Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Kan jij mij even uitleggen hoe telenet vanop afstand bekabeling kan controleren?
    Neen! Dat kan ik niet. 'k Weet niet hoe ze dat doen.
    Als ik naar Telenet bel bij een storing checken ze dat op afstand en zeggen dat alles in orde is of niet.
    Je zou het eens aan Telenet zelf kunnen vragen hé. Dat zijn de specialisten, ik niet.
    De bekabeling "na" de modem daar hou ik me mee bezig.
    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
    Antoine de Saint-Exupéry​​

    Comment


    • #17
      Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

      -----
      Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:17.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #18
        Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        De reden dat ik het vraag is simpel: dat kan niet...
        ze komen namelijk op verschillende punten meten om ze precies te bepalen waar het probleem zit...

        als uw verbindingsgrafiek lijkt op een tekening van piccasso dan gaan ze onderzoeken welk stuk verbinding/kabel problemen geeft...
        Hoe ik dit weet? Omdat dat probleem bij ons voorkwam, via telefoon leek alles ok, maar als ze technieker sturen, dan merkte deze immense problemen in de verouderde bekabeling...

        Als je geen specialist bent is het gevaarlijk om insinuaties te maken zoals jij deed.
        Als je het zelf weet, waarom vraag je het dan aan mij?
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
        Antoine de Saint-Exupéry​​

        Comment


        • #19
          Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

          -----
          Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:17.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #20
            Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

            Je maakt me verdacht van iets dat niet waar is.
            Kliekvorming ?
            Last edited by Skitch; 9 januari 2015, 14:45.
            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
            Antoine de Saint-Exupéry​​

            Comment


            • #21
              Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

              We gaan niet dieper ingaan op de vraag hoe ze het kunnen testen vanop afstand maar neem van mij aan dat je nog serieus zou verschieten wat technisch mogelijk is.

              Uitleggen aan mensen zonder kennis van electronica hoe dit allemaal werkt is onbegonnen zaak.
              Neem van mij aan dat ze het kunnen en als je weet hoe het werkt is het eigenlijk allemaal niet zo moeilijk.

              Comment


              • #22
                Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                -----
                Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:18.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Geeuw, waarom nog kabels?
                  alles draadloos he Anonymous,
                  Op die manier moet je niets meer zien vliegen, en moet er niemand nog langskomen...

                  Maar zolang dat geen realiteit is, zal de technieker toch in hoogst eigen persoon moeten komen meten...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Neen! Dat kan ik niet. 'k Weet niet hoe ze dat doen.
                  Als ik naar Telenet bel bij een storing checken ze dat op afstand en zeggen dat alles in orde is of niet.
                  Je zou het eens aan Telenet zelf kunnen vragen hé. Dat zijn de specialisten, ik niet.
                  De bekabeling "na" de modem daar hou ik me mee bezig.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  De reden dat ik het vraag is simpel: dat kan niet...
                  ze komen namelijk op verschillende punten meten om ze precies te bepalen waar het probleem zit...

                  als uw verbindingsgrafiek lijkt op een tekening van piccasso dan gaan ze onderzoeken welk stuk verbinding/kabel problemen geeft...
                  Hoe ik dit weet? Omdat dat probleem bij ons voorkwam, via telefoon leek alles ok, maar als ze technieker sturen, dan merkte deze immense problemen in de verouderde bekabeling...

                  Als je geen specialist bent is het gevaarlijk om insinuaties te maken zoals jij deed.
                  Skitch geeft aan wat hij van Telenet heeft gehoord. Jij gaat af op wat de technieker je verteld. Wat is het verschil?

                  Ik zet mijn geld op Xafke, dat is de echte specialist...

                  nb, jouw voorkeur voor draadloos boven kabel is dat humoristisch bedoelt?

                  Jan

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                    -----
                    Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:18.
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                      Ik weet uit ervaring dat die "modemtest" van op afstand verre van accuraat is. Er hebben bij mij indertijd veel techniekers gestaan, nadat ik volgehouden had dat het probleem niét lag aan hetgeen de telefonisten met hun "modemtest" beweerden, en telkens bleek de oorzaak inderdaad elders te liggen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                        De tijden dat knappe dames patch kabels in de telefooncentrale staken om jou te verbinden met de dokter zijn echt wel al voorbij.
                        Vroeger in het analoge tijdperk was het idd kommer en kwel om fouten te gaan zoeken in bedrading / schakelkasten en zo.
                        Maar al vele jaren geleden zijn ze dan over gestapt op ATM als backend voor telefonie en waren veel problemen per direct opgelost.
                        Enkel de last mile zoals we die noemen zorgde nog voor problemen omdat dat deel nog analoog werkte.
                        Maar ondertussen is met de opkomst van internet veel veranderd. En loopt alles digitaal tot in jouw huiskamer. (muv mensen die nog POTS hebben bij belgacom of analoog tv bij telenet: dat zijn de enige signalen die nog analoog aangeleverd worden met hun gekende typische problemen zoals eenvoudig "slecht contact", "ruis", "kraken",...)
                        De diagnose bij analoge technologieen is lastiger en vraagd gespecialiseerde technici die ondertussen allemaal op pensioen beginnen te gaan.

