Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Eerlijk gezegd, ik vind aan die zonsverduistering niks speciaal hoor, ze kunnen daar nog al eens iets over doen.
Door de slechtere omstandigheden is het inderdaad minder de moeite waard dan bij prachtig weer, al moet ik toegeven dat ik ook al wat toffe foto's gezien heb van de eclips tussen een half open wolkendek.
Maar de heisa erbij in de media is inderdaad fors overdreven, het is eens iets anders maar ook niets wereldschokkend.
Re: Vandaag om 10.37 uur een lasbril gereedhouden.
Voor 1900€ kon je een stoelenrij reserveren (max 4 personen) en naar het gebied met de volledige verduistering vliegen. Vlucht van 5 uur om 6 minuten de totale verduistering mee te maken. Als je met zijn vieren ging, kon je elk 1,5 minuut aan het raampje zitten tijdens de verduistering.
Ieder zijn hobby natuurlijk. Er zijn zelfs fanaten die naar een ander continent vliegen voor die belevenis.
Juist, en op de webcam zagen we zo'n site en zagen we een massa mensen en zagen we een massa mensen en zagen we een massa mensen en ... zagen we ook regen maar geen zon
Verkeerde gok blijkbaar...
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.VanmaeleBekijk bericht
Juist, en op de webcam zagen we zo'n site en zagen we een massa mensen en zagen we een massa mensen en zagen we een massa mensen en ... zagen we ook regen maar geen zon
Verkeerde gok blijkbaar...
Degenen die vanuit het vliegtuig naar de zonsverduistering keken, hadden geen last van de regen want zij vlogen boven de wolken.
Omdat de het resterende percentage nog genoeg licht geeft.
.........................................
Hopelijk beter in 2026
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.VanmaeleBekijk bericht
Omdat het licht dat de zon produceert zo sterk is dat om een 'verduistering' te hebben je meer dan 90% van het zonlicht moet weg nemen ...
Gelukkig, of ongelukkig voor de omgeving, maar het wolkendek, nevel speelde al voor filter en nam dus ook de nodige %-tages weg.
Bij het max, kon je wel een verdonkering vast stellen van de omgeving.
On4bam was me net voor
Met de zonsverduistering van 11 augustus 1999 ben ik naar Frankrijk gereden om een totale verduistering mee te maken.
Zolang de zon niet voor 100% door de maan bedekt werd had je nog het "dag" gevoel. Weliswaar was het heel donker, zoals voor een heel, heel zwaar onweer in de avond. Al de auto's die we zagen rijden hadden hun lichten aan . Uit noodzaak. Maar nog altijd was er te veel licht om een "nacht" gevoel te hebben.
Van zodra de zon helemaal bedekt was, was het alsof het licht uitging. Alsof iemand een lichtschakelaar over haalde. Plots was het donker, nacht. De snelheid waarmee de overgang "dag"/"nacht" gebeurde kan ik het beste beschrijven alsof er spots met gloeilampen gedoofd werden.
Alhoewel het toch niet echt pikkedonker was omdat er in de verte, de horizon, nog wat licht was.
Dat gaf een heel raar gevoel. De dierengeluiden waren weg, de mensen werden stil. Betoverend.
En dan was het alsof het licht terug aan ging. Het was nog donker zoals bij een onweer. Het hoogtepunt van de zonsverduistering was voorbij.
De zon zelf heb ik niet gezien wegens de bewolking.
Om NOOIT te vergeten.
This is NASA's official 2012 total eclipse web page. It contains maps and tables for the
Total Solar Eclipse of 2017 August 21
and includes information on eclipse photography, observing tips and eye safety information.
Last edited by Skitch; 21 maart 2015, 21:43.
Reden: nog een Link bijgevoegd
" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Een piloot van Easyjet heeft zijn passagiers verwend door een paar rondjes te draaien tijdens de zonsverduistering.
Zijn maatschappij vondt het naderhand OK. :-)
Hij vloog ten westen van de Faroe Eilanden.
Comment