Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 uren zonder internet van Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 4 uren zonder internet van Telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Voorlopig heb je niet te klagen dus. Maar ik weet ook dat dat niet aangenaam is natuurlijk maar je moet realistisch zijn.
    Gewoonlijk gebeurt onderhoud(?) van Telenet in de 2de helft van de nacht.
    Weet ik gewoon uit ervaring
    En dit gebeurt verschillende keren per jaar.

    Deze keer heb ik 2 uur gewacht en dan getelefoneerd naar Telenet die me dus een antwoord gaven.
    Het kon ook een panne in huis zijn, dacht ik.
    Een waarschuwing vooraf heb ik niet gehad.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: 4 uren zonder internet van Telenet

      Was ook gemeld op userbase.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: 4 uren zonder internet van Telenet

        Pfft, niet klagen. Ons internet van Orange ligt er soms dagen uit...
        De draad ligt bvengronds aan de paal en als er een beetje teveel wind is, hebben we niets.
        Jammer wel dat onze telefoon dan ook niet werkt.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #19
          Re: 4 uren zonder internet van Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Gewoonlijk gebeurt onderhoud(?) van Telenet in de 2de helft van de nacht.
          Weet ik gewoon uit ervaring
          En dit gebeurt verschillende keren per jaar.
          Theo, hier valt minstens één keer per week alles uit om 01u30 en dat duurt soms een kwartiertje maar soms ook een paar uur.
          Meestal is tegen 06u00 alles wel terug in orde.
          Dat internet uitvalt is nog niet zo'n ramp, dat een betalende film stopt is al wat vervelender, maar dat ook telefonie uitvalt is volgens mij een veel groter probleem.
          Ondertussen hebben de meesten wel een GSM en wordt het grotendeels opgevangen, maar als heel uw wijk een paar uur zonder verbinding zit, dan kan ook niemand van uw wijk in geval van nood de hulpdiensten bellen.
          Als dat een keer of twee per jaar is, dan is dat nog aanvaardbaar ... maar elke week of verschillende dagen (lees nachten) per week is dat toch redelijk veel.
          En neen, het heeft niets met aangekondigde werken te maken ... dat is hier al zo sinds Telenet hier ligt.
          En ze mogen zeggen wat ze willen, op de 20 jaar ervoor dat we telefonie hadden bij Belgacom is die geen enkele keer buiten gebruik geweest waar wij weet van hebben.
          Maar IP-telefonie heeft nu zo zijn beperkingen en een storing is al sneller voor een groot aantal klanten.
          Van Telenet hebben we trouwens nog nooit aangekondigde onderhoudswerken gehad ... altijd onaangekondigd.
          Gaan we er dood van? Hemelaal niet ... ik kan nog wel eens zonder internet op de PC, smartphone heeft toch 4G.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: 4 uren zonder internet van Telenet

            Toch wel vreemd .. Ik heb al sinds mensenheugnis internet bij "Proximus" (ADSL, later VDSL2) en in al die jaren heb ik misschien 5x zonder internet gezeten. Ok 1x 1 dag en 1x 2,5 dagen wegens "werken aan een centrale. Ik heb altijd de grootst mogelijke snelheid gekregen in functie van de kwaliteit van mijn lijn.
            Eén maal had ik problemen met mijn telefoonlijn maar ik had hun gezegd dat het probleem niet bij mij thuis lag, ze zijn daar op ingegaan en ik bleek op een wat "overbelaste" kaart in de ROP te zitten. Ze hebben dat meteen opgelost.
            Nu verleden donderdag avond noteer ik dat mijn lijnsnelheid plots gehalveerd is, ik maak wat golven via de telefoon (daar zitten nu duidelijk GEEN techniekers meer maar "doorschuivers") geen directe oplossing, beetje pissig wegens te veel blah blah, ik maak wat méér golven op Facebook .. nog geen uur later heb ik een omruilcode om mijn bbox2 (een heel goede trouwens) om te ruilen naar een bbox3. Maandag gaan halen, probleemloze install, FB contact ingelicht, dinsdag middag direct een 50/6 profiel met vectoring. Mijn lijnparameters zijn eigenlijk zo (Sagem tool userbase) dat ik zonder al te veel problemen 70/10 zou kunnen krijgen. Ik haal nu constant 40Mbps down 's avonds en 45Mbps over dag. Up 4,5 Mbps en 5 Mbps over dag ... voorlopig geen klachten

            Comment


            • #21
              Re: 4 uren zonder internet van Telenet

              Heb vandaag nog een bericht gehad via Facebook dat ze iets gaan doen.
              Het zou bevestigd worden per e-mail maar die mail heb ik nog niet gehad.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                't Wordt één weekje gratis
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  't Wordt één weekje gratis
                  Logisch en normaal, Telenet is er voor gekend, bij de minste klacht waarvan de oorzaak aan hen te wijten is geven ze 'iets' gratis.
                  Goeie service heet dat zeker .

                  Comment


                  • #24
                    Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Logisch en normaal, Telenet is er voor gekend, bij de minste klacht waarvan de oorzaak aan hen te wijten is geven ze 'iets' gratis.
                    Goeie service heet dat zeker .
                    Over de service van Telenet heb ik geen klagen
                    Ik had ooit een defect modem.
                    Bel naar Telenet en het zou dus voor 's anderendaags zijn.
                    Nog geen vijf minuten later hoor ik de deurbel.
                    Staat er iemand van Telenet aan de deur die mijn bericht had gehoord.
                    Die gast heeft alles opgelost.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                      Opletten dat je geen stinkende vis vangt met dat "gratis" bij Telenet.
                      Is al een tijdje geleden dit voorval....

                      Een vriend van me had ernstige problemen met zijn Telenet decoder en na weken gerommel hebben ze er dan toch eens hun werk van gemaakt de zaak op te knappen. Bon, dat tot daar.

                      Mijn vriend wou ook eens horen of em compensatie kon afpingelen voor de geleden schade en ze gaven hem 2 maand gratis extra filmpacketten.
                      WIIIII, em was zo content.....

                      Tot de 2 maand voorbij waren...
                      HOEST
                      Kon em het gaan betalen. En ergens volgens de voorwaarden kon em er niet zo direct van af ook nie want ze hadden hem eigenlijk een abo aangesmeerd met een proefperiode van 2 maand en em had die niet tijdig opgezegd (was em nooit gezegd natuurlijk).

                      Dat heeft daar serieus wat voeten in de aarde gehad om dat geanuleerd te krijgen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                        Zonet de rekening ontvangen.
                        Ik heb idd. een leuke korting gekregen: bijna 20 euro minder dus
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Zonet de rekening ontvangen.
                          Ik heb idd. een leuke korting gekregen: bijna 20 euro minder dus
                          Natuurlijk, zie #23 .

                          Comment


                          • #28
                            Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Natuurlijk, zie #23 .
                            Gezien en gelezen
                            Ik was wel de enige die iets liet weten via de FB-pagina van Telenet.
                            En ik vraag me af of iedereen een compensatie heeft gekregen zonder het te vragen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Gezien en gelezen
                              Ik was wel de enige die iets liet weten via de FB-pagina van Telenet.
                              En ik vraag me af of iedereen een compensatie heeft gekregen zonder het te vragen
                              Euh... ik denk het niet... correctie, ik ben zeker van niet .

                              Comment


                              • #30
                                Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Euh... ik denk het niet... correctie, ik ben zeker van niet .
                                Eh bien voilà
                                Ik heb intussen al mijn vriendinnen gewaarschuwd
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X