Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miele vaatwasser

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Miele vaatwasser

Neenee, gewoon de plaatselijke beek in

Als de garantie afloopt, dan hoef je dat machien toch niet weg te gooien?
    Ik koop die extra garantie nooit. Wetende dat ze dat met voldoende veiligheidsmarge berekenen neem ik dat risico zelf wel.
    Van een defecte afwasser ga ik niet failliet.

En als ik service nodig heb (en het zelf niet kan), dan doe ik altijd beroep op de technici van het merk zelf. Die hebben meestal al de juiste stukken mee.
    Ooit beroep gedaan op de service van VdB... Eerste bezoek: diagnose, dan terugkomen met een wisselstuk, vervangen... werkt niet, nog eens terugkomen met een tweede stuk.
    Ondertussen kan je 3 keer zorgen dat je thuis bent, en zelf afwassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Neenee, gewoon de plaatselijke beek in

Als de garantie afloopt, dan hoef je dat machien toch niet weg te gooien?
      Ik koop die extra garantie nooit. Wetende dat ze dat met voldoende veiligheidsmarge berekenen neem ik dat risico zelf wel.
      Van een defecte afwasser ga ik niet failliet.

En als ik service nodig heb (en het zelf niet kan), dan doe ik altijd beroep op de technici van het merk zelf. Die hebben meestal al de juiste stukken mee.
      Ooit beroep gedaan op de service van VdB... Eerste bezoek: diagnose, dan terugkomen met een wisselstuk, vervangen... werkt niet, nog eens terugkomen met een tweede stuk.
      Ondertussen kan je 3 keer zorgen dat je thuis bent, en zelf afwassen.
      Slechte diagnose van de eerste keer.
      Maar dat ze 1 keer moeten terugkomen met het juiste wisselstuk lijkt me niet abnormaal.
      Sommige dingen kunnen ze moeilijk door een telefoonlijn beoordelen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

De kerels van Siemens vroegen aan telefoon naar de foutcodes die op het display kwamen, en stelden dan nog 2-3 vragen.
        Dat bleek voldoende om de juiste stukken mee te geven.

De kerels van VdB hadden gewoon niks bij... (tenzij ze slim genoeg zijn om alles op te lossen met een hamer, en tang en een paar haarspelden)

Comment

Voila - vandaag toegekomen - perfecte track & trace - en zelfs 30 minuten voor de levering nog eens een mailtje.

En....500 euri in de pocket op het XXL topmodel van Miele. ( Googelen kan je zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Voila - vandaag toegekomen - perfecte track & trace - en zelfs 30 minuten voor de levering nog eens een mailtje.

En....500 euri in de pocket op het XXL topmodel van Miele. ( Googelen kan je zelf
            Cewl. Maar we weten nog nie welk model het is e, ze hebben van de XXL verschillende modellen.

Leuk is wel "Deur opent automatisch na 2x kloppen" ROFL, is er beetje over e, en als je een beetje een slimme hond in huis hebt HAHAHAA...

Normaal kan je wel niet veel korting in de wacht slepen op Miele, prijzen zijn in heel europa vastgelegd door Miele zelf.
            Ik heb gekeken tot in Polen. Was bijna zelfde prijs als hier.

Ik heb 3 dagen moeten onderhandelen om er 50 euro af te krijgen + gratis levering + plaatsing en aansluiting + gratis afslepen van de oude.

Twas de zoon die ondertussen de zaak overgenomen had. Kzeg tegen hem, dat is er nog eentje dat je vader gezet heeft, je mag em terug hebben (135 kg langs de trap van het eerste verdiep)

Natuurlijk moet jouw nieuw toestel grondig getest worden, ik stel voor dat we dit weekend bij jou komen eten ?

Comment

Ik hoop Marc dat je niet teveel zal moeten googelen mocht er iets aan schelen, wat ik je absoluut niet toewens trouwens. 500€ is volgens mij zeer veel op een Miele en zelfs moeilijk te begrijpen, tenzij het een eindereeks apparaat is en dan nog. Bij Miele smijt men niet met de kortingen. Voor dergelijke apparaten wenden wij ons toch liever tot een leverancier en dan liefst nog technieker ook uit onze buurt voor het geval dat.. Met dergelijke apparatuur moet je toch steeds een beetje geluk hebben hoor. Maar het is je uiteraard gegund hoor.
              Last edited by enero; 25 februari 2015, 10:49.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het is 500 euro op de catalogusprijs. Maar wat dan uiteindelijk NOG veel is. Tja, ik heb van jou geleerd om rond te kijken hé Pol
                Miele gooit inderdaad niet met kortingen. Beroepshalve kon mijn echtgenote in een winkel uit de buurt een mooie korting bekomen ( wist ze zelf niet, zijn we te weten gekomen via onze schilder ) . Vervolgens heb ik me er een halve dag op toegelegd, ja, zelfs een beetje "gedurfd" ( wij Belgen zijn te braaf als het op korting aankomt ) en toch gevonden wat ik wilde.
                Het is geen eindereeks. We hebben een catalogus waarop staat 'FEBRUARI 2015" ( verser kan moeilijk en het is gewoon het topmodel van de inbouwtoestellen. ( met front, dus geen verborgen front op de deurkant )

Service is gewoon bij Miele.
                Onze kookplaat is van Küppersbusch, ooit eens een klein defectje gehad: ook naar Küppersbusch gebeld en daags nadien stond men aan de deur.

