Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

Wat wil je, geen van die problemen hebben ze kunnen lossen op die 100 jaar.

Ik denk dat er meer toekomst zit in waterstof via een brandstofcel.
    De aandrijvig zelf is electrisch, je kan remenergie recupereren, en tanken gaat snel.
    Je hoeft ook de hele stad niet vol te zetten met lelijke laadpalen.

Comment

Als we op termijn allemaal elektrisch gaan rijden, is het geen kwestie van hoeveel decennia we Doel en Tihange nóg langer gaan moeten open houden, maar van waar we die nieuwe kerncentrale gaan zetten.
      De windmolens en zonnepanelen gaan ons niet redden, gezien deze nu al maar voor een deel in de huidige vraag kunnen voorzien. De elektrische wagen goed voor het milieu...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
        Als we op termijn allemaal elektrisch gaan rijden, is het geen kwestie van hoeveel decennia we Doel en Tihange nóg langer gaan moeten open houden, maar van waar we die nieuwe kerncentrale gaan zetten.
        De windmolens en zonnepanelen gaan ons niet redden, gezien deze nu al maar voor een deel in de huidige vraag kunnen voorzien. De elektrische wagen goed voor het milieu...?
        Met één kerncentrale extra zullen we dan nog niet toekomen.
        Als iedereen zijn elektrische wagen aansluit op het stopcontact als hij (of zij) s' avonds thuis komt van het werk, dan gaat het licht uit in heel België.
        Het net is daar gewoon niet op berekend, en dat zal de volgende jaren waarschijnlijk ook niet veranderen.
        Een elektrische wagen overdag opladen met zonne-energie, dat wordt een stuk moeilijker, want dan zijn de meeste wagens in gebruik.
        Voor iemand die alleen nachtwerk doet, en voldoende zonnepanelen heeft liggen is een elektrische wagen misschien wel een heel goede oplossing ...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Zonnepanelen en windmolens en ander alternatieve energiebronnen zijn zeker goed als extra aanvulling.
          Maar zoals we bezig zijn gaan we niet aan de nodige vermogens geraken die nodig zijn om ons te voorzien in de toekomst.
          De vraag zal er alleen maar groter op worden desondanks we massaal ledlampjes zetten, en "zuinige" stofzuigers gaan kopen.
          Het is goed allemaal maar een druppel op de hete plaat vrees ik.

Zonder kernenergie gaan we er niet geraken. Doch het zou wenselijk zijn ook daar vanaf te geraken gezien de gekende nadelen.

En daar zie ik wel toekomst in het ITER project die gebaseerd is op kernFUSIE http://www.iter.org/
          Geen gevaarlijk afval meer !!
          De eerste grote testen gaan starten in 2018 dacht ik.

Maar dan nog zijn er teveel nadelen aan elektrisch rijden om zomaar over te schakelen.
          Zoals bart ook al aangaf is het net hier niet op voorzien, tis dan da weer. En wie zal die kosten ophoesten?

Zag in het nieuws dat ze nu rijden op gas weer gaan promoten zoals in de jaren 80.
          Was ook wel leugens dat ze vertelden over het fijnstof bv, want ook op gas rijden heb je zelfde fijnstof uitstoot als bij benzinewagen.
          En gas is ook een fossiele brandstof, dus die put geraakt ook wel eens leeg.

