Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik kan hier alleen mechanisch (uitwendig) polijsten met glans Luc dus bv. geen borstelstructuur geven aan zo kleine dingen.
    ik polier gewoon op een lappenborstel en met schapevet glanst als een spiegel maar werkt moeilijk in hoekjes en kantjes.
    en eventuele builtjes werk je er niet mee weg, maar het blinkt dat is een feit.
    Ik heb hier wel het nodige van Proxxon maar geen polierpasta.
    Zal waarschijnlijk veel werk zijn om dat bracelet al helemaal uit elkaar te halen en dan weer ineen te krijgen.


    Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

    Comment


    • #17
      Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      En dit heb ik van deze e-commerce nog teruggevonden: http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI...e&interval=365
      Inderdaad 99,2% positieve "Bewertungen", maar ook één en ander waarbij ik gelijkenis terugvind met mijn geval.
      Jawadde, hoe komt die gast nog aan een "Bewertung" van 99,2% na 15 neutrale en 18 negatieve opmerkingen het laatste jaar?
      Als je veel verkoopt kan dit natuurlijk, ze zouden dan beter punten moeten aftrekken bij negatieve opmerkingen en geen procenten, dit zou een juister beeld van de verkoper weergeven.


      Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

      Comment


      • #18
        Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        De beelden die op zijn pagina staan zijn idd heel wat anders als wat jij toegestuurd krijgt.
        Op zijn beelden zie je op de binnenkant "S0905" staan, is dit een uniek nummer voor de bracelet?
        En staat dat nummer ook op die van jou?

        Anders kan het perfect zijn dat hij toch een "voorraad" heeft, en dat jij een mindere versie ontvangen hebt.
        En kan ook betekenen dat hij ofwel google plaatjes gebruikt voor verkoop, of dat hij een voorraad heeft en eerst probeert diegene in mindere staat te verschepen...
        Die van mij draagt het nummer S3202, dus hij zal er nog verschillende hebben.
        Ik ga de band nu opsturen naar Nederland om perfect in orde te zetten door een specialist en ga de 50€ + ontbrekende Springbars (Breitling heeft er heel speciale en ook niet zo gemakkelijk te vinden) aanvaarden die de verkoper nu voorstelt. Zoals al geopperd is dergelijk band zonder kast nog moeilijk te vinden. Maar in elk geval verkoopt de man eerder brocante dan juwelen. En is blijkbaar ook meer gespecialiseerd in onderdelen dan in deftige horloges. Je zou het wel niet zeggen als je zijn website bezoekt. Maar ja, dit misleidt nogal eens hé..
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Jawadde, hoe komt die gast nog aan een "Bewertung" van 99,2% na 15 neutrale en 18 negatieve opmerkingen het laatste jaar?
          Als je veel verkoopt kan dit natuurlijk, ze zouden dan beter punten moeten aftrekken bij negatieve opmerkingen en geen procenten, dit zou een juister beeld van de verkoper weergeven.
          Wel ik was zinnens hier ook mijn bevindingen neer te schrijven, maar zou dat beter nu niet doen gezien hij een voorstel doet. Mocht hij zich niet aan zijn woord houden ga ik dat uiteraard ook wel doen. Ik heb trouwens gans de resume van het verhaal naar Chrono24 gestuurd. Als je iets via hen aankoopt, dan vragen ze je steeds hoe je bevindingen zijn omtrent de verkoper of koop. Zal wel altijd voor iets goed zijn zeker.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Waarom probeer je zelf niet eens met wat van je autopolijstspullen.
            Kan niet slechter worden, en kost alleen wat tijd.
            Van polijsten heb ik wel wat verstand en flacons genoeg, maar een horlogeband polijsten is nog iets anders hoor Tommie. Heb dat al eens geprobeerd en als je dat niet machinaal kan doen en met de juiste gereedschappen geeft dit geen resultaat.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

