Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autobandenspanning.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Autobandenspanning.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dan moet je de achterbandjes iets harder zetten, en vooraan iets minder, dan krijg je dat vanzelf wel.

    Alhoewel, met een moderne auto met goede banden kan je al erg hard gaan voor er iets begint te schuiven.
    Ik vind altijd dat degene die op droog wegdek de limieten van zijn banden opzoekt eigenlijk niet op de openbare weg thuis hoort...
    Ziehier een goeie uitleg wat ESP voor jou dan kan doen. Vooraleer het fout gaat krijg je dus al heel veel krediet.

    Op deze pagina vind je een overzicht van de nieuwsberichten van Suzuki. Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, testverslagen, blogartikelen en persberichten.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Autobandenspanning.

      Moet je me niet uitleggen, wij maken die dingen voor vrachtwagens en opleggers.
      Onwille van de combinaties trekker-oplegger, aanhangwagen etc is dat nog complexer.

      Maar daar geldt nog meer. De chauffeur die meermaals per dag zijn ABS of ESP doet werken zouden ze eigenlijk zijn rijbewijs moeten afpakken.

      Comment


      • #18
        Re: Autobandenspanning.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Ja..., sommigen spreken over mensen alsof het voorwerpen zijn. Respect kan je ook niet afdwingen hé...
        Voor dat soort mensen/snelheidsduivels heb ik inderdaad niet het minste respect .

        PS. Ik dacht dat ik op uw negeerlijst stond !?

        Comment


        • #19
          Re: Autobandenspanning.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Moet je me niet uitleggen, wij maken die dingen voor vrachtwagens en opleggers.
          Onwille van de combinaties trekker-oplegger, aanhangwagen etc is dat nog complexer.

          Maar daar geldt nog meer. De chauffeur die meermaals per dag zijn ABS of ESP doet werken zouden ze eigenlijk zijn rijbewijs moeten afpakken.
          Zou spijtig zijn dat dit niet wordt gebruikt ofte ingeschakeld door de huidige wagens. Er zouden nog een pak meer ongevallen gebeuren mocht dit niet zo zijn. En waarom zouden ze het dan maken? Misschien eens een voorstel doen aan de overheid om dit in te voeren. "Rijbewijs afnemen voor hen die een ABS of EPS aanspreken", dat vind ik toch een goeie hoor. Ik wist echt niet dat je het zover zou gaan zoeken. Toch geen azijn gedronken vandaag Tommie?
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Autobandenspanning.

            Nee, geen azijn, alleen thee en koffie.

            Maar als je in het gewone verkeer iedere keer je bochten op de limiet neemt, en dan vol in de remmen gaat of regelmatig met doorslippende banden rijdt, dan hoor je thuis op een circuit en niet op de weg.

            Als je de wettelijke snelheidsbeperkingen aanhoudt, dan rij je niet op de limiet....
            Of vindt jij driften op de weg normaal?

            Comment


            • #21
              Re: Autobandenspanning.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Nee, geen azijn, alleen thee en koffie.

              Maar als je in het gewone verkeer iedere keer je bochten op de limiet neemt, en dan vol in de remmen gaat of regelmatig met doorslippende banden rijdt, dan hoor je thuis op een circuit en niet op de weg.

              Als je de wettelijke snelheidsbeperkingen aanhoudt, dan rij je niet op de limiet....
              Of vindt jij driften op de weg normaal?
              Maar waar haal je nu eigenlijk vandaan dat ik dat doe. Lees eens goed terug. Ik zei dat de S5 in de bocht in Leuven meer de "neiging" heeft om in onderstuur te gaan. Ik ben chauffeur genoeg om dat gevoel waar te nemen. Dit wil nog niet zeggen dat den EPS ingrijpt hé. En de beurzen doen het ook nog goed. Geen reden om hier aan overacting te doen hoor.
              Last edited by enero; 13 april 2015, 16:01.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Autobandenspanning.

                Heb ik ergens gezegd dat jij dat doet?

                Ik bedoel dat in het algemeen, niks persoonlijk.

                Dus laat me het anders stellen.
                In het gewone verkeer vind ik het niet normaal dat iemand met een auto de grenzen van de bandengrip gaat opzoeken op een droog wegdek.

                Als jij je natuurlijk aangesproken voelt..

                Comment


                • #23
                  Re: Autobandenspanning.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Heb ik ergens gezegd dat jij dat doet?

                  Ik bedoel dat in het algemeen, niks persoonlijk.

                  Dus laat me het anders stellen.
                  In het gewone verkeer vind ik het niet normaal dat iemand met een auto de grenzen van de bandengrip gaat opzoeken op een droog wegdek.

                  Als jij je natuurlijk aangesproken voelt..
                  Da's nu wel een beetje flauw hé, maar goed het zal zijn zoals je het nu rechtzet zeker. "je" kan je natuurlijk ook "interpreteren" als "pluralis majestatis" hé.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Autobandenspanning.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    De chauffeur die meermaals per dag zijn ABS of ESP doet werken zouden ze eigenlijk zijn rijbewijs moeten afpakken.
                    Je rijd 80kmh op een baan waar 90kmh toegelaten is. Plotseling komt een kind tussenuit 2 geparkeerde auto's en je gooit je stuur om. Je ESP werkt . Dus rijbewijs afpakken.
                    Je rijd 80kmh op een voorrangsweg waar 90kmh toegelaten is. Er komt een auto uit een smalle zijweg gereden. Je remt en je ABS komt in werking. Dus rijbewijs afpakken.

