Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pechsteentje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pechsteentje.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Dan heeft die dame zich ferm in 't zak laten zetten zeker .

http://nl.aliexpress.com/item/FREE-S...511228863.html
    Ik weet niet of ze zich in het zak heeft laten zetten Djivan, ik weet alleen dat zij er blijkbaar ferm van verschoten was,
    zij vertelde ook nog dat het uit eigen zak te betalen was, daarna heeft ze meteen een omnium genomen op haar
    auto, en gelukkig maar zegde ze, want gisteren zat ze daar ook voor een nieuwe voorruit, de wagen zag er trouwens
    nog zeer nieuw uit.
    Een omnium op een nieuwe auto is volgens mij toch geen overbodige kost, als je hoort wat die stukken nu allemaal kosten....
    Aliexpress zal hoogstwaarschijnlijk namaak zijn, en wat als het zo is en ze vallen er over bij de keuring....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ik weet niet of ze zich in het zak heeft laten zetten Djivan, ik weet alleen dat zij er blijkbaar ferm van verschoten was,
      zij vertelde ook nog dat het uit eigen zak te betalen was, daarna heeft ze meteen een omnium genomen op haar
      auto, en gelukkig maar zegde ze, want gisteren zat ze daar ook voor een nieuwe voorruit, de wagen zag er trouwens
      nog zeer nieuw uit.
      Een omnium op een nieuwe auto is volgens mij toch geen overbodige kost, als je hoort wat die stukken nu allemaal kosten....
      Aliexpress zal hoogstwaarschijnlijk namaak zijn, en wat als het zo is en ze vallen er over bij de keuring....
      Ik neem altijd een omnium voor de eerste twee jaar, daarna niet meer.
      Ik zou het nl. heel erg vinden wanneer ik bvb. na één week mijn nieuwe wagen in de prak rij, en terug diezelfde som moet neertellen.
      Na een paar jaar blijft het in de prak rijden sneu, maar het zou als wat minder pijn doen omdat die eerste betaling reeds een beetje uit het geheugen gewist is.
      Maar, en ik hou nu direct hout vast, ik ben 62 en mijn eerste ongeval (gebroken ruiten en een paar accidentjes in een ver rallyverleden, noem ik geen ongeval) moet ik nog tegenkomen.... maar ik besef dat het vandaag of morgen kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar geen verzekering voor afsluiten, is belachelijk weinig geld, één keer een nieuwe ruit steken en het is al meer dan dik terugverdiend al die jaren

grts
        Sieg
        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Zit in mijn verzekering in,
        maar voor onze mercedes is dat niet verzekerd, waarom zouden we ook, op 15 jaar en 260.000km nog nooit glasbreuk gehad...
        mijn clio had op 11jaar en 90.000km ook nog steeds zijn originele ruit, de Chevrolet van mijn schoonbroer heeft 20jaar op 280.000km ook nog steeds de eerste ruit...
        Je moet eens optellen hoe belachelijk veel geld we zouden wegsmijten als we dat zouden verzekeren
        Elke verzekering is verloren geld totdat je ze nodig hebt hé.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Elke verzekering is verloren geld totdat je ze nodig hebt hé.

grts
          Sieg
          Dat is waar, 't is een afweging die je moet maken...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Lap deze morgen op afrit ring rond Brussel een slag ... en ja sterretje in voorruit.
            Wordt morgen hersteld.

Was al meer dan 30j geleden dat ik nog problemen gehad heb met gebroken/sterretje voorruit.

