Ik zit hier met een probleem: al meer dan een half jaar zit al te wachten om een stuk grond in de Ardennen te kopen om een chalet te zetten, maar ondertussen blijkt dat de de vrouw van het echtpaar al 2 jaar overleden is. De notaris wacht nu op een attest van de wettelijke erfenis uit Nederland, waar de vrouw is overleden. Het duurt nu al zo lang dat ik op zoek ben naar een ander stuk grond. Ik heb in principe al een compromis getekend, dat volgens de notaris echter NIET rechtsgeldig is, omdat op het formulier ook de naam van de overleden vrouw op staat, maar ik hoor niks meer van de verkopers, die nog niet hebben getekend, vanwege niet rechtsgeldig.
Kan ik gewoon van de koop afzien (in principe geen geldig compromis getekend: wel door ons getekend, maar niet door de tegenpartij, waarbij de namen van trouwens niet meer kloppen, vanwege overlijden vrouw) en zijn er kosten aan verbonden, die ik eventueel aan de notaris ben verschuldigd. Wat als ik een ander stuk grond zou kopen en gewoon door dezelfde notaris laat afhandelen ?
Kan ik gewoon van de koop afzien (in principe geen geldig compromis getekend: wel door ons getekend, maar niet door de tegenpartij, waarbij de namen van trouwens niet meer kloppen, vanwege overlijden vrouw) en zijn er kosten aan verbonden, die ik eventueel aan de notaris ben verschuldigd. Wat als ik een ander stuk grond zou kopen en gewoon door dezelfde notaris laat afhandelen ?
Comment