                    Snap je nu hoe onzinnig je voorstel is ? ABS komt meestal in werking om een aanrijding te vermijden die veroorzaakt wordt door iemand anders

                    Ik heb mijn auto nu 2 maanden. Na 4000km is de ESP nog niet in werking gekomen. ABS 1 keer gewerkt op een rondpunt waar iemand me langs links voorbij stak en dan vlak voor mijn neus naar rechts afsloeg zonder te pinken.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Autobandenspanning.

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      .............................. Ik heb mijn auto nu 2 maanden. Na 4000km is de ESP nog niet in werking gekomen. ABS 1 keer gewerkt ..........................
                      Dat is ook niet helemaal juist imho.
                      De ABS, en eventueel de ESP e.d., zouden tenminste één keer per maand "goed" moeten werken.
                      Gewoon om het systeem in orde te houden en te testen.

                      Het is al gebeurd dat er mensen hard moeten remmen in een noodsituatie zodat de ABS in werking komt en van het verschieten van dat raar lawaai en de trillingen in het rempedaal laten ze dat verschrikt los.

                      Als ik mijn kinderen heb leren rijden moesten ze verplicht leren remmen met de ABS in werking. Gewoon om dat gevoel te leren.
                      Dat gebeurde op een natte kassei voor de zoon. Bij de dochter was het in de sneeuw.
                      Last edited by Skitch; 13 april 2015, 21:08.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Autobandenspanning.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Dat is ook niet helemaal juist imho.
                        De ABS, en eventueel de ESP e.d., zouden tenminste één keer per maand "goed" moeten werken.
                        Gewoon om het systeem in orde te houden en te testen.

                        Het is al gebeurd dat er mensen hard moeten remmen in een noodsituatie zodat de ABS in werking komt en van het verschieten van dat raar lawaai en de trillingen in het rempedaal laten ze dat verschrikt los.

                        Als ik mijn kinderen heb leren rijden moesten ze verplicht leren remmen met de ABS in werking. Gewoon om dat gevoel te leren.
                        Dat gebeurde op een natte kassei voor de zoon. Bij de dochter was het in de sneeuw.
                        En de ABS doen werken is werkelijk stampen hé. Ik heb ooit een slipschool gedaan en daar moest je met volle kracht op de rem gaan staan om effectief de ABS te doen werken. En juist, als je dat gevoel nooit hebt geprobeerd weet je gewoon niet hoe dat voelt als het nodig is.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Autobandenspanning.

                          Mannekes... Lange tenen hier zene.

                          Als er iets onverwacht gebeurt, dan zijn die systemen er om je te redden natuurlijk.
                          Ik laat mijn kinderen die ik rijles geef ook een paar keer remmen met ABS. Dat doen we dan op een afgelegen weg aan 40-50 kmh zonder andere autos in de buurt.

                          Natuurlijk moet je rijbewijs niet weg als je systeem eens moet werken omdat iemand je niet ziet, en je alles moet dichtgooien.
                          Maar uit de ABS en EBS systemen op trucks en trailers kunnen wij zien hoe dikwijls die moeten werken. Daar zit tegenwoordig ook een antirol of roll stability support in wat in werking treedt als je een bocht te snel neemt en de trailer riskeert te kantelen.
                          Op de meeste voertuigen werkt dat hooguit een keer of 2 per jaar. Sommige chauffeurs rijden dermate op de limiet dat ze dat meerdere keren per dag doen werken... op een tankwagen.

                          Ik kan de ESP op mijn auto ook elke dag doen werken, maar veilig is dat niet.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Autobandenspanning.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Dat is ook niet helemaal juist imho.
                            De ABS, en eventueel de ESP e.d., zouden tenminste één keer per maand "goed" moeten werken.
                            Gewoon om het systeem in orde te houden en te testen.
                            Dit klopt niet. Ongemerkt wordt het systeem gepulst elke keer je start. Dat is zo in de wettelijke voorschriften voorzien.
                            Zo lang het lampje niet brandt zal dat ABS of ESP perfect werken wanneer dat nodig is.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Autobandenspanning.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Dat is ook niet helemaal juist imho.
                              De ABS, en eventueel de ESP e.d., zouden tenminste één keer per maand "goed" moeten werken.
                              Gewoon om het systeem in orde te houden en te testen.
                              Op mijn Subaru AWD gaat die ESP toch sneller ingrijpen dan op de Mercedes bij glad wegdek, gewoon omdat de tractie over de vier wielen is verdeeld, maar werkt verrassend effectief, je voelt het werken, maar de wagen volgt perfect.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Autobandenspanning.

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Op mijn Subaru AWD gaat die ESP toch sneller ingrijpen dan op de Mercedes bij glad wegdek, gewoon omdat de tractie over de vier wielen is verdeeld, maar werkt verrassend effectief, je voelt het werken, maar de wagen volgt perfect.
                                Hier eveneens gaat mijn EPS af en toe eens heel kort in werking. Als ik bvb. van een asfalt naar kasseien ga en ik ben aan het optrekken wil dit lampje wel eens gaan knipperen op de overgang van de twee wegdek soorten. Met mijn winterbanden heb ik dat weinig of niet. Heeft dus allicht te maken met de zachter caoutchouc van die banden. En nee, het is niet tgv van overdreven snelheid .En ja mijn EPS werkt dus af en toe.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X