Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eggo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eggo

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik vraag me af: zou je bij al die keuken-installatuers zuiver de keuken(kasten) kunnen laten plaatsen en de toestellen ZELF kopen ?
    Want ik denk dat ze op die toestellen ZWAAR verdienen.

    Je wil niet weten wat ik op onze Miele vaatwasser heb verdiend....
    Ik vrees dat ze er dan wel alleen hun inkoopprijs van die toestellen af zullen doen (of zelfs nog minder), en dan moet je zelf wel de "winkelprijs" betalen voor de toestellen (winkelprijs = inkoopprijs x 2? + BTW).
    Dan ben je in totaal meer kwijt dan voor een keuken met "gratis toestellen" (gratis bestaat niet, de kostprijs van die toestellen is wel degelijk inbegrepen in de totaalprijs, maar ze gebruiken die "gratis toestellen" om klanten te lokken).
    De grotere keukenfabrikanten kopen die toestellen met grote hoeveelheden aan, en krijgen daardoor betere prijzen bij de fabrikanten (of de importeur), ze kosten dan ook een heel stuk minder dan wat je in de winkel zou betalen.

    Je zal dus wel een prijs zonder de toestellen kunnen vragen, maar de kans dat je dan voordeel doet is erg klein.

    Op het werk is er onlangs een Ikea keuken geïnstalleerd, ik heb er zelf ook nog aan meegewerkt, en dat ziet er toch allemaal heel degelijk uit, zeker voor die prijs.
    Een van mijn broers heeft enkele jaren geleden ook een Ikea keuken geplaatst, en hij is er ook heel tevreden over.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Eggo

      Wij zijn bij Dovy gaan kijken, maar hebben nooit prijs gehad...
      4 verkopers en alle 4 meer intersse in hun facebook...
      Na 2 keer proberen aandacht te krijgen zijn we vertrokken...
      Dus geen idee of de kwaliteit zo top is als beweerd wordt...

      Binnen 15jaar, als BD nog bestaat zal ik mijn ervaringen over onze keuken eens komen vertellen...
      Kzal alvast een reminder in de kalender steken
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #18
        Re: Eggo

        Als je gaat voor een keuken, maak dan een afspraak, en neem je plan mee.

        Dan krijg je wel aandacht van de verkopers.

        Comment


        • #19
          Re: Eggo

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Als je gaat voor een keuken, maak dan een afspraak, en neem je plan mee.

          Dan krijg je wel aandacht van de verkopers.
          Bizar, als de winkel leeg is zou je verwachten dat 1 van de 4 toch wilt proberen te verkopen?
          Maar goed, atm zijn we vreed content
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #20
            Re: Eggo

            Die verkopers hebben ook ervaring.
            90% van de mensen die zonder plan en afspraak de winkel binnenlopen zijn toeristen die toch niet kopen.

            Maar ik geef je gelijk, het past niet dat ze niet even komen kijken of ze kunnen helpen.

            Comment


            • #21
              Re: Eggo

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Die verkopers hebben ook ervaring.
              90% van de mensen die zonder plan en afspraak de winkel binnenlopen zijn toeristen die toch niet kopen.

              Maar ik geef je gelijk, het past niet dat ze niet even komen kijken of ze kunnen helpen.
              Als je je al geen moeite doet om die resterende 10% (mogelijke) klanten te vangen, waarom heb je dan eigenlijk nog een winkel ?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Eggo

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Die verkopers hebben ook ervaring.
                90% van de mensen die zonder plan en afspraak de winkel binnenlopen zijn toeristen die toch niet kopen.

                Maar ik geef je gelijk, het past niet dat ze niet even komen kijken of ze kunnen helpen.
                Als hun winkel voor de rest leeg is vind ik het vrij zwak...
                ons plan had ik in mijn handen, half open gevouwen om paar dingen te vergelijking met een bestaande opstelling

                Maar ik snap dat niet elke bezoeker van een winkel een potentiele klant is.
                Maar in een lege winkel kan toch 1 van de 4 proberen iets te doen.

