Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel verkocht... en nu...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fototoestel verkocht... en nu...

    Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
    Ik heb mijn 7D verkocht. Kijk uit naar iets anders, veel minder zwaar.
    Misschien de Panasonic FZ1000 ? Dan zit je toch al direct op minder dan de helft qua gewicht en moet je niet al te veel inboeten qua mogelijkheden.

    At first glance, the Panasonic Lumix DMC-FZ1000 looks a lot like Sony's Cyber-shot DSC-RX10 large sensor, long zoom camera, but there's a precedent within the company's own range. It's been eight years since the FZ50 was introduced, so we can't imagine too many people are still waiting, but in some respects it appears Panasonic has finally created a replacement for that much-missed model. Taken as a whole, the FZ1000 can almost be seen as a synthesis between the two cameras.
    Last edited by nete; 16 april 2015, 23:00.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Fototoestel verkocht... en nu...

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Hou er wel rekening mee Marie-Anne, dat de koper zelfs na het formatteren nog een massa foto,s kan terug halen, dus aan U
      te weten of daar ooit wat heeft opgestaan dat privé is.
      Geert, als je nu dat kaartje volschrijft met een foto met felle kleuren en dan formatteert zijn haar foto's niet meer terug te halen, of toch?
      Ik had hier vroeger een progje van Ontrack die alles overschreef zes maal overschreef met nullen en dat was alles ook weg hoor.
      Helaas stond dit progje op een floppy en wie heeft nu nog een floppydrive?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Fototoestel verkocht... en nu...

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Geert, als je nu dat kaartje volschrijft met een foto met felle kleuren en dan formatteert zijn haar foto's niet meer terug te halen, of toch?
        Ik had hier vroeger een progje van Ontrack die alles overschreef zes maal overschreef met nullen en dat was alles ook weg hoor.
        Helaas stond dit progje op een floppy en wie heeft nu nog een floppydrive?
        CCleaner van Piriform doet dat ook.
        Gereedschap > Gegevenswisser > Overschrijven (1 keer, 3 keer, 7 keer of 35 keer )
        Try CCleaner Professional for free. Clean up your PC automatically and increase your performances and online privacy.


        Wel opletten dat je niet het verkeerde wist. Want weg is weg
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #19
          Re: Fototoestel verkocht... en nu...

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          CCleaner van Piriform doet dat ook.
          Gereedschap > Gegevenswisser > Overschrijven (1 keer, 3 keer, 7 keer of 35 keer )
          Try CCleaner Professional for free. Clean up your PC automatically and increase your performances and online privacy.


          Wel opletten dat je niet het verkeerde wist. Want weg is weg
          Klopt, en er zijn nog tientallen andere progjes die x-aantal keren overschrijven.
          Het enige nadeel is dat het verschriiiiiiiiiiiiiiiiiikkelijk lang duurt wanneer je bvb. een 30-tal keer laat overschrijven.
          Ik deed het ooit met een HD en het was niet te doen.
          Wellicht dat het met een geheugenkaartje nog meevalt.

          Nu breng ik oude PC's, laptops, kaartjes (na een grondige "bewerking" naar het containerpark, dan hoef ik niet meer te overschrijven ).

          Comment


          • #20
            Re: Fototoestel verkocht... en nu...

            Bedankt voor alle reacties.
            Voilà, het is gebeurd... Alles weg. Eerst dat leuke videofilmpje erop gezet en dan alles geformatteerd.
            Vanavond krijgt mijn troetelbeertje een andere eigenaar.
            Ik ga hem misschien nog heel hard missen, maar als ik dan denk aan de nekpijn dan verzacht dit wel een beetje!
            Op naar iets anders nu!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #21
              Re: Fototoestel verkocht... en nu...

              Dat Ccleaner die mogelijkheid had wist ik niet, dat er 1001 andere progjes waren die dit konden wist ik wel.
              Maar hoeveel van die progjes zet iedere bit op 0?
              Na het gebruik van Ontrack herkende geen enkel OS nog de HDD. Dan moest je met een ander progje de gewiste HDD weer herkenbaar maken voor b.v. Windows.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                Is dat dan zo'n drama dat iemand die fotos eens kan bekijken?

                Comment


                • #23
                  Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Is dat dan zo'n drama dat iemand die fotos eens kan bekijken?
                  Nee hoor, voor mij niet want ik heb geen geheimen erop staan.
                  Maar ik wilde toch een proper product afleveren.
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                    Verschillende keren overschrijven heeft voor een flash kaart geen zin. 1x is genoeg. Dat is niet zoals een HD waar de spoorbreedte kan zorgen dat je gegevens toch kan terughalen als je maar 1x overschrijft.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                      Ik wou toch even laten weten dat het de Fuji X-E1 is geworden. Ik kijk met spanning uit naar de levering.
                      En raar maar waar : op een kwartier verschil in tijd zat er op de prijs een vermindering op van bijna 100 euro! Bij dezelfde leverancier dan nog!
                      Ik blij natuurlijk!
                      Voortaan geen nekpijn meer tijdens mijn wandelingen en hopelijk goeie foto's!
                      Het zal wennen zijn weer maar we kunnen er weer veel uit leren hé!
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                        Ben toch benieuwd hoelang het duurt eer je weer die mooie bloemenfoto's aflevert met je nieuwe camera.
                        Ik hou voorlopig nog vast aan mijn 7D en zware lenzen; had wel voor het afgelopen weekend in CenterParcs mijn oude 350D met een EF-s 18-55 bij; scheelt aanzienlijk in gewicht en voor de traditionele kinderfoto's goed genoeg!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ben toch benieuwd hoelang het duurt eer je weer die mooie bloemenfoto's aflevert met je nieuwe camera.
                          Och Les, het heeft met de 7D ook een tijd geduurd eer ik die onder de knie had. Dus met veel oefenen en uitproberen zal dat ook wel lukken hé (bon, hoop ik toch)
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment

                          Working...
                          X