              Enfin, ik heb een akkoord gesloten via het "resolution center" van PayPal. De man zal mij 50€ terugbetalen en de nodige Breitling Springbar(s) leveren. Als blijk van "goeie wil", allé.;, zo noemt hij dat toch zou hij er nog een Breitling travel case bijvoegen. Dat laatste kan mij uiteraard gestolen worden, maar goed, de man "denkt" hij hiermee weer een klant gelukkig heeft gemaakt.
              Ondertussen is de band ook opgestuurd naar : www.horlogepolijsten.nl . Hier wordt mij beloofd er een nieuwe van te zullen maken.
              Maar eigenlijk had ik in gans die zaak wat meer opzoekingswerk kunnen doen. Als ik zie dat de verkoper zelf sokken verkoopt, moest ik geweten hebben dat dit moeilijk te rijmen is met luxehorloges. Een les dus in de eerste plaats voor mijzelf.
              En ik weet dat er nu eentje met "kennis van zaken" en in het "echte horlogeliefhebbers topic" niet meer post eventjes in zijn handen zal wrijven.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Maar eigenlijk had ik in gans die zaak wat meer opzoekingswerk kunnen doen. Als ik zie dat de verkoper zelf sokken verkoopt, moest ik geweten hebben dat dit moeilijk te rijmen is met luxehorloges. Een les dus in de eerste plaats voor mijzelf.
                En als je de rollen omkeert?

                Je zit op een fotoforum bezig over luxehorloges ... dan kan iedereen even goed denken "wat kent een foto amateurke nu van luxehorloges".
                Is gevaarlijk om op basis van weinig gegevens een oordeel te vellen over mensen hun kennis.
                Trouwens als je tweedehands materiaal koopt, dan komt dat ook van mensen zoals jij en ik dat zoiets van de hand doen ... eventueel "via via via" een opkoper/verkoper.
                Mocht hij het niet verkocht hebben, dan had je nu zelfs niets.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En als je de rollen omkeert?

                  Je zit op een fotoforum bezig over luxehorloges ... dan kan iedereen even goed denken "wat kent een foto amateurke nu van luxehorloges".
                  Is gevaarlijk om op basis van weinig gegevens een oordeel te vellen over mensen hun kennis.
                  Trouwens als je tweedehands materiaal koopt, dan komt dat ook van mensen zoals jij en ik dat zoiets van de hand doen ... eventueel "via via via" een opkoper/verkoper.
                  Mocht hij het niet verkocht hebben, dan had je nu zelfs niets.
                  De uitspraak "eentje met kennis van zaken", heb je waarschijnlijk niet goed begrepen, maar dat hoeft ook niet. Dit was maar een knipoog naar een, naar mijn persoonlijk gevoel, "kenner"... Enfin.., voor zover ik dat zelf kan inschatten hé. Maar als hij meeleest en daar ben ik vrij van overtuigd, zal hij het wel begrijpen hoor.
                  Verder is het ook niet omdat het hier een fotoforum is dat er geen kenners van één en ander zouden kunnen zitten. En wees gerust dat ik mijn vraag ook nog elders heb gesteld waar ze echt over niks anders spreken.
                  Maar hier zitten toch specialisten van allerlei pluimage hé. Denk maar aan Geert en Bart. Die hebben al menig mens geholpen met raad en daad dacht ik.
                  Maar goed dit doet er nu niet toe, mijn zaak zal door te blijven hameren op dezelfde zere plek wel tot een goed einde komen.
                  Het tweede hands materiaal die de verkoper mij voorstelde was volgens hem in een staat :"niet van nieuw te onderscheiden". Een niet mis te verstane misleiding dus. Hiermee vermoed ik dat de verkoper er toch ook enige naamschade zal aan overhouden hoor, gezien zowel PayPal als Chrono24 de zaak mee volgt en blijkbaar liever tevreden kopers heeft dan mis tevredene. Beide instanties stellen ook niet voor niks hun diensten ter beschikking om één en ander te helpen oplossen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Maar hier zitten toch specialisten van allerlei pluimage hé. Denk maar aan Geert en Bart. Die hebben al menig mens geholpen met raad en daad dacht ik.
                    Je haalt het nu zelf aan ... hier zitten mensen die allerlei kennis hebben.
                    Waarom zou iemand die sokken verkoopt dan geen kennis van horloges kunnen hebben?
                    Er zijn veel mensen die een bepaalde kennis hebben die ver buiten hun professionele bezigheden liggen.
                    Inderdaad pech als het niet verloopt zoals het gehoopt werd ... maar dat riskeer je ook bij mensen met heel goede kennis van zaken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Je haalt het nu zelf aan ... hier zitten mensen die allerlei kennis hebben.
                      Waarom zou iemand die sokken verkoopt dan geen kennis van horloges kunnen hebben?
                      Er zijn veel mensen die een bepaalde kennis hebben die ver buiten hun professionele bezigheden liggen.
                      Inderdaad pech als het niet verloopt zoals het gehoopt werd ... maar dat riskeer je ook bij mensen met heel goede kennis van zaken.
                      Allé VerSeg wees eens serieus. Je gaat toch als "echte horlogespecialist" geen sokken verkopen. Maar jawel, ik ben er ingelopen, daar heb je een punt.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                        Dus als jij als kinesist je horlogecollectie wat wil opkuisen ben je niet beteouwbaar als verkoper?

