Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

Den deze is tevreden van HA, om de 2 jaar een nieuwe bril .....
    De die van ons koopt ze wat duurder (3x), maar moet er wel meer jaren mee dan ik
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Ik heb nu nog een tweetal exemplaren leesbril en evenveel voor verziekt (TV en Auto rijden). Wat betreft de leesbrillen zijn die ook al in bepaalde mate multifocaal aangezien de afstand om te schrijven niet dezelfde is als die om naar een computerscherm te kijken. Als je nog beide doet, handschrift en lezen (30cm), computerscherm (50/60cm), dan neem je best deze optie om te vermijden dat nekklachten ontstaan op den duur.
      Een van de duurdere exemplaren, een leesbril mijn van vaste opticien dus, superlicht, titanium, dus vervormbaar en waarop ik "levenslange garantie" heb (een beetje overdreven niet?), breekt na een tweetal jaar middendoor t.h.v. de neusbrug aan de neus. Mijn opticien heeft mij zonder probleem een splinternieuwe bezorgd. Hopelijk is dat ook zo zijn bij H.A.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        .......Een van de duurdere exemplaren, een leesbril mijn van vaste opticien dus, superlicht, titanium, dus vervormbaar en waarop ik "levenslange garantie" heb (een beetje overdreven niet?), breekt na een tweetal jaar middendoor t.h.v. de neusbrug aan de neus. Mijn opticien heeft mij zonder probleem een splinternieuwe bezorgd. Hopelijk is dat ook zo zijn bij H.A.
        Toevallig heb ik iets dergelijks meegemaakt met een titanium bril van bij Hans Anders, ik heb hem binnen geleverd en 's anderendaags had ik al een mailtje dat ik mijn nieuwe bril een paar dagen later gratis mocht gaan halen, blijkbaar een fabricagefout en dit mocht niet gebeuren!!Die bril was ook al meer dan een jaar oud.
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zou dit op andere plaatsen ook niet ongeveer dezelfde procedure zijn?
          Inderdaad VerSeg, dat is ook zo, enige verschil is dat zo een cnc slijpmachine bij de opticien maar 1/100 bezetting heeft tegenover machines die in drie ploegen continu draaien.
          Verschil tegenover vroeger, is dat toen bij veel optiekers de glazen nog manueel werden bijgeslepen, was dan ook een groot deel van hun vak, tegenwoordig wordt het montuur gewoon volautomatisch opgemeten en opgeslagen, waarna deze gegevens worden gebruikt om het glas 3D te gaan slijpen,
          Verschil, véél juister qua vorm maar dure machine, en een optieker die niet met een groep samen werkt, is daardoor ook veel duurder.
          Last edited by Guest42; 6 februari 2015, 07:40.

Comment

Ik heb nu ook al een half jaar een bril van HA. Mijn 2de multifocale, en ik moet zeggen dat die optisch beter is dan mijn vorige die van een 'klassieke' toch ook wel grote optiek zaak kwam. Deze is dan ook nog eens 3x goedkoper. Het enige minpunt vind ik het beperkte aanbod van monturen.
            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
            And why do we fall, Bruce?

Comment

Zouden die Oostenrijkse Silhouette monturen dan ook zoveel beter zijn, omdat ze zo'n zotte prijzen hanteren. Of is dat louter merk gebonden zoals de Rolexen, Cartiers e.d., in de horlogewereld.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                Ik heb nu ook al een half jaar een bril van HA. Mijn 2de multifocale, en ik moet zeggen dat die optisch beter is dan mijn vorige die van een 'klassieke' toch ook wel grote optiek zaak kwam. Deze is dan ook nog eens 3x goedkoper. Het enige minpunt vind ik het beperkte aanbod van monturen.
                Kan ik enigszins volgen, maar ik koop/draag altijd een bril van het merk KDNY, en die hebben ze gelukkig ook bij HA.
                Ik weet wel niet of ze het 'hele gamma' van KDNY verkopen, maar ik wil absoluut weer titanium ivm de kwaliteit en omdat die zo licht zijn dat je vergeet dat je een bril draagt.
                In de loop van dit jaar vernieuw ik en het zal bij HA zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Kan ik enigszins volgen, maar ik koop/draag altijd een bril van het merk KDNY, en die hebben ze gelukkig ook bij HA.
                  Ik weet wel niet of ze het 'hele gamma' van KDNY verkopen, maar ik wil absoluut weer titanium ivm de kwaliteit en omdat die zo licht zijn dat je vergeet dat je een bril draagt.
                  In de loop van dit jaar vernieuw ik en het zal bij HA zijn.
                  Het lijkt mij verstandiger om bij een kleine zelfstandige te gaan als het wat mag kosten. Ik ben niet tevreden over de drie grote brillenketens.
                  Wat Anders betreft: mijn zorgverzekering die deels een nieuwe bril vergoed doet geen zaken meer met Hans Anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Het lijkt mij verstandiger om bij een kleine zelfstandige te gaan als het wat mag kosten. Ik ben niet tevreden over de drie grote brillenketens.
                    Wat Anders betreft: mijn zorgverzekering die deels een nieuwe bril vergoed doet geen zaken meer met Hans Anders.
                    Zie #11.

