Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ruitenwissers..?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ruitenwissers..?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    hoe maken jullie je ruitenwisser los als ze vastgevroren zijn..?
    al het rubber een keer los getrokken en een ruitenwissermotor naar de haaien...!
    grt,bouk.
    Hier een druk op de knop, en binnen de 20 sec. zijn deze ontdooit.

    Comment


    • #17
      Re: ruitenwissers..?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Met wat ik heb bespaard op die 44 jaar kan ik toch al enkele nieuwe ruiten laten plaatsen denk ik .

      Vooral nu we nog ongeveer 7.000 km per jaar autorijden is het risico ook heel wat minder hé.
      Telkens wij een nieuwe wagen kopen nemen we wel 2 jaar full omnium waar die glasbreuk dan automatisch in vervat zit, en that's it.

      Maar ja verzekeringen hé, ik betaal ook reeds 44 jaar een autoverzekering en heb zelf nog nooit één ongeval gehad...
      Toch ga ik het niet riskeren om zonder verzekering te rijden... omdat die trouwens verplicht is ook.
      Aan mij heeft die verzekering alvast reeds goed verdiend.
      Hier de zestiende auto op 41 jaar tijd steeds full omnium en nog geen enkel ongeval in fout, wel vier ongevallen
      met tegenpartij in mijn recht.
      Maar als ik het goed bekijk toch reeds heel wat gedekte schade zonder tegenpartij.
      Twee jaar geleden twee redelijk zware schadegevallen aan de Mercedes op één dag tijd in Frankrijk,
      linker achterdeur helemaal ingereden op een parking, en aan de peage rijdt er ene gans de zijkant in met vluchtmisdrijf
      en in volle verkeer, nooit meer iets van gehoord.
      Gelukkig heb je op zo een moment wel omnium, ik denk dat de gezamelijke schade iets van bijna 5.000€ was,
      zou ik moeten opzoeken.
      Mei 2010 rij ik met mijn splinternieuwe Mercedes langs de nonnebossen te Zonnebeke, mooi weer
      plots valt daar een tak van 50 Kg boven op mijn auto, nieuw motordeksel, kap ingedeukt en nieuw kofferdeksel,
      daar is de schade wel betaald geweest door bosbeheer Brugge, maar dat méér dan een jaar nadat mijn omnium
      dat had voorbetaald, op zulke momenten ben je wel blij dat je een omnium hebt.
      Tegenwoordig rij ik ook heel wat minder, nog slechts 25.000 Km per jaar, vroeger was dat +60.000.

      Comment


      • #18
        Re: ruitenwissers..?

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Misschien liever zo dan het hele gedoe/geloop op alles hersteld te krijgen (en da's dan nog als je geluk hebt geen lichamelijke schade te hebben...).
        Ik heb het op die 12 (?) jaar dat ik rondrijd ook nog niet nodig gehad, maar het is best zo voor mij :-)
        Ik heb ook niet geschreven dat ik er een probleem mee heb hé.
        Ik wil graag nog 20 jaar of langer mijn autoverzekering betalen en ze nooit nodig hebben hoor .
        Idem zo met al mijn andere verzekeringen, brand, diefstal, familiale, levens ...
        Héél graag zelfs. Dank zij mij, en jij ook al een klein beetje, en hoogstwaarschijnlijk nog vele anderen, kunnen ze zij die wel pech hebben blijven betalen .
        Last edited by Guest17; 29 januari 2015, 14:43.

        Comment


        • #19
          Re: ruitenwissers..?

          wij gebruiken enkel nog zo'n ontdooi spray; heb al wel eens een ruit vol krassen gehad van een schraper.

          Maar indien mogelijk zetten we de wagen binnen, veel comfortabeler om 's ochtends in een redelijk warme auto te kunnen stappen!

          Comment


          • #20
            Re: ruitenwissers..?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Hier een druk op de knop, en binnen de 20 sec. zijn deze ontdooit.
            ja dat heb ik hier ook op mijn Ford maar; de ruitenwisser blijven toch vaak nog plakken.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: ruitenwissers..?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ja dat heb ik hier ook op mijn Ford maar; de ruitenwisser blijven toch vaak nog plakken.
              grt,bouk.
              Ford heeft een verwarmde voorruit Bouk maar bij mijn weten geen apparte ruitenwisser ontdooiing.

              Comment


              • #22
                Re: ruitenwissers..?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Hier een druk op de knop, en binnen de 20 sec. zijn deze ontdooit.
                Hier zelfs geen druk op de knop nodig... wagen staat altijd binnen .
                Dus geen 20 seconden tijdsverlies .

                Comment


                • #23
                  Re: ruitenwissers..?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Hier zelfs geen druk op de knop nodig... wagen staat altijd binnen .
                  Dus geen 20 seconden tijdsverlies .
                  Hier ook, maar als je auto nooit buiten komt, heb je er ook geen nodig....

                  Comment


                  • #24
                    Re: ruitenwissers..?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier ook, maar als je auto nooit buiten komt, heb je er ook geen nodig....
                    Wanneer we niet rijden staat onze wagen altijd in de garage.
                    Onze wagen wordt nl. niet gebruikt om op de oprit te staan, om te snoeven bij de buren en de passanten .

                    Comment


                    • #25
                      Re: ruitenwissers..?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ford heeft een verwarmde voorruit Bouk maar bij mijn weten geen apparte ruitenwisser ontdooiing.
                      de ruitenwisser valt net onder de ruitontdooier.
                      achter geen probleem, die zit net wat hoger.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: ruitenwissers..?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Wanneer we niet rijden staat onze wagen altijd in de garage.
                        Hier ook Djivan, twee auto's en drie garages en staan "altijd" binnen, maar dat wil niet zeggen
                        dat het niet kan vriezen als je ergens heen gaat....

                        Comment


                        • #27
                          Re: ruitenwissers..?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hier ook Djivan, twee auto's en drie garages en staan "altijd" binnen, maar dat wil niet zeggen
                          dat het niet kan vriezen als je ergens heen gaat....
                          De ouderwetse voorruitbescherming dmv een stuk karton of een ander isolerend alu-achtig ding of zo doet dan wonderen .

                          Comment


                          • #28
                            Re: ruitenwissers..?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            De ouderwetse voorruitbescherming dmv een stuk karton of een ander isolerend alu-achtig ding of zo doet dan wonderen .
                            Op een van mijn vorige auto's zat zo een Webasto ding, dat kon je simpel instellen via een klok
                            en tegen dat je in je auto moest was deze mooi opgewarmd incluis motor via koelvloeistof.
                            Naar het schijnt kan je die dingen tegenwoordig via je smartphone bedienen.
                            Last edited by Guest42; 29 januari 2015, 16:12.

                            Comment


                            • #29
                              Re: ruitenwissers..?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              De ouderwetse voorruitbescherming dmv een stuk karton of een ander isolerend alu-achtig ding of zo doet dan wonderen .
                              Karton zou ik afraden,
                              wordt vochtig, vriest vast aan voorruit en mag je beginnen karton schilfers van je ruit te pellen.
                              Ex-collega heeft dat meegemaakt...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #30
                                Re: ruitenwissers..?

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                de ruitenwisser valt net onder de ruitontdooier.
                                achter geen probleem, die zit net wat hoger.
                                grt,bouk.
                                Hoog tijd om een mailtje naar Ford te sturen om ze een tip te geven hoe ze in het vervolg hun voorruiten moeten laten maken.
                                Wél oppassen dat er geen knokploeg van Bosch langskomt.

                                Comment

                                Working...
                                X