                Ach, verder kan ik geloven dat ze kwaliteit hebben,
                al vraag ik mij soms af waar die verschillende rechtzaken over gaan (meestal met/door zijn concurrentie?)
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #23
                  Re: Eggo

                  Rechtszaken?

                  Een beetje gebakkelei in de pers ja.... over bruine lijntjes.

                  Nu, om zo ver te gaan als Djivan, en te beweren dat ze 'de beste' zijn...

                  Ik heb Deaplus ook gezien, en dat was volgens mij even goed. Decoform in Mechelen mag er ook naast gaan staan, en de grote merken als Bulthaup, Siematic etc zijn zeker nog duurder, en met wat geluk ook wat beter.

                  Wij hebben onze keuken vooral gekozen onwille van de fronten in glas dat aan de achterzijde wit gelakt it.
                  Dat geeft een bijzonder robuuste voorkant die makkelijk te onderhouden is. Wit glanzend, en toch bestand tegen intensief gebruik.

                  We vonden dat nergens anders, en we konden het betalen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eggo

                    Ik vraag mij af waarom Dovy ineens de beste zou zijn. Die is er pas enkele jaren geleden gekomen door veel lawaai te maken op TV, radio, etc.. in een voor sommigen een beetje simpele vertoning, maar goed, dit op zichzelf doet sommigen misschien al kopen. Voordien hoorde je er amper iets van. Er zijn andere, even goeie en zelfs betere die zich niet zo expliciet moeten laten zien, en toch blijven goeie zaken doen. Onze SieMatic is, zoals al gezegd na 19 jaar ook nog intact.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eggo

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ik vraag mij af waarom Dovy ineens de beste zou zijn. Die is er pas enkele jaren geleden gekomen door veel lawaai te maken op TV, radio, etc.. in een voor sommigen een beetje simpele vertoning, maar goed, dit op zichzelf doet sommigen misschien al kopen. Voordien hoorde je er amper iets van. Er zijn andere, even goeie en zelfs betere die zich niet zo expliciet moeten laten zien, en toch blijven goeie zaken doen. Onze SieMatic is, zoals al gezegd na 19 jaar ook nog intact.
                      Heel raar, Dovy is er pas enkele jaren geleden gekomen (????), en mijn ouders hebben ongeveer 22 jaar geleden hun Dovykeuken gekocht .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eggo

                        Kijk , ik ken Donald persoonlijk aangezien hij met z’n bedrijf zo goed als onze buurman is. Ik kom er dus wel eens binnen en omgekeerd ook, in de 10 jaar dat hij hier nu ook op het bedrijventerein zit kan ik alleen maar zeggen dat ik heel veel respect heb voor die mens , niet alleen als bedrijfsleider maar zeker ook als mens . Donald is een technieker in hart en nieren, en alles wat hij doet moet met en van het beste zijn , daar moet je nooit aan twijfelen.
                        Hij heeft ook alles bereikt door gewoon keihard te werken wees maar gerust, iedere dag van s'morgens vroeg tot s'avonds laat, nu nog elke dag en hij is ook al een jaartje ouder aan het worden..
                        De sterkte van hen is dat ze alles , maar dan ook alles zelf doen…Het enige wat hij inkoopt zijn grondstoffen. Ik ken in de hele streek bvb geen enkele steenkapperij die uitgerust is zoals Dovy, ook zijn afdeling inox, alleen de allerbeste machines en werkmannen zijn daar aan de slag…
                        Dat Dovy de laatste jaren sterk is gegroeid , tja , daar kunnen wij allesinds niet naast kijken , ik weet hoeveel maatkeukens hij op een week maakt, wees maar zeker dat er dat maar heel weinig tot zelfs geen nadoen… zijn concurenten kunnen daar alleen maar van dromen, in de media proberen die mannen wat extra (gratis) reclame te ronselen maar het is een vaststelling dat dien mens zelfs niet eens een deftige eigen fabriek heeft terwijl ze al even lang als Dovy bezig zijn…
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eggo

                          Dovy is goed, en er is er hier maar één die beweert dat ze de "beste" zijn...