Senn

Comment

Niet echt het probleem hoor Kevin, is full omnium.
              Met Carglass heb ik enkel goede ervaringen, de laatste twee jaar twee nieuwe voorruiten in mijn Mercedes en nu de Subaru
              zij vermelden nooit prijs, wordt steeds rechtstreeks met de verzekering geregeld .
              Maar ik vermoed dat deze met verwarming en ruitenwisserontdooiing van de Subaru een dik prijskaartje zal hebben...
              Trouwens, ik hoef zelfs nooit mijn verzekering te verwittigen, AXA heeft een contract met Carglass, ik hoef mij dus van
              niets aan te trekken, ze komen zelfs aan huis als ik dat wil, maar ik steek hem liever binnen bij hun, dan hoeven
              die mannen niet in een onverwarmde garage te werken.
              Hier 3 problemen (barstjes) met steenslag allemaal tijdens het eerste jaar van mijn 135i. Telkens laten maken bij BMW zelf, kwestie van indien klachten, dat zij het dan maar moesten oplossen. Natuurlijk ook met omnium. Bij mij is het chassisnr. zichtbaar doorheen de voorruit. Eén keer waren ze vergeten dit identiek met de originele ruit te voorzien. Ik heb daar nu wel geen probleem van gemaakt, maar de volgend keer toch weer gevraagd dit te voorzien. Ik vraag mij af of Carglass deze details ook incalculeert.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Dat is waar, 't is een afweging die je moet maken...
                Hier vijf jaar full omnium, rekening houdend met de afwaardering van de wagen. Nadien nog steeds kleine omnium. Je moet maar zo'n steentje hebben en je hebt de premie al terug verdient.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Hier 3 problemen (barstjes) met steenslag allemaal tijdens het eerste jaar van mijn 135i. Telkens laten maken bij BMW zelf, kwestie van indien klachten, dat zij het dan maar moesten oplossen. Natuurlijk ook met omnium. Bij mij is het chassisnr. zichtbaar doorheen de voorruit. Eén keer waren ze vergeten dit identiek met de originele ruit te voorzien. Ik heb daar nu wel geen probleem van gemaakt, maar de volgend keer toch weer gevraagd dit te voorzien. Ik vraag mij af of Carglass deze details ook incalculeert.
                  AXA werkt rechtstreeks met Carglass Pol, je moet zelfs nooit naar de verzekering bellen of melden.
                  En denk je echt dat ze bij BMW die ruiten nog zelf steken Pol, wedden dat ze daarvoor ook Carglass inhuren.
                  Carglass houd daar natuurlijk rekening mee, is origine Subaru ruit met het venstertje waar het chassisnummer te lezen is en met de verwarmde onderstrook.
                  Last edited by Guest42; 27 januari 2015, 12:40.

Comment

AXA werkt rechtstreeks met Carglass Pol, je moet zelfs nooit naar de verzekering bellen of melden.
                    En denk je echt dat ze bij BMW die ruiten nog zelf steken Pol, wedden dat ze daarvoor ook Carglass inhuren.
                    Carglass houd daar natuurlijk rekening mee, is origine Subaru ruit met het venstertje waar het chassisnummer te lezen is en met de verwarmde onderstrook.
                    Inderdaad Geert, bij BMW hebben ze dus ook een firma die dat komt doen, wie het is weet ik niet en misschien wel afhankelijk van dealer tot dealer. Maar kwestie van verantwoordelijkheid voor het geleverde werk houd ik dat liever bij mijn dealer. Naar de prijs moet ik niet zien gezien de omnium hé.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Hier vijf jaar full omnium, rekening houdend met de afwaardering van de wagen. Nadien nog steeds kleine omnium. Je moet maar zo'n steentje hebben en je hebt de premie al terug verdient.
                      Op 35 jaar heb ik maar één steentje in de voorruit gehad, en die ruit heb ik zelfs nooit laten vervangen.
                      Van het geld dat ik heb uitgespaard door daarvoor geen verzekeringspremie te betalen kan ik nu wel een paar ruiten laten vervangen als dat nodig zou zijn.

Een omniumverzekering heb ik ook nooit gehad, van het geld dat ik daarmee uitgespaard heb op 35 jaar kan ik gemakkelijk een nieuwe Dacia kopen als er iets verkeerd loopt (deze kostte 12.350 euro, dat heb ik nog wel op mijn spaarrekening staan).
                      Globaal gezien betaal je altijd meer aan de verzekeringsmaatschappij dan dat die terug uitkeren voor het oplossen van schadegevallen.
                      Je doet dus nooit winst, het zijn de verzekeringsmaatschappijen die met de winst gaan lopen.
                      De wettelijk verplichte verzekeringen (BA) zijn een andere zaak, bij een ongeval zijn er weinig mensen die alle kosten zelf zouden kunnen betalen als er gewonden (of doden) zijn door een ongeval.

Toen ik de verzekering van mijn nieuwe Dacia in orde bracht was de vraag weer of ik geen omniumverzekering wou.
                      Die heb ik bij geen enkel voertuig (verschillende motorfietsen en auto's) ooit gehad.
                      Tot nu toe (hopelijk blijft dat ook zo) heeft geen enkele verzekeringsmaatschappij ooit iets moeten uitbetalen door mijn schuld (ze hebben dus alleen maar winst gemaakt, en als het daarover gaat, dan vind ik dat zelfs helemaal niet erg).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Op 35 jaar heb ik maar één steentje in de voorruit gehad, en die ruit heb ik zelfs nooit laten vervangen.
                        Van het geld dat ik heb uitgespaard door daarvoor geen verzekeringspremie te betalen kan ik nu wel een paar ruiten laten vervangen als dat nodig zou zijn.

Een omniumverzekering heb ik ook nooit gehad, van het geld dat ik daarmee uitgespaard heb op 35 jaar kan ik gemakkelijk een nieuwe Dacia kopen als er iets verkeerd loopt (deze kostte 12.350 euro, dat heb ik nog wel op mijn spaarrekening staan).
                        Globaal gezien betaal je altijd meer aan de verzekeringsmaatschappij dan dat die terug uitkeren voor het oplossen van schadegevallen.
                        Je doet dus nooit winst, het zijn de verzekeringsmaatschappijen die met de winst gaan lopen.
                        De wettelijk verplichte verzekeringen (BA) zijn een andere zaak, bij een ongeval zijn er weinig mensen die alle kosten zelf zouden kunnen betalen als er gewonden (of doden) zijn door een ongeval.