                        Bij digitale overdracht is het signaal veel complexer maar ook de technologie van CPEs is er ongeloofelijk op vooruit gegaan de laatste jaren.
                        Net die krachtige CPEs laten ons toe signaalanalyse en diagnose los te laten op het stuk tussen jouw CPE en de "wijkverdeler".

                        Probleem 1: De toffe dames van de helpdesk kunnen die informatie niet interpreteren omdat ze technisch niet onderlegd zijn laat staan dat ze al een diagnose kunnen initieren.
                        Ze moeten zich beperken tot wat eenvoudige testjes die programmeurs voor hun voorzien hebben in het systeem.

                        Probleem 2: De storing kan ook NA de CPE liggen en dus is dit ten laste van de klant. Maar die is in 99,9999% van de gevallen ook al niet technisch onderlegd. Daar heeft uw service provider geen recht.

                        Mijn vaststelling door de jaren is dat bij belgacom zeer goed geschoolde technici rondlopen die permanent worden bijgeschoold. Als er een storing is dan gaan die mannen daar nie veel hun hand moeten voor omdraaien.
                        Bij telenet .... --no comment--

                        Voor de liefhebbers die op technisch vlak willen meepraten kunnen al starten met het instuderen van modulatie bv (basiskennis electronica)
                        https://www.youtube.com/watch?v=OT04cEdpK-M
                        vergeet niet deel 2 te volgen dan z-transformaties, fourier transformaties
                        als je dat kan, gelieve door te gaan met op te zoeken hoe QAM modulatie werkt en dan krijg je al mogelijk inzicht in de werking van een "stomme" docsis kabelmodem.
                        Natuurlijk zal je ook nog studie moeten maken over TCP/IP switching en routing.
                        en dan kunnen we praten over jouw probleem, kroonsteentje .... ROFL my @ss

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                          -----
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                            Vandaag is de technieker van Telenet langs geweest. Om 08.30 was hij er al met een nieuwe modem, testen van de oude was niet meer nodig. Vertelde dat bij de minste storing een signaal wordt doorgegeven en bij meerdere storingen de modem gratis wordt vervangen. Alles is vlug geplaatst en verbonden en getest op de desktop pc. Dus was alles normaal gezien in orde zouden er geen problemen meer mogen zijn en internet vlugger werken wat nu we merkbaar is.

                            Echter later bij het aanpassen van het wifi paswoord omdat ik de oude weer wou gebruiken moet er iets verkeert gelopen zijn en heb ik wat problemen gehad om terug verbind te krijgen met de modem. De desktop en 1 laptop kregen geen verbinding, twee andere laptops en twee ipad's hadden wel verbinding. Dus beginnen zoeken in de instelling van de modem wat de oorzaak was en als de ene verbinding had viel de andere uit en zo ging dat enkele uren door. Had iets te maken met WPA-WPA2 en de 2.4 GHz en 5 GHz blijkt later na de helpdesk te hebben gebeld. Daar vriendelijk een technische uitleg gehad dan nogal redelijk ingewikkeld was voor me en eigenlijk niet snel wijzer van werd. Er werd voorgestel door Telenet om een technieker langs te sturen wat wel 14 dagen ging duren en betaald moest worden. Daar ging ik niet mee akkoord daar zij de modem op hun verzoek hebben vervangen en zij moesten zorgen dat alles werkte zoals vroeger.

                            Heb dan besloten dat ik met info die ik had gekregen wel eerst verder zou zoeken en heb ik hem vriendelijk bedankt voor de hulp. Heb alles kunnen oplossen door een bekabelde verbinding te maken met de pc en dan nog met de laptop want die verbinding werkte wel en heb het toch weten in orde te krijgen. Zou iets te maken hebben gehad dat er enkele pc's op 2.4 GHz werken en enkele op 5 GHz, de desktop is pas nieuw en een laptop is ook redelijk recent .

                            Het heeft enkele uren stress bezorgt en nu toch eindelijk in orde gekomen dus we zijn weer online. En weer wat bijgeleerd

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                              Wat je zelf doet.......


                              Sent from my iPad using Tapatalk

                              Comment

                              Working...