Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pechdag :(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pechdag

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Bij hun is het zo dat de "centrale" zelfs automatisch een rookluik open zet bij brand.
    Is dat om een luchtstroom te creëren van beneden naar boven, zodat de brand automatisch nog wat wordt aangewakkerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Is dat om een luchtstroom te creëren van beneden naar boven, zodat de brand automatisch nog wat wordt aangewakkerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Er is een wetgeving die dat zelfs verplicht in bepaalde types van gebouwen (appartementsblokken en zo).

Dient idd om de rook en vooral de gassen af te voeren uit de trapzaal zodat ander bewoners nog kunnen vluchten.
        Maar vooral ook als de brandweer komt er direct een blazer in je deurgat te kunnen zetten om de trapzaal in een paar seconden rookvrij te hebben.
        Als de brand zich voordoet in 1 van de appartementen dan zal het openen van een rookluik niet echt de brand aanwakkeren in de wooneenheden zelf omdat die afgesloten zijn met een branddeur natuurlijk (ook wettelijk verplicht). Indien de brand plaats heeft in de trapzaal zelf, ja dan zit het er wel in dat het vuur meer gaat aanwakkeren denk ik.

Ben geen brandweerman of expert ter zake maar dat is toch wat ze me wijsgemaakt hebben.

Maar als ik nu zie dat in de nieuwe woningen steeds meer en meer ventilatie-D systemen geplaatst worden (D-systeem is permanente aanvoer en afvoer van lucht via buizen en warmterecuperatie voor een totaal gesloten ruimte).
        Ja dat zal ook wel zijn impact hebben op een eventuele vuurhaard denk ik toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Maar als ik nu zie dat in de nieuwe woningen steeds meer en meer ventilatie-D systemen geplaatst worden (D-systeem is permanente aanvoer en afvoer van lucht via buizen en warmterecuperatie voor een totaal gesloten ruimte).
          Ja dat zal ook wel zijn impact hebben op een eventuele vuurhaard denk ik toch.
          Brandweermannen zijn ook niet echt happig op het passiefhuisconcept, waar alles potdicht zit en dan ineens een aanvoer van lucht terug zuurstof geeft, waardoor smeulende zaken weer het vuur een boost geven.

Comment

Working...
          X