Toen ik de verzekering van mijn nieuwe Dacia in orde bracht was de vraag weer of ik geen omniumverzekering wou.
                        Die heb ik bij geen enkel voertuig (verschillende motorfietsen en auto's) ooit gehad.
                        Tot nu toe (hopelijk blijft dat ook zo) heeft geen enkele verzekeringsmaatschappij ooit iets moeten uitbetalen door mijn schuld (ze hebben dus alleen maar winst gemaakt, en als het daarover gaat, dan vind ik dat zelfs helemaal niet erg).
                        Bart, volgens mij klopt jouw redenering niet helemaal. Een verzekering maakt winst doordat er meer klanten zijn die niet door de verzekering zijn moeten vergoed dan klanten die wel moeten worden vergoed. Dat jij nog nooit een omnium nodig hebt gehad, knap! Een keer het slachtoffer van vandalisme bv en je bent blij dat je een omnium hebt. En dan hoeft het nog niet een koplamp te zijn van een Hyundai.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Ja.. hier ben ik dus helemaal niet akkoord. Nu, mijn vrouw en ik rijden wel niet met een Dacia van 12.500€. Voor de prijs van onze twee wagens samen kunnen wij er een 12tal inleggen. Een wagen kopen van een aanzienlijk bedrag is op zich al een argument om met een omnium te rijden. Met een wagen uit de luxe categorie rijden zonder omnium is gewoon zelfmoord tijdens de eerste jaren, zolang de wederverkoop waarde nog "een beetje" de moeite blijft, hoewel ik wel besef dat deze waarde zeer snel daalt.
                          En bovendien hangt het ook af van hoeveel je rijdt, waar je rijdt, in de stad, op den buiten, de zondag, staat je wagen steeds in de garage, wat ik denk dat het bij jou zo is gezien je beweert met de fiets naar het werk te gaan. Enfin allemaal argumenten om wel een omnium te nemen. Als je, zoals ik met een BMW ooit 3 ruiten op een jaar hebt gehad weet je wel beter natuurlijk.
                          En nog een argument, maar dat is enkel van toepassing in mijn geval. Aangezien ik mijn wagen voor 5/7 aanwend voor beroepsgebruik zijn dat voor mij ook grotendeels beroepskosten. Ik moet de bedragen wel zelf eerst voorschieten maar in het andere geval geef ik die toch terug aan vadertje staat. Mijn boekhouder zei mij vorig jaar nog dat het tijd was om een nieuwe wagen te komen, gezien die dit jaar niet meer afgeschreven wordt. Ik heb gepast, omdat ik het toch een beetje verkwisting vond om een wagen die pas 70000 km heeft al te verkopen. Gezien mijn leeftijd werk ik nu nog maar ook maar 9 à 10 uur per dag en rij ook wat minder kilometers.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Glasschade verzekering. Voor hetgeen het kost moet je het niet laten.
                            Misschien tegenwoordig wel maar vroeger kon je zelf voor een prikkie een ruit vervangen.
                            Die in rubber gevat waren kon je zelf heel makkelijk doen en als je een ruit van de sloop haalde was je niet veel kwijt.

Comment

Niet echt het probleem hoor Kevin, is full omnium.
                              Met Carglass heb ik enkel goede ervaringen, de laatste twee jaar twee nieuwe voorruiten in mijn Mercedes en nu de Subaru
                              zij vermelden nooit prijs, wordt steeds rechtstreeks met de verzekering geregeld .
                              Maar ik vermoed dat deze met verwarming en ruitenwisserontdooiing van de Subaru een dik prijskaartje zal hebben...
                              Trouwens, ik hoef zelfs nooit mijn verzekering te verwittigen, AXA heeft een contract met Carglass, ik hoef mij dus van
                              niets aan te trekken, ze komen zelfs aan huis als ik dat wil, maar ik steek hem liever binnen bij hun, dan hoeven
                              die mannen niet in een onverwarmde garage te werken.
                              Heb ooit bij mijn Mercedes C teveel putjes gehad met steentjes en was bij carglass vervangen doch deze ruit had al snel een barst bij MB een nieuwe laten steken wat goedkoper was en geen problemen mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Misschien tegenwoordig wel maar vroeger kon je zelf voor een prikkie een ruit vervangen.
                                Die in rubber gevat waren kon je zelf heel makkelijk doen en als je een ruit van de sloop haalde was je niet veel kwijt.
                                enkel een koordje en ze zat erin.

Comment

Working...
                                X