                        Misschien is zijn job de handel in textiel, en wil hij ook zijn Breitlings wat uitdunnen om een patekske of een jaegerke te kopen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Allé VerSeg wees eens serieus. Je gaat toch als "echte horlogespecialist" geen sokken verkopen. Maar jawel, ik ben er ingelopen, daar heb je een punt.
                          En waarom zou dat niet kunnen?
                          Laat het even bij fotografie houden ... de meeste professionele en officiële Canon of Nikon dealers verkopen ook kranten, kaderkes, GSM's of wat dan ook.
                          Die zijn dan ook niet meer betrouwbaar?
                          Of ken jij veel horlogespecialisten die geen andere zaken verkopen?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En waarom zou dat niet kunnen?
                            Laat het even bij fotografie houden ... de meeste professionele en officiële Canon of Nikon dealers verkopen ook kranten, kaderkes, GSM's of wat dan ook.
                            Die zijn dan ook niet meer betrouwbaar?
                            Of ken jij veel horlogespecialisten die geen andere zaken verkopen?
                            Komaan Verseg, een horlogespecialist verkoopt in de eerste plaatst horloges... Daarnaast verkoopt hij soms gereedschappen om eraan te werken, dozen om horologes op te bergen, ect., kortom accessoires die met horloges te maken hebben. Je vindt er soms wel vulpennen bij en of wat juwelen, maar nergens, tenzij het om het marktkramer-type gaat zoals ik er één aan de hand heb gehad, vind je dat. Een ander woord daarvoor is sjacheraar. We gaan een beetje eerlijk zijn hé...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                              Hij steekt het toch niet onder stoelen of banken dat hij op Ebay zowel sokken als horloge-onderdelen verkoopt. Als je dat niet mag weten, had hij wel meerdere accounts op Ebay aangemaakt.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zeer slechte ervaring met e-commerce aankoop.

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Komaan Verseg, een horlogespecialist verkoopt in de eerste plaatst horloges...
                                Als je daar zoveel aandacht aan geeft en enkel bij een echte "specialist" wil kopen, dan ga je naar een gespecialiseerde zaak en zoek je niet op eBay.
                                Al weet je nooit wat die "specialisten" (eventueel) onder een andere naam nog allemaal bij doen.
                                Als je op eBay tweedehandsmateriaal zoekt, dan weet je toch ook dat het niet altijd specialisten zijn?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X