Comment

Het is 500 euro op de catalogusprijs. Maar wat dan uiteindelijk NOG veel is. Tja, ik heb van jou geleerd om rond te kijken hé Pol
                  Miele gooit inderdaad niet met kortingen. Beroepshalve kon mijn echtgenote in een winkel uit de buurt een mooie korting bekomen ( wist ze zelf niet, zijn we te weten gekomen via onze schilder ) . Vervolgens heb ik me er een halve dag op toegelegd, ja, zelfs een beetje "gedurfd" ( wij Belgen zijn te braaf als het op korting aankomt ) en toch gevonden wat ik wilde.
                  Het is geen eindereeks. We hebben een catalogus waarop staat 'FEBRUARI 2015" ( verser kan moeilijk en het is gewoon het topmodel van de inbouwtoestellen. ( met front, dus geen verborgen front op de deurkant )

Service is gewoon bij Miele.
                  Onze kookplaat is van Küppersbusch, ooit eens een klein defectje gehad: ook naar Küppersbusch gebeld en daags nadien stond men aan de deur.
                  Inderdaad soms te braaf, enkele jaren geleden kochten wij drie nieuwe Miele toestellen in een keer (Wasmachine, droogtrommel en vaatwasser) dat bij een plaatselijke handelaar, gezamenlijke prijs was rond de 3200€, het was kiezen of delen alles voor 2500€ of niets mijn voorstel was deze zelf mee te nemen en te plaatsen wat meteen OK was.

Comment

Tja, ik heb van jou geleerd om rond te kijken hé Pol
                    Inderdaad Marc, maar ik dacht dat jij dat al langer deed hoor.
                    Maar ik ben een zelfstandige en ben ervan bewust dat anderen ook moeten leven hé. Ik 'probeer' in de mate van het mogelijke ook te leven met de lokale collega's maar met onrealistische prijzen probeer ik toch iets te doen, al is het maar de vraag stellen want 'vragen staat vrij'.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Tja, ik ben daar iets harder in.
                      Ik werk in de automotive sector, en kan je verzekeren dat er geen enkele beslissing uit sympathie of onwille van de goede relatie genomen wordt.

Als je producten niet en goed, en goedkoop zijn, dan kan je het vergeten. En ieder jaar verwachten klanten "productiviteit" oftewel prijsdalingen.

Dus, als een iemand mij een hogere prijs wil aanrekenen, dan wil ik begrijpen waarom ik meer moet betalen. Als ik iets aan die meerwaarde heb, dan koop ik, en anders... niet.
                      Beste voorbeeld zijn de banken. Waarom zou ik bij een KBC of Belfius 5-10 keer zo veel instapkosten betalen op een fonds, terwijl ze mij minder bieden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Tja, ik ben daar iets harder in.
                        Ik werk in de automotive sector, en kan je verzekeren dat er geen enkele beslissing uit sympathie of onwille van de goede relatie genomen wordt.

Als je producten niet en goed, en goedkoop zijn, dan kan je het vergeten. En ieder jaar verwachten klanten "productiviteit" oftewel prijsdalingen.

Dus, als een iemand mij een hogere prijs wil aanrekenen, dan wil ik begrijpen waarom ik meer moet betalen. Als ik iets aan die meerwaarde heb, dan koop ik, en anders... niet.
                        Beste voorbeeld zijn de banken. Waarom zou ik bij een KBC of Belfius 5-10 keer zo veel instapkosten betalen op een fonds, terwijl ze mij minder bieden...
                        Ja.., in jouw situatie heb je dat gelijk in, maar als kleine zelfstandige moet je toch ook leven met mensen rondom je. Ik heb van mijn ouders steeds geleerd, ook kleine zelfstandigen, dat je moet geven en nemen en dat is niet altijd verzoenbaar met de beste of laagste prijs. Mijn schoonvader, groot zakenman en heel ver gebracht, deed dit nog veel extremer. Hij voelde steeds aan wanneer hij er moest een lap op geven, maar die lap kwam later dubbel en dik terug en het heeft hem bijgelvolg geen windeieren gelegd. Feeling noemt men dat dan zeker of mensenkennis, niet aan elkeen gegeven...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                        X