Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......
Meer dan 100 jaar automobiel en we rijden nog net zoals toen
En zelfs in de beginjaren waren er al elektrische auto's op accu's.
Na jaren met filmrollekes gefotografeerd te hebben is nu vrijwel alles digitaal om een vergelijk te maken.
we hebben inderdaad meer dan 150 jaar chemisch gefotografeerd, nog een goeie veertig jaar met fosiele brandstof wagens te gaan
Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
no way dat ik zoveel geld ga uitgeven aan zo'n "ding"
de meest slechte investering die je kunt doen denk ik.
je moet ook nog wel je boodschappen kunnen meenemen hé.
en daarbij komt ook nog dat als je in de stad woont je maar zelden bij je voordeur kunt parkeren.
dus opladen zal dan niet meevallen, of je moet een verlengsnoer uitrollen van 100 meter of meer.
Niet alle wagens zijn geschikt voor iedereen natuurlijk(ik bvb had naar de Dacia Duster gekeken toen ik een andere wagen nodig had een paar jaar geleden maar hij kon niet in mijn garagebox, hij was te breed).
Ikzelf woon niet in een stad maar op een appartement met een garagebox waar elektriciteit is en ik heb geen gezin dus 3 zitplaatsen is meer dan voldoende voor mij(nu heb ik trouwens maar 2 zitplaatsen want ik rijd met een Renault Wind).
Voor de boodschappen heeft de E car 333 zijdelingse kofferruimtes van in totaal 550L.
Dat is echt serieus enero.
'k Heb zo zes beestjes naast elkaar gezet. Dat is een zes in lijn.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......
Ik rij met een Hybride, Toyota Prius, al bijna 9 jaar en ben er zeer tevreden van. Akkoord in aankoop veel te duur ( ik heb van bijzondere voorwaarden kunnen genieten ) maar zalig om in te rijden.
Ben geen "gepensioneerde", maar ook zeker geen snelheidsduivel.
Als de baan vrij is ( tja, wanneer zie je dat ? - vooral in "dardennen" ) geniet ik er wel soms es van om met het gaspedaal subtiel te spelen zodat ik enkele km's aan 0 euro/100 km kan rijden. Echt plezant
Auto is voor ons ruim genoeg en ook achteraan beenruimte zat.
Als ik met iemand anders mee rij verwonder ik me altijd over het hels "lawaai" dat ander auto's soms maken.
9 jaar geleden was het ook een van de eerst wagens met achteruitrijcamera, IPS en een zeer gebruiksvriendelijk handenvrij systeem voor de GSM. GPS was toen ook al ingebouwd.
Mercedes had toen nog LCD schermpjes van 4 bij 12 cm ( bij wijze van spreken )
Dat heeft toen ook een beetje de doorslag gegeven. Ben nogal gesteld op comfort en gadgets
Iets volledig elektrisch zou ik ook direct nog zo niet kopen: véél te duur + te weinig oplaadpunten.
En ik ben nog altijd geruster met 2 energiebronnen
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......
Nissan is volop aan het experimenteren met een mechanical KERS. (Kinetic Energy Recuperation System)
De gerecupereerde rem energie wordt opgeslagen in een vliegwiel dat tot 80.000 draait. (Afhankelijk van welke studie...)
Daarna wordt ze via de versnellingsbak teruggegeven.
De auto die Nissan naar Le Mans wil brengen is voorwielaangedreven door de motor, de achterwielen geven de extra push via het KERS.
Het mechanisch recupereren van remenergie heeft een veel hoger rendement dan de dubbele omzetting naar elektrisch en dan terug.
Andere merken, o.a. Volvo, experimenteren ook met dit systeem.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment