Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als je daar zoveel aandacht aan geeft en enkel bij een echte "specialist" wil kopen, dan ga je naar een gespecialiseerde zaak en zoek je niet op eBay.
    Al weet je nooit wat die "specialisten" (eventueel) onder een andere naam nog allemaal bij doen.
    Als je op eBay tweedehandsmateriaal zoekt, dan weet je toch ook dat het niet altijd specialisten zijn?
    Je weet misschien veel VerSeg, maar hier gsla je de bal toch goed verkeerd want hier heb je blijkbaar geen enkele ervaring. Zelf heb ik toch al wat ervaring en laat mij dan toch nog eens vangen, wat ik hier al tot vervelens toegeef. En jawel, de echte horlogespecialisten zitten dikwijls op ebay. Maar ik probeer wel steeds bij gespecialiseerde zaken als juweliers te kopen maar deze keer liep het dus voor de eerste keer fout en kocht ik niet bij een juwelier. En mijn bedoeling was ook niet in eerste instantie tweedehandsmateriaal te kopen, maar als er niks anders te vinden is moet je dat dan wel doen hé. Ik kocht nog twee Breitling bracelets die perfect OK waren en zo goed als nieuw zoals voorgesteld door de andere verkopers. Deze verkopers hebben allebei een gespecialiseerde uurwerken en juwelenzaak. De één had een winkel en de ander niet. Maar het waren blijkbaar allebei eerlijke verkopers. "What you see is what you get".
    Maar 't is niks, ik zal je straks als de bracelet terug binnen is van een specialist in het polijsten eens laten zien wat ik bedoel met :"niet van nieuw te onderscheiden". En dat van een tweedehands stuk.
    Last edited by enero; 12 april 2015, 19:47.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Je weet misschien veel VerSeg, maar hier gsla je de bal toch goed verkeerd want hier heb je blijkbaar geen enkele ervaring.
      Zelf heb ik toch al wat ervaring en laat mij dan toch nog eens vangen, wat ik hier al tot vervelens toegeef.
      En jawel, de echte horlogespecialisten zitten dikwijls op ebay.
      We zitten duidelijk op een andere golflengte.

      Ik ben inderdaad geen specialist in dure horloges, maar dat heb ik ook nooit beweerd.
      De vraag dat u in dit topic gelanceerd heeft is ook niet echt gericht tot specialisten, eerder een algemene vraag wat een ander zou doen in het geval men niet tevreden is met een aankoop.

      Als u al mijn vorige reacties goed leest, dan merkt u dat ik vooral wil aankaarten dat het niet is omdat iemand ook iets anders verkoopt, hij daarom plots geen grondige kennis van zaken meer kan hebben.
      Net als anderen hier al aangehaald hebben is het van weinig belang wat een "specialist" daarbuiten nog verkoopt ... dat is de mening dat ik deel.

      U haalt nu zelf aan dat specialisten net wel op eBay zitten ... maar als die toevallig ook iets anders te koop aanbiedt is het volgens sommigen plots geen specialist meer.

      Met alle begrip dat u volgens uw ervaring niet echt tevreden bent van de aankoop, maar ook bij een specialist kan er eens iets fout lopen.
      Of die fouten bewust of onbewust gebeuren, dat is weer iets anders en zoiets kan enkel uitgeklaard worden tussen betrokken partijen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        We zitten duidelijk op een andere golflengte.

        Ik ben inderdaad geen specialist in dure horloges, maar dat heb ik ook nooit beweerd.
        De vraag dat u in dit topic gelanceerd heeft is ook niet echt gericht tot specialisten, eerder een algemene vraag wat een ander zou doen in het geval men niet tevreden is met een aankoop.

        Als u al mijn vorige reacties goed leest, dan merkt u dat ik vooral wil aankaarten dat het niet is omdat iemand ook iets anders verkoopt, hij daarom plots geen grondige kennis van zaken meer kan hebben.
        Net als anderen hier al aangehaald hebben is het van weinig belang wat een "specialist" daarbuiten nog verkoopt ... dat is de mening dat ik deel.

        U haalt nu zelf aan dat specialisten net wel op eBay zitten ... maar als die toevallig ook iets anders te koop aanbiedt is het volgens sommigen plots geen specialist meer.
        Inderdaad, sommige van die speciaalzaken gebruiken ook ebay als verkoopkanaal. Maar nog eens, een juwelier verkoopt volgens mij geen sokken.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

          En ziehier dan het resultaat van een professionele behandeling.







          Het zaakje heeft mij nog eens 86€ supplement gekost, verzendkost inbegrepen, maar nu heb ik tenminste een bracelet die mag gezien worden en zo goed als nieuw is.
          Samen met PayPal ben ik bezig met dit zoveel als mogelijk te verhalen op de verkoper. PayPal voert hier een beleid dat de koper beschermt. De verkoper stuurde mij regelmatig mails om de zaak die ondertussen in de fase van "resolution" (onderhandeling via mail op de beveiligde site van PayPal) zat, te stoppen met de belofte een tussenkomst te doen. Na contact met PayPal raden die mij aan er een claim van te maken omdat ik anders nooit zeker kan zijn dat er een tussenkomst van de verkoper komt. Alle bewijsmateriaal wordt nu door PayPal bekeken en er wordt dan een beslissing getroffen. Ik ben gelukkig goed gedocumenteerd qua bewijsmateriaal aangaande de lamentabele handel van de verkoper. We zullen dus verder zien wat het wordt. Voor mij gaat het hier niet zozeer om de centen, maar om de frauduleuze werkwijze van de verkoper.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

            Ik wil hier nog even op verder gaan, al is het maar om als voorbeeld te dienen van diegenen die iets dergelijks overkomt en een betaling doet via PayPal.
            Vooreerst "Chapeau" voor PayPal. Zij stellen dus alles in het werk om, zo is aldus mijn indruk, de koper te beschermen tegenover de minder goed menende verkopers.
            naast mailverkeer had ik ook een paar telefonische contacten met hen. Mijn geval zat dus in de fase van "Claim". Maar nu blijkt dat de enige mogelijkheid in deze fase is, het terugsturen van alles naar de verkoper met teruggave van het betaalde bedrag vermeerderd met de verzendkosten aan de hand van de geleverde trackinginfo.
            Nu.., aangezien ik deze bracelet ondertussen al heb laten behandelen is het terugsturen voor mij dus geen optie meer. De verkoper zou waarschijnlijk wel al te goed in zijn handen wrijven. In samenspraak met PayPal heb ik dus een stap terug kunnen zetten en ben ik akkoord gegaan met een teruggave van 50€. Een claim van 86€ kunnen zijn niet verantwoorden t.o.v. de verkoper, wat ik wel kan begrijpen. De zaak wordt nu dus gesloten. Mijn conclusie, en wat ze mij bij PayPal ook hebben aangeraden is dat, als er een probleem is met een verkoper en het terugsturen niet van toepassing is om één of andere reden, het beter is direct een schadeloosstelling te aanvaarden van de verkoper. Dus voor mij een zeer positieve ervaring met PayPal. Ik denk niet dat zoiets mogelijk bij een betaling via kredietkaart zonder te passeren via PayPal. Het supplement dat sommige verkopers aanrekenen voor betaling via PayPal kan dus in bepaalde gevallen wel renderen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #36
              Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ik wil hier nog even op verder gaan, al is het maar om als voorbeeld te dienen van diegenen die iets dergelijks overkomt en een betaling doet via PayPal.
              Vooreerst "Chapeau" voor PayPal. Zij stellen dus alles in het werk om, zo is aldus mijn indruk, de koper te beschermen tegenover de minder goed menende verkopers.
              naast mailverkeer had ik ook een paar telefonische contacten met hen. Mijn geval zat dus in de fase van "Claim". Maar nu blijkt dat de enige mogelijkheid in deze fase is, het terugsturen van alles naar de verkoper met teruggave van het betaalde bedrag vermeerderd met de verzendkosten aan de hand van de geleverde trackinginfo.
              Nu.., aangezien ik deze bracelet ondertussen al heb laten behandelen is het terugsturen voor mij dus geen optie meer. De verkoper zou waarschijnlijk wel al te goed in zijn handen wrijven. In samenspraak met PayPal heb ik dus een stap terug kunnen zetten en ben ik akkoord gegaan met een teruggave van 50€. Een claim van 86€ kunnen zijn niet verantwoorden t.o.v. de verkoper, wat ik wel kan begrijpen. De zaak wordt nu dus gesloten. Mijn conclusie, en wat ze mij bij PayPal ook hebben aangeraden is dat, als er een probleem is met een verkoper en het terugsturen niet van toepassing is om één of andere reden, het beter is direct een schadeloosstelling te aanvaarden van de verkoper. Dus voor mij een zeer positieve ervaring met PayPal. Ik denk niet dat zoiets mogelijk bij een betaling via kredietkaart zonder te passeren via PayPal. Het supplement dat sommige verkopers aanrekenen voor betaling via PayPal kan dus in bepaalde gevallen wel renderen.
              Kan zijn dat PayPal meestal goed is, maar ik doe geen betalingen meer met PayPal.
              Ik betaalde vroeger al mijn internetaankopen via PayPal, tot ik plots een mailtje kreeg (zogezegd of écht van Paypal) met de melding dat men 'onregelmatigheden gepleegd door derden' had vastgesteld met mijn PayPal account, en dat men me de raad gaf een nieuw paswoord te kiezen...
              Toen ging er onmiddellijk een belletje rinkelen bij mij.
              Kwam deze mail van PayPal ?
              Kwam deze mail van een iets malafider gezelschap ?
              Ik kon het via PayPal niet achterhalen. Paypal heeft nooit geantwoord op mijn vragen.
              Dus hier is PayPal verleden tijd sedert dat incidentje.
              Maar misschien zijn ze wel in 99,9999 % van de gevallen wel goed, wie zal het zeggen.