                          Je kent de concurrentie van Dovy waarschijnlijk minder goed, of ben je ook vriend aan huis bij Bulthaup, Siematic, DSM, Decoform, etc.
                          Zeker die grote merken maken er meer dan Dovy.

                          Ja, mijn keuken komt van Dovy, en ik ben in de fabriek geweest om de graniet te kiezen.
                          Ze doen inderdaad bijna alles zelf, maar toch kopen ze nog altijd hun beslag (Scharnieren, grepen, ...). Hun graniet bewerken ze inderdaad zelf.

                          Nu, is alles wat je zelf doet altijd beter?... dacht het niet.

                          Dovy is goed, en er is slechter spul te vinden, maar ook beter.

                          Trouwens... de beste wat is dat?
                          Bestaat er zo iets als de beste camera, of de beste auto, of de beste wijn....?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eggo

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Bestaat er zo iets als de beste camera, of de beste auto, of de beste wijn....?
                            Tuurlijk,
                            De beste camera is de camera die je bijhebt op het moment dat je een prachtige foto wilt maken.
                            De beste auto is de auto die start en rijdt als jij hem nodig hebt.
                            De beste wijn, is de wijn die je smaakt als je zin hebt op een glaasje wijn...

                            En toevallig, die heb ik allemaal in huis...
                            Dus ik heb al het beste van de markt in huis
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Eggo

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Tuurlijk,
                              De beste wijn, is de wijn die je smaakt als je zin hebt op een glaasje wijn...
                              Zeg dus nooit : "Dat 'ziet' er een goeie wijn uit"..., zoals ik deze morgen nog hoorde van een patiënt die een foto van een fles wijn had gezien bij een promotie.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Eggo

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Dovy is goed, en er is er hier maar één die beweert dat ze de "beste" zijn...

                                Je kent de concurrentie van Dovy waarschijnlijk minder goed, of ben je ook vriend aan huis bij Bulthaup, Siematic, DSM, Decoform, etc.
                                Zeker die grote merken maken er meer dan Dovy.

                                Ja, mijn keuken komt van Dovy, en ik ben in de fabriek geweest om de graniet te kiezen.
                                Ze doen inderdaad bijna alles zelf, maar toch kopen ze nog altijd hun beslag (Scharnieren, grepen, ...). Hun graniet bewerken ze inderdaad zelf.

                                Nu, is alles wat je zelf doet altijd beter?... dacht het niet.

                                Dovy is goed, en er is slechter spul te vinden, maar ook beter.

                                Trouwens... de beste wat is dat?
                                Bestaat er zo iets als de beste camera, of de beste auto, of de beste wijn....?
                                Hoeveel van de bedrijven die jij daar noemt produceren nog maatwerk ( dus geen massa seriekastjes ) in eigen land dan ? Ik kom wel degelijk bij veel van dergelijke bedrijven, zeker in Belgie mogen wij de meeste serieuse producenten van al wat schrijnwerk/houtnijverheid tot onze klanten rekenen zeker in Belgie , ik denk wel dat ik daar toch na 20 jaar in de sector een oordeel kan over vellen.
                                In het segment dat Dovy maakt zijn er maar weinig in Belgie die grotere volumes maken, dat ben ik 100% zeker.

                                Natuurlijk kun je altijd beter vinden , zoals Geert hier bvb een bedrijf als Obumex aanhaalt, die mannen maken ook fantastische dingen maar tegen een prijs om achterover van te vallen ( ik denk niet dat je moet komen aandraven met minder dan 40.000 euro voor een keuken daar…) , hier betaal je net als met auto’s ook veel naam/prestige maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die daar toch nog willen voor betalen , en maar best ook, laat de economie maar draaien.

                                Dat je misschien beter niet alles zelf doet klopt, alleen heb ik wel bewondering voor iemand die dat wel doet, en dat is puur omwille van ondernemerschap, iets typisch Westvlaams denk ik, en dat bewonder ik zonder meer.
                                Last edited by RDB; 14 januari 2016, 19:52. Reden: typo
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                                Comment

                                Working...
                                X