Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    In theorie natuurlijk wel .. in de praktijk wordt dat, helaas, nog meer plak en knip werk ... daarvoor moet ik er een kompetente vakman bij halen, vrees ik.
    Moest ik moedig genoeg zijn, ik zou hier een foto van de verdeelkast(en) posten, maar ik durf niet
    Smijt gans die rommel van de muur Regulus, koop je een nieuwe kast met x aantal modules, zal je rond de 60€ kosten, en het binnenwerk
    mag je hier komen halen (dus automaten op realmontage tweepolig driepolig vierpolig is mij allemaal eender,
    en een verliesstroomschakelaar en desnoods nog een kloeke hoofschakelaar) ik heb er hier nog bakken vol van staan.
    enige wat je dan nog zal moeten kopen is de verbindingsreals.
    Allemaal gratis, maar je moet het wel komen ophalen.

    Comment


    • #32
      Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Smijt gans die rommel van de muur Regulus, koop je een nieuwe kast met x aantal modules, zal je rond de 60€ kosten, en het binnenwerk
      mag je hier komen halen ....
      wow !! ik heb je een PM gestuurd ..

      Comment


      • #33
        Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

        Een electrakast van een (oudere) woning laten vernieuwen kost inderdaad 'niks' meer.
        Ik heb het een half jaar geleden volledig laten uitvoeren + keuren en het geheel heeft me 300 € gekost met allemaal nieuwe materialen.
        Toen werd me ook verteld dat je om de 25 j. alles dient te laten keuren, vandaar dat ik het ook liet doen.

        Ik vind er dit over terug :

        Wanneer is een elektrische keuring verplicht?

        - Bij de indienststelling van:

        een nieuwe installatie
        een beduidende uitbreiding van installaties
        een belangrijke wijziging van installaties
        een tijdelijke installatie (o.a. werfkasten)

        - Bij een verzwaring van de aansluiting

        - Om de 25 jaar

        - Bij de verkoop van een woning met een elektrische installatie van voor 1 oktober 1981.

        Comment


        • #34
          Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Een electrakast van een (oudere) woning laten vernieuwen kost inderdaad 'niks' meer.
          Ik heb het een half jaar geleden volledig laten uitvoeren + keuren en het geheel heeft me 300 € gekost met allemaal nieuwe materialen.
          Toen werd me ook verteld dat je om de 25 j. alles dient te laten keuren, vandaar dat ik het ook liet doen.

          ...[/B]
          bedankt .. ge moet mij de naam en het adres van uw electrieker eens doorgeven

          Comment


          • #35
            Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            bedankt .. ge moet mij de naam en het adres van uw electrieker eens doorgeven
            Is inderdaad goedkoop hé. Ik ga je nog meer vertellen, nl. bij de prijsopgave was rekening gehouden om de 'oude' dif. terug te gebruiken, maar ze hebben toch een nieuwe geplaatst gewoon omdat die mooier oogde dan de oude .
            Ja, ze bestaan nog de zelfstandigen die de mensen er niet altijd opleggen .
            Maar soms moet je er wel wat naar zoeken.

            Comment


            • #36
              Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Is inderdaad goedkoop hé. Ik ga je nog meer vertellen, nl. bij de prijsopgave was rekening gehouden om de 'oude' dif. terug te gebruiken, maar ze hebben toch een nieuwe geplaatst gewoon omdat die mooier oogde dan de oude .
              Ja, ze bestaan nog de zelfstandigen die de mensen er niet altijd opleggen .
              Maar soms moet je er wel wat naar zoeken.
              ja dit lijkt mij bijzonder goedkoop ... maar helaas staat dat "goedertrouw" op de vaklui hun gezicht niet geschreven he ... ik heb bij de offertes voor mijn dak en de CV ook wel gezien dat sommigen bijzonder kort door de bochten scheuren en met een astronomisch hoog prijskaartje !!

              Comment


              • #37
                Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                ja dit lijkt mij bijzonder goedkoop ... maar helaas staat dat "goedertrouw" op de vaklui hun gezicht niet geschreven he ... ik heb bij de offertes voor mijn dak en de CV ook wel gezien dat sommigen bijzonder kort door de bochten scheuren en met een astronomisch hoog prijskaartje !!
                Ik heb een offerte geteken om een dakgoot te vervangen , hij zegde eind vorig jaar dat het niet voor onmiddellijk was en dat hij veel werk had , ik wacht nog altijd . gelukkig lekt ze niet.

                Comment


                • #38
                  Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Ik heb een offerte geteken om een dakgoot te vervangen , hij zegde eind vorig jaar dat het niet voor onmiddellijk was en dat hij veel werk had , ik wacht nog altijd . gelukkig lekt ze niet.
                  Onze dakgoten zijn ongeveer een maand geleden vernieuwd. De goten zelf waren nog niet lek, maar de goothaken waren één en al roest.
                  Ik had wel de bestelbon ondertekend in november vorig jaar en daarop de belofte dat alles zou uitgevoerd zijn tegen 31 maart dit jaar . Dus veel vroeger zijn ze niet gekomen.
                  Ik had vier offertes : 2.000 euro, 2.100 euro, 3.000 euro en 4.000 euro voor het geheel.
                  Offertes waren voor zelfde materialen, zelfde dikte van zink 1 mm, zelfde goothaken in inox met bevestigingssnorretjes in inox.
                  Ik heb terug gekozen voor zink omdat de vorige het toch na 40 jaar nog altijd uithielden (worden wel jaarlijks gereinigd), koperen goten zouden ongeveer 700 jaar meegaan... maar dat hoeft niet voor mij .

                  Het werd vanzelfsprekende goedkoopste, en ik ken die man dan nog toevallig.
                  Ben benieuwd wat deze die het dubbel vroeg beter of meer zou hebben uitgevoerd .
                  Last edited by Guest17; 9 april 2015, 14:56.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hulp van electriekers gevraagd ivm aardingsprobleem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Onze dakgoten zijn ongeveer een maand geleden vernieuwd. De goten zelf waren nog niet lek, maar de goothaken waren één en al roest.
                    Ik had wel de bestelbon ondertekend in november vorig jaar en daarop de belofte dat alles zou uitgevoerd zijn tegen 31 maart dit jaar . Dus veel vroeger zijn ze niet gekomen.
                    Ik had vier offertes : 2.000 euro, 2.100 euro, 3.000 euro en 4.000 euro voor het geheel.
                    Offertes waren voor zelfde materialen, zelfde dikte van zink 1 mm, zelfde goothaken in inox met bevestigingssnorretjes in inox.
                    Ik heb terug gekozen voor zink omdat de vorige het toch na 40 jaar nog altijd uithielden (worden wel jaarlijks gereinigd), koperen goten zouden ongeveer 700 jaar meegaan... maar dat hoeft niet voor mij .

                    Het werd vanzelfsprekende goedkoopste, en ik ken die man dan nog toevallig.
                    Ben benieuwd wat deze die het dubbel vroeg beter of meer zou hebben uitgevoerd .
                    Is hier voor 9m dakgoot , daar komt zo goed als niemand voor.

                    Comment

                    Working...
                    X