              Comment


              • #37
                Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Kan zijn dat PayPal meestal goed is, maar ik doe geen betalingen meer met PayPal.
                Ik betaalde vroeger al mijn internetaankopen via PayPal, tot ik plots een mailtje kreeg (zogezegd of écht van Paypal) met de melding dat men 'onregelmatigheden gepleegd door derden' had vastgesteld met mijn PayPal account, en dat men me de raad gaf een nieuw paswoord te kiezen...
                Toen ging er onmiddellijk een belletje rinkelen bij mij.
                Kwam deze mail van PayPal ?
                Kwam deze mail van een iets malafider gezelschap ?
                Ik kon het via PayPal niet achterhalen. Paypal heeft nooit geantwoord op mijn vragen.
                Dus hier is PayPal verleden tijd sedert dat incidentje.
                Maar misschien zijn ze wel in 99,9999 % van de gevallen wel goed, wie zal het zeggen.
                Er zijn inderdaad in het verleden een aantal mails verstuurd, ik heb er ook gekregen, die er niet zo koosjer uitzagen. Maar meestal zouden dergelijke mails "moeten kunnen" onderscheiden van gefaket berichten. Een email die echt van PayPal komt zal u adresseren met uw voor- en familienaam en geen gevoelige informatie vragen i.v.m. paswoord, bankaccount of kredietkaart details. En de meeste van dergelijke mails beweren ook dat je account zal gevaar loopt als je niet zou reageren.
                Vorige week nog een mail gekregen i.v.m. hun bedrijfsbeleid, met de boodschap dat PayPal en eBay niet langer deel uitmaken van dezelfde groep en voortaan als niet gerelateerde organisaties zullen werken. De mail begon eveneens met mijn voor- en familienaam.
                Maar als je niet zeker bent kan je steeds tel. contact opnemen. Dit gaat vlot.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment

                Working...
                X