Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervelende reclameboodschappen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vervelende reclameboodschappen

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Een wat mij betreft erg goed antivirus is en dit soort zaken ook tegenhoudt is AvG. Twee versies, betaal en gratis. De gratis voldoet voor mij prima http://www.avg.com/
    Ik geloof dat TS een betaalde av versie heeft. Ben benieuwd welke. Die heeft deze malware niet tegengehouden....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Dat heb ik ook een keer voorgehad nadat ik net Windows 7 terug had geïnstalleerd, ik was op zoek naar alle updates voor Windows, ik wou ze er sneller terug op krijgen, maar dat had ik beter niet gedaan.
      In plaats van de updates kreeg ik plots een heleboel rotzooi op die computer (reclame, pop-ups en alles wat je maar kan verzinnen).
      Om daar terug vanaf te geraken heb ik de harde schijf opnieuw geformatteerd, sindsdien blijf ik ver weg van "free software" ...
      Je kan je ook op voorhand informeren en de voorwaarden lezen.
      Het grootste deel van de software op mijn PCs is gratis. Open Office, Pegasus Mail, Irfanview, VLC, Avast, ZoneAlarm... te veel om op te noemen en toch moet ik hier nog de eerste vorm van malware of virus tegenkomen.
      De eerste barriere is je klikgedrag, voor de rest ben je afhankelijk van "hulpmiddeltjes".

Een internetbewijs naar analogie van een rijbewijs zou al wat ellende kunnen vermijden bij velen
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Je kan je ook op voorhand informeren en de voorwaarden lezen.
        Het grootste deel van de software op mijn PCs is gratis. Open Office, Pegasus Mail, Irfanview, VLC, Avast, ZoneAlarm... te veel om op te noemen en toch moet ik hier nog de eerste vorm van malware of virus tegenkomen.
        De eerste barriere is je klikgedrag, voor de rest ben je afhankelijk van "hulpmiddeltjes".

Een internetbewijs naar analogie van een rijbewijs zou al wat ellende kunnen vermijden bij velen
        Als je op zoek gaat naar de gratis programma's in je lijstje, dan moet je wel heel goed opletten waar je die downloadt, anders krijg je ook meteen al die rotzooi mee op je computer (dat is wat ik dus heb meegemaakt, het probleem is dat er op zo'n website geen waarschuwing staat, voor je er erg in hebt zit je in de problemen...).
        Daarom blijf ik er gewoon af, ik heb een programma om foto's te bewerken (Elements 11) en verder heb ik ook nog Office 2007 waarmee ik ruim voldoende mogelijkheden heb.
        Voor de beveiliging vertrouw ik nu op Kaspersky, volgens de tests die ik online kon vinden zou dat een van de betere moeten zijn (meestal als beste getest).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Als je op zoek gaat naar de gratis programma's in je lijstje, dan moet je wel heel goed opletten waar je die downloadt,
          Da's een makkie. De site van de maker of via de link die op de site van de maker staat en dus NIET van een of andere "Free software here!" site

Ik denk trouwens dat je Windows probleem sowieso via een "rare" site gedownload was

Voor de beveiliging vertrouw ik nu op Kaspersky, volgens de tests die ik online kon vinden zou dat een van de betere moeten zijn (meestal als beste getest).
          Klopt. Dat is een van de betere.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

, sindsdien blijf ik ver weg van "free software" ...
            Hier net hetzelfde .... Al lang free software vrij en daarmee ook reclame vrij ... (op Mac )

Maar soms heb ik de indruk dat bepaalde advertenties of pop-ups de geopende site sponsoren ... (financieel belang)

grts Peter
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

TS (ikke dus) heeft KIS 2015 draaien op haar desktop computer dus daarmee zit ik veilig op het net te surfen al kan zo'n antivirus dinges niet weten wat de persoon achter de PC allemaal download.

Een tijdje terug heb ik een tooltje gedownload wat blijkbaar de boosdoener was; inmiddels is het probleem opgelost en wel hiermee :
              How to remove Adware from Mozilla Firefox - Information and instructions how to remove Adware from your computer and Mozilla Firefox.

Alvast bedankt @ iedereen voor de bijzonder nuttige tips en informatie !
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ben niet zeker maar mogelijks heb je een troyan op je pc staan welke zogenaamd advertenties injecteerd in websites die je bezoekt.
                Dat is onder andere een nieuwe mode in virussen.

Meestal komt die binnen via een programmatje dat je veel belooft maar weinig geeft.

Het zoeken en opruimen ervan kan soms een lastig klusje zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Ben niet zeker maar mogelijks heb je een troyan op je pc staan welke zogenaamd advertenties injecteerd in websites die je bezoekt.
                  Dat is onder andere een nieuwe mode in virussen.

Meestal komt die binnen via een programmatje dat je veel belooft maar weinig geeft.

Het zoeken en opruimen ervan kan soms een lastig klusje zijn.
                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  TS (ikke dus) heeft KIS 2015 draaien op haar desktop computer dus daarmee zit ik veilig op het net te surfen al kan zo'n antivirus dinges niet weten wat de persoon achter de PC allemaal download.

Een tijdje terug heb ik een tooltje gedownload wat blijkbaar de boosdoener was; inmiddels is het probleem opgelost en wel hiermee :
                  How to remove Adware from Mozilla Firefox - Information and instructions how to remove Adware from your computer and Mozilla Firefox.

Alvast bedankt @ iedereen voor de bijzonder nuttige tips en informatie !

Ik volg het verder op...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                  X