Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kontakt Chemie Video 90 - alternatief ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kontakt Chemie Video 90 - alternatief ?

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    De dames gebruiken idd lowcost aceton (cellulose thinner) LOL, zeg het hun niet, zij denkden dat de industrie dat speciaal voor hun ontworpen heeft, wij stoere mannen kuisen daar onze moteronderdelen mee HAHAHHAHA en de vrouwen betalen 5 euro voor 5cc en wij 2 euro voor een bidon van 5 liter HAHAHAHAH (beetje overdreven) Maar is idd agressief tov van bepaalde plastics vooral PVC gaat plakken.

Wat in die HG zit weet ik niet, reuk is absoluut meer ginderlijk (voor mij altans, ik ben nu eenmaal een gevoelige jongen e )
    Van aceton wordt ik wat stoned als ik er lang mee werk maar dat van HG moet ik bijna overgeven als ik er nog maar 5 minuten mee werk.
    Als ze hier hun vingernageltjes gedaan hebben moet ik een uur uit de badkamer blijven of ik wordt mottig.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Aceton is helemaal geen cellulose thinner xafke.

Maar thinner bevat wel wat aceton. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Thinner_(oplosmiddel)
      aa, bedankt voor de verbetering.
      Ik haal zowel cellulose thinner als synthetishe thinner bij de chemiegroothandel (is eigenlijk meer een uit de hand gelopen groothandel voor verfproducten en polyesters, maar ook industrieele kuismiddelen en zo), een ander naam staat er niet op. maar er is een zeer groot verschil tussen de twee.
      De cellulose thinner heeft de zelfde geur (of toch zeer gelijkend) op aceton. Maar blijkbaar is er toch nog verschil.

Vandaag al mijn lenzen gepoetst met isopropanol want heb mijn lenzen serieus vuil gemaakt aan zee met een shoot vandaag en overmorgen heb ik terug een shoot, en de isopropanol is toch serieus verschil van geur tov de HG-lijmoplosser.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Isopropanol is toch serieus verschil van geur tov de HG-lijmoplosser.
        Isopropanol heeft ook het voordeel dat het perfect mengbaar is met water en nadien samen verdampt,
        dus perfect te gebruiken om electronica die nat geworden is te drogen.
        En nog een eigenschap, is dat het natuurlijk zeer goed reinigd, maar ook een zeer goed product om statische electriciteit weg te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Bedankt voor alle tips.
          Ik zal eerst eens IPA proberen.
          De laatste keer dat ik mijn Video90 wou proberen was toen mijn dochter een skin van haar Iphone had verwijderd.
          Dan blijven er steeds wat lijmsporen over.
          Echt voor videokoppen gebruik ik het spul nog amper. Hier staan nog wat recorders, maar ze draaien zelden.
          Firma GUMAKO Dendermonde.

Comment

Ik heb nog Video 90 gevonden bij AITEC in Heverlee.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
            X