Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veilig verwijderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veilig verwijderen

Met de eerste externe harde schijf (dat was er nog eentje van 160GB, wat toen best wel veel was) heb ik daardoor wel veel problemen gehad, daarom gebruik ik veilig verwijderen sindsdien voor elke soort "inplugbaar geheugen" als ik dat wil verwijderen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ja met harde schijven is het idd nog iets complexer Bart.

Het besturingssysteem ziet dat als een ander apparaat. Die gaat em meestal cachen. En dan is het gevaar nog groter. (zeker opletten met externe harde schijven in zoeen dooske via usb)

Wat je wel mag doen is gewoon uw pc afsluiten en dan het medium ontkoppelen.

Comment

Ik heb de functie veilig verwijderen nog nooit gebruikt en dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd.
        Het gebeurd wel dat de pc niet opstart wanneer er een heel oude usb-stick in zit, net zoals je vroeger had wanneer er nog een discette in zat. Raar dat hij alleen die ene stick ziet als een opstartdiscette.
        Ik gebruik die stick soms wanneer ik tijdelijk kleine bestanden opsla.

Comment

Vreemd dat er hier geen hond verwijst naar de PC setting voor verwijderbare (usb)media en die het namelijk mogelijk maken om de I/O buffering policies aan/uit te zetten wat een impact heeft op het veilig verwijderen van de betrokken media ..
          zie oa hier how-optimize-usb-drive-performance-windows-7
          is ook nog aanwezig in W 8.1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Vreemd dat er hier geen hond verwijst naar de PC setting voor verwijderbare (usb)media en die het namelijk mogelijk maken om de I/O buffering policies aan/uit te zetten wat een impact heeft op het veilig verwijderen van de betrokken media ..
            zie oa hier how-optimize-usb-drive-performance-windows-7
            is ook nog aanwezig in W 8.1
            Daar had ik ook aan gedacht regulus. Klopt. Je kan de cache op write-through aan en uit zetten. Dat kan je op alle devices trouwens.
            Maar dat neemt niet weg dat er nog lockings kunnen openstaan. Alhoewel moderne software daar steeds meer en meer van af ziet en bv een volledige file bufferen in ram ipv een handle op de file in kwestie te laten openstaan.

Comment

Working...
            X