Comment

Ik kocht vroeger mijn brillen altijd in Singapore, ik moest er regelmatig naartoe voor het bedrijf, ik betaalde 150€ voor de beste multifocale glazen incl een zonnebril op sterkte, beiden met titanium montuur. Ik kocht er om de 6j een bril bij dezelfde winkel breed kijkveld , beste kwaliteit glazen.
                      Sinds ik gepensioneerd ben is het een beetje ver om daar nog een bril te gaan kopen , daarom bij Pearl gekocht, beste Kwaliteit multifocale glazen die ze hadden, met titanium montuur: 1000€ , mijn vrouw heeft er wel een mooie zonnebril bijgekregen .
                      Heel tevreden ,maar wel duur.
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Hier in België komt nochtans de ziekteverzekering wel tussen als je een bril koop bij oa HA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          Hier in België komt nochtans de ziekteverzekering wel tussen als je een bril koop bij oa HA
                          Ja maar, de ziekteverzekering in Nederland ziet er totaal anders uit dan in België. Hier noemt men dat ziekenkassen die n de meeste een verzuiling zijn van de traditionele politieke partijen. Die hebben een overeenkomst met de overheid (RIZIV) voor wat wel en niet wordt terugbetaald. Bij onze noorderburen worden de tussenkomsten niet opgelegd door de overheid(RIZIV)zoals dit bij ons het geval is. Er zijn echter hier ook voorstanders van dit systeem, het zou veel misbruiken uit de wereld helpen...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb nog altijd het meeste vertrouwen in een degelijke opticien.
                            Die grote ketens kunnen wel prijzen maken met hun monturen, maar als het op kwaliteitsglas aankomt zal je zien dat het verschil opeens veel minder groot is.
                            Zelf meegemaakt hoor. Ben je tevreden met "bokaalglaasjes" dan zal het wel beterkoop zijn. Maar vraag eens de allerdunste glazen ( in glas, geen kunststof ) , ontspiegeld enz.....
                            Ze kunnen daar ook niet toveren.
                            Je hebt meestal voor je geld.
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ja maar, de ziekteverzekering in Nederland ziet er totaal anders uit dan in België. Hier noemt men dat ziekenkassen die n de meeste een verzuiling zijn van de traditionele politieke partijen. Die hebben een overeenkomst met de overheid (RIZIV) voor wat wel en niet wordt terugbetaald. Bij onze noorderburen worden de tussenkomsten niet opgelegd door de overheid(RIZIV)zoals dit bij ons het geval is. Er zijn echter hier ook voorstanders van dit systeem, het zou veel misbruiken uit de wereld helpen...
                              Schrijf in het vervolg er maar bij : ' bla, bla, bla .... IK denk dat .... of volgens MIJ is .... ' in plaats van onwaarheden op een forum te zetten die enkel in jouw hoofd juist zijn. Neem dit niet persoonlijk, ik zie dit vaker voorkomen.

Ook bij onze noorderburen is de het de OVERHEID die oplegt wat er minimaal in het basispakket moet zitten wat ziekteverzekering betreft, net zoals bij ons. Dat is in beide landen geregeld bij WET.

Doktersbezoek, kraamzorg, en dergelijke zitten in dat basispakket. http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...rzekering.html

Wel kennen ze daar ' eigen risico ' van zo'n 375 euro per jaar, in Belgie kennen we plafonds waar men moet onder blijven. Allebei kennen steunmaatregelen voor mensen met weinig inkomen of beperkingen.

Het verschil zit hem in de wettelijke verplichting aan de zorgkassen in Nederland om altijd dat basispakket te moeten aanbieden zonder verplichting om een aanvullende verzekering te nemen. Bij ons in Belgie kan dat ook maar enkel bij de Hulpkas, onze mutualiteiten verplichten iedereen om zich akkoord te verklaren de aansluitingsvoorwaarden (en daar zit de aanvullende verzekering in), vroeger vaak onder mom van akkoord te gaan met de aansliuitigsvoorwaarden, tegenwoordig is dat een wettelijke verplichting geworden.

Het is via die aanvullende verzekering dat bepaalde zaken die niet onder de basisverzekering vallen, WEL worden (gedeeltelijk) vergoed ... zoals (komplete) brillen. Ook in Nederland bestaat zo'n ' aanvullende ' verzekering bij alle zorgkassen, maar die mogen dat enkel OPTIONEEL aanbieden.

Dus kort : OOK bij onze noorderburen legt de overheid op wat in het basispakket MOET zitten, net zoals in België. Uiteraard zullen er verschillen zijn qua inhoud.

MAAR : bij ons in België zijn we nu allemaal VERPLICHT om ook het aanvullende pakket verzekering te nemen maar staat het elk ziekenfonds vrij om de bijdragekost en de inhoud daarvan te bepalen. Wel moet aan mniimum 11 criteria worden voldaan, dewelke ook door de OVERHEID worden opgelegd.

Wie enkel de verplichte ziekteverzekering wenst te betalen MOET nu overstappen naar de Hulpkas. Dat is zoiets als de Hulpkas voor werkozen voor wie niet bij een vakbond is, maar dan voor de ziekteverzekering.

Het verschil tussen Belgie en Nederland is dat zo'n zorgkas gezondheidszorg in het aanvullende pakket bekijkt vanuit puur commercieel oogpunt en de keuze van de patiënt behoorlijk kan en zal kortwieken.

Let wel, ik gebruik nog de oude term ' aanvullende verzekering ' omdat de meeste mensen dit zo zullen herkennnen, sinds kort is die term verdwenen, nu heet het ' aanvullende diensten en activiteiten ' en het is zelfs wettelijk verplicht geworden dat ALLE belgische ziekenfondsen dat nu MOETEN aanbieden en dus aanrekenen aan AL hun leden. Alleen de HULPKAS moet dat niet want dat is geen ' echt ' ziekenfonds maar door de overheid beheerd.
                              Last edited by Empe; 13 maart 2015, 06:09.

Comment

Working...
                              X