 1000 toeren al volop trekt, toch niet bij een 900 of 1000cc, vanaf zo'n 1800 toeren gaat die kleine driecilinder wel heel vlot vooruit.
                              Tussen 2000 en 3000 toeren is eigenlijk al wat je nodig hebt om heel vlot te rijden in het dagelijks verkeer (tegen 120km/h draait die maar ongeveer 3000 toeren).

                              Ik denk dat je eens een proefrit moet maken in een auto met zo'n motor, je zal er dan wel anders over spreken.
                              Bij een gewone benzinemotor was het meestal zo dat die heel wat toeren moest draaien om wat vooruit te geraken, maar dat is nu helemaal anders.

                              Wat ik voor die Dacia terug krijg, daar lig ik niet over wakker.
                              Het is de bedoeling om daar langer mee te rijden dan 4 jaar, en bovendien is de afschrijving van die wagen altijd goedkoper dan van een wagen die een heel stuk meer heeft gekost (in procenten misschien niet, maar wel in centen, een auto van 25-30.000 euro verliest op 4-5 jaar al meer in waarde dan wat mijn auto heeft gekost).
                              Voor mijn Clio heb ik na 14 jaar nog 500 euro gekregen, dat had meer kunnen zijn als die pas een groot nazicht had gehad, en als ik die particulier had verkocht.
                              Maar als ik dan rekening hield met de kostprijs van die onderhoudsbeurt en de keuringskosten, dan had ik waarschijnlijk minder dan 500 euro overgehouden.
                              Ik rij nu paar weken met een 1.4 turbo en je gelooft het niet tot je er mee rijdt.
                              Ik was van mijn leven nog niet lager geweest dan een 1.6 omdat ik dacht dat je minimum dit nodig had 'om vooruit te komen'.
                              Tot ik een proefritje mocht maken met die 1.4 turbo en dan nog met een automaat die heel kort/vlot schakelt.... let the beast go .

                              Comment


                              • #60
                                Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ik rij nu paar weken met een 1.4 turbo en je gelooft het niet tot je er mee rijdt.
                                Ik was van mijn leven nog niet lager geweest dan een 1.6 omdat ik dacht dat je minimum dit nodig had 'om vooruit te komen'.
                                Tot ik een proefritje mocht maken met die 1.4 turbo en dan nog met een automaat die heel kort/vlot schakelt.... let the beast go .

                                Ik heb ongeveer anderhalf jaar terug een kleine 2 maanden een voorlopige wagen van de garage mogen gebruiken ( ik had een nieuwe in bestelling en mijn wagen kon ik vrij onverwacht voor een goede prijs van de hand doen, garage heeft me toen op die manier geholpen ) , dat was een Audi A3 model met een 1.4 TSI motor. Ik moet echt eerlijk toegeven dat dit een fijn bakje was om mee te rijden, ik had al lang niet meer benzine gereden maar dit viel me zeker niet tegen, had iets van een 140 paardjes en had een aardig verbruik van een 6 liter ongeveer ( handgeschakelde ).
                                Mijn vrouw haar huidige is ook nog een diesel maar met amper 12 a 15k per jaar zal de volgende zeker een benzine worden ( met haar huidige diesel al heel veel miserie met EGR, turbo , roetfilter enz gehad...)
                                Zelf hou ik wel nog steeds stukken meer van een dikke koppelrijke dieselmotor, en dan liefst iets met 6 cilinders , lekker cruisen en meer dan vlot meerijden in het verkeer zonder dat je toerenteller boven de 1700 a 1800 tr gaat, en indien nodig eens doorduwen en een lekker duwtje in de rug voelen, zalig rijden zo. De meerkost van zo'n 3 liter motor neem ik er met plezier bij , verbruik is nauwelijks hoger, na een dikke 60.000km staat m'n verbruik op 6.8 liter , voor een wagen van ruim 1800kg en vlot rijden dik ok voor mij. Maar ik ga er misschien binnen een jaartje of 4 nog eentje kunnen kopen, daarna besef ik ook dat we het zoiezo met kleinere motoren gaan moeten doen...
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                                Comment

                                Working...
                                X