Ik denk dat we de fiets gaan moeten nemen of paard en kar zoals mijn vader nog gedaan heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Zag in het nieuws dat ze nu rijden op gas weer gaan promoten zoals in de jaren 80.
            Was ook wel leugens dat ze vertelden over het fijnstof bv, want ook op gas rijden heb je zelfde fijnstof uitstoot als bij benzinewagen.
            Een vriend van mij rijdt met een VW Caddy op GNC (aardgas) waar hij toch vrij tevreden over is, méér dan 500km met
            23€ gas.
            In België en Nederland vrij gemakkelijk te tanken bij Dats bv. BIV is bijna niets, en ik meen dat de jaarlijkse tax ook minder is hier in België.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Een vriend van mij rijdt met een VW Caddy op GNC (aardgas) waar hij toch vrij tevreden over is, méér dan 500km met
              23€ gas.
              In België en Nederland vrij gemakkelijk te tanken bij Dats bv. BIV is bijna niets, en ik meen dat de jaarlijkse tax ook minder is hier in België.
              http://www.autoplus.nu/tests/429-vw-...axi-20-ecofuel
              Net zoals bij de zonnepanelen (én de diesel, BTW) zal de overheid wel "ingrijpen" als het verschil te groot wordt. Als er genoeg van zijn zal men in Brussel weer wel wat vinden om inkomsten te winnen. Overigens, net zoals bij de zonnepanelen is ook het aardgasnet niet berekend op al die wagens die plots op aardgas gaan rijden.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Net zoals bij de zonnepanelen (én de diesel, BTW) zal de overheid wel "ingrijpen" als het verschil te groot wordt. Als er genoeg van zijn zal men in Brussel weer wel wat vinden om inkomsten te winnen. Overigens, net zoals bij de zonnepanelen is ook het aardgasnet niet berekend op al die wagens die plots op aardgas gaan rijden.
                Misschien van alles een beetje blijven houden zeker.., dat zal het beste zijn. Zo heeft elkeen zijn gading.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Akkoord, maar als de petrol op is, dan is het toch gedaan met de benzinewagens.
                  Diesels kan je nog op koolzaad laten rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Akkoord, maar als de petrol op is, dan is het toch gedaan met de benzinewagens.
                    Diesels kan je nog op koolzaad laten rijden.
                    Dat zal dan wel zijn voor zij die nu nog moeten geboren worden .
                    De Hubbert peak is volgens sommigen dan wel reeds bereikt (2005), volgens anderen komt die maar rond 2020-2030, maar er zijn nog zoveel plaatsen die niet ontgonnen worden, omwille van bvb. o.a. milieuaspecten.
                    Maar eens de voorraad écht begint te slinken zullen die aspecten rap naar het achterplan verwezen worden denk ik.
                    Last edited by Guest17; 25 januari 2015, 11:22.

Comment

Alles heeft zijn probleem, daar kom je niet onderuit.
                      Kernfusie heeft ook afval, enkel is het beter te beheersen. Moesten ze daar evenveel in investeren dan in windmolens hadden we dat al enkele jaren. Maar gewone kernenergie kan je de berg afval ook verminderen als je breeders bouwt, die kunnen het afval van de reactoren die er nu staan als brandstof gebruiken. Maar dan krijg je weer afval dat bruikbaar is voor wapens. Aardgas is er met hopen in de oceaan als methaan hydraat. Maar dat winnen en met welke gevolgen is dan weer de vraag. Kan je wel veel gemakkelijker opslaan dan electriciteit. Waterstof is geen oplossing omdat de enige manier om het in grote hoeveelheden te bekomen electrolyse is en daar steek je meer electriciteit in dan je eruit haalt. En we hebben er nu al tekort. Koolzaad en ander biobrandstoffen gebruiken plaats van voedingsgewassen. Je kan die omzetten in lichtere fracties maar dan gebruik je weer energie.

Comment

Niemand spreekt hier over de zojuist op het Autosalon voorgestelde E Car 333, Belgische makelij, actieradius van 300km, opgeladen aan een gewoon stopcontact in 3 uren en een basisprijs van 18800 Euro : http://www.ecar333.be/index.php
                        Mocht ik binnenkort een andere auto nodig hebben, hij zou zeker op mijn lijstje voorkomen.

Sven
                        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                          Niemand spreekt hier over de zojuist op het Autosalon voorgestelde E Car 333, Belgische makelij, actieradius van 300km, opgeladen aan een gewoon stopcontact in 3 uren en een basisprijs van 18800 Euro : http://www.ecar333.be/index.php
                          Mocht ik binnenkort een andere auto nodig hebben, hij zou zeker op mijn lijstje voorkomen.

Sven
                          Ook in dat ding zal je veel koude moeten lijden Sven, of het veel te warm hebben, als
                          die dingen de helft geven van wat ze beloven mag je reeds tevreden zijn, zie openingspost.

Comment

Een driewieler....
                            Sinds ik het gedrag van de Reliant gezien heb op Topgear zullen ze me daar niet rap in krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht

Sven
                              no way dat ik zoveel geld ga uitgeven aan zo'n "ding"
                              de meest slechte investering die je kunt doen denk ik.
                              je moet ook nog wel je boodschappen kunnen meenemen hé.
                              en daarbij komt ook nog dat als je in de stad woont je maar zelden bij je voordeur kunt parkeren.
                              dus opladen zal dan niet meevallen, of je moet een verlengsnoer uitrollen van 100 meter of meer.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                                no way dat ik zoveel geld ga uitgeven aan zo'n "ding"
                                de meest slechte investering die je kunt doen denk ik.
                                je moet ook nog wel je boodschappen kunnen meenemen hé....
                                Daar had ik ook al aan gedacht...enne, een trekhaak is ook vrij moeilijk

Comment

Working...
                                X