Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gele koplampen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gele koplampen

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Voor wagens gebouwd na 1994 mogen geen gele koplampen meer ingebouwd/gebruikt worden.
    Dus als u onderweg nog gele lichten ziet mag u er donder opzeggen dat het een antieke wagen is.
    In FR of in gans Europa en aangelanden ?

.
    Last edited by Red Falcon; 9 februari 2015, 16:04.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      En er zijn experimenten om met lasers te werken als verlichting, waardoor het licht heel ver zou kunnen schijnen (dat zal zeker verblinden als je niet tijdig overschakelt naar de dimlichten).
      Xenon is volgens mij maar de tussenstap, binnen enkele jaren zal je die technologie waarschijnlijk steeds minder zien in nieuwe wagens.
      Niet alleen meer experimenteren Bart, Audi heeft dit al optioneel ( en andere merken ook al waarschijnlijk ). Zelf heb ik op de mijne optionele adaptieve full led gekozen en als ik eerlijk ben zou ik dit eigenlijk niet meer willen missen... als ik eens met m'n vrouw haar wagen rij dan heb ik altijd het idee dat de lichten niet aanstaan...
      Die leds gaan bij mij ook feller branden naarmate ik sneller rij , op kruispunten/bochten enzo gaat de lichtbundel zich links en rechts vergroten ( GPS gestuurd trouwens) , toch echt wel veiliger om op de baan te zijn, automatische grootlichten zijn ook hier op de buiten best handig. Eerlijkheidshalve krijg ik ook wel eens een tegenligger die flasht naar me omdat die mensen vermoeden dat ik met m'n grootlichten op rij terwijl dit niet zo is, het licht is nu eenmaal anders qua kleur en ook intenser...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Niet alleen meer experimenteren Bart, Audi heeft dit al optioneel ( en andere merken ook al waarschijnlijk ). Zelf heb ik op de mijne optionele adaptieve full led gekozen en als ik eerlijk ben zou ik dit eigenlijk niet meer willen missen... als ik eens met m'n vrouw haar wagen rij dan heb ik altijd het idee dat de lichten niet aanstaan...
        Die leds gaan bij mij ook feller branden naarmate ik sneller rij , op kruispunten/bochten enzo gaat de lichtbundel zich links en rechts vergroten ( GPS gestuurd trouwens) , toch echt wel veiliger om op de baan te zijn, automatische grootlichten zijn ook hier op de buiten best handig. Eerlijkheidshalve krijg ik ook wel eens een tegenligger die flasht naar me omdat die mensen vermoeden dat ik met m'n grootlichten op rij terwijl dit niet zo is, het licht is nu eenmaal anders qua kleur en ook intenser...
        Hier dezelfde optie op de S5. Een plezier om in het donker te rijden. Op onze BMW staan er ook Xenons met adaptieve functie in de bochten maar nog geen led's, wel staan steeds de ronde zogenaamde bij BMW gekende "angel eyes" lichten op bij dag.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Voor de autofabrikanten is het handiger dat die wetten gelden voor het hele Europese vasteland, waarschijnlijk is dat dan ook zo.
          Voor elk land apart een ander reglement zorgt ervoor dat auto's duurder worden, 1 standaard is gemakkelijker en goedkoper.

Als je de link van demeyereg aanklikt dan zie je een "publicatieblad van de Europese unie".

Ik heb net dit gevonden, interessant voor iedereen die meer wil weten over de geschiedenis van de autoverlichting. http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...85464276,d.d2s
          Voor zover ik mij kan herinneren was er in de jaren '70 hetzelfde te horen van automobilisten die met de gewone "duplo" lampen rondreden als die een auto met halogeenlampen tegenkwamen, de halogeenlampen zorgden net zoals nu de Xenons en ledlampen voor verblinding.
          Dat heeft voor een groot deel te maken met het feit dat als je zelf relatief zwakke koplampen hebt, dat je dan meer last hebt van tegenliggers die betere lampen hebben.
          Last edited by Black B@ndit; 8 februari 2015, 18:53.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht

.
            Zou een wet zijn in heel de EU.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
            X