Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Over stemvork uurwerken :http://hetuurwerkvanatotz.weebly.com/andere.html
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Verwijderd
      Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:15. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het is toch wat men van een dergelijk merk zou mogen verwachten.
        Het was dan ook met enige ironie dat ik dit schreef.
        Aahhh Nu ja, "ironing" kan ik niet - ben geen nieuwe man

        Maar wat ik bedoel is dat deze horloges - hoe oud ze nu ook al zijn - nog steeds zeer performant zijn en zeker niet moeten onderdoen voor de moderne quartz-uurwerken.
        Op de RC's na natuurlijk.
        Als je er eens eentje irl wil zien - ik ken wel iemand die er eentje heeft.
        Persoonlijk ( maar dat is smaak natuurlijk ) vind ik ze een erg mooie kast hebben en ze dragen ook echt veel groter dan bv. een 36 mm datejust.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          .....
          .....
          Deze vind ik ook heel mooi.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Deze vind ik ook heel mooi.
            Die heb ik ook….
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Ik weet niet of dit een komma of een punt is, maar ook al is het een puntje, dit zijn toch overdreven prijzen hoor. Mocht het een komma zijn, wat ik moeilijk kan aannemen gezien ik verwacht dat de namaal rond de 400 à 500 zit, dan is "overnight delivery" misschien de goeie oplossing.
              In elk geval hebben die mannen daar nogal een collectie.
              En reken daar nog maar eens de invoertaks bij...
              About Rolex Daytona Watches The Rolex Daytona is an extremely sought-after chronograph watch that has become an iconic representation of luxury and accuracy. First introduced in 1963, the Daytona was specially designed for professional racing drivers and rapidly gained popularity among watch enthusiasts and collectors. Its unique design, which includes a tachymeter-engraved bezel, a pair of chronograph pushers flanking the crown, and three counters
              Last edited by enero; 22 mei 2018, 10:37.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ik weet niet of dit een komma of een punt is, maar ook al is het een puntje, dit zijn toch overdreven prijzen hoor. Mocht het een komma zijn, wat ik moeilijk kan aannemen gezien ik verwacht dat de namaal rond de 400 à 500 zit, dan is "overnight delivery" misschien de goeie oplossing.
                In elk geval hebben die mannen daar nogal een collectie.
                En reken daar nog maar eens de invoertaks bij...
                https://www.bobswatches.com/rolex-daytona-1.html
                Haha. Je wil me verleiden tot een Rolex liefhebber.

                Met deze zal het misschien lukken, (want dat roze goud vind ik top):




                Maar de prijs houdt me een klein beetje tegen.
                Last edited by Skitch; 22 mei 2018, 12:04.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • In Tenerife zitten enkele officiële Rolex dealers, daar staan ook tientallen en tientallen horloges direct te koop…. Binnen 14 dagen eens een kijkje gaan nemen…
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    In Tenerife zitten enkele officiële Rolex dealers, daar staan ook tientallen en tientallen horloges direct te koop…. Binnen 14 dagen eens een kijkje gaan nemen…
                    Inderdaad Francis, Tenerife is de ideale locatie eens te gaan hrloge-shoppen. Mijn eerste Breitling Chronomat heb ik daar ooit in de begin jaren '90 gekocht. En ja.., mijn eerste "deftig" horloge, alé, vanuit mijn toenmalige normen gezien is nog steeds mijn trouwe bondgenoot voor een dagje per week.
                    Heeft ondertussen ook al een Pilot bracelet gekregen, accessoire die ik mij toen niet kon permitteren.

                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Haha. Je wil me verleiden tot een Rolex liefhebber.

                      Met deze zal het misschien lukken, (want dat roze goud vind ik top):




                      Maar de prijs houdt me een klein beetje tegen.
                      Je laten verleiden aan een horloge waar je niet volledig achter staat zou ik ook niet doen. Je bent voor of tegeneen bepaald merk en iedereen heeft daar zo zijn redenen voor. Persoonlijk was ik ook niet zo'n fan van het merk. Ik vond Tudor de waardige vervanger met enkele horloges die mij ook lagen. En ja.., ik vond Rolex zelfs wat teveel showgehalte hebben. Tot ik mij ben gaan verdiepen in de lectuur die ik daarover vond. Dit heeft mij over de streep getrokken. Je betaald er al vlug het dubbele voor, maar je krijgt uiteraard ook één en ander in de plaats.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Mechanisch uurwerk: https://www.juwelierswebshop.nl/horloge-techniek/

                        Wat een mooi beroep moet dat zijn als je daar je weg in vindt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Verwijderd
                          Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:05. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Merk is één zaak, model is iets anders, maar speelt een rol binnen het merk om een keuze te maken. Dit is bij mij toch het geval.
                            Als ik weet dat modellen van een merk niet voldoen aan mijn normen qua uitvoering, binnenwerk, qua bracelet, qua kleur van dial e.d., dan laat ik dat voor wat het is.
                            Sommige merken hebben voor mij ook geen enkel model dat mij kan boeien.
                            Liefst heb ik ook nog een verhaal achter een horloge.
                            En voor sommigen dient een horloge juist maar om het uur af te lezen en à la limite de datum. Hoe het ineen zit laat hen koud, en dat zal dan nog liefst een quartz zijn want die zijn meestal het voordeligst in prijs. Is het kapot, wel dan wordt een nieuw gekocht.
                            Sommigen gaan ook mee in de nieuwe trends, precies zoals in de kledij. Inderdaad deze categorie koopt in eerste instantie een model.
                            Een TAG bijvoorbeeld is een horloge dat niet goedkoop is, maar ook niet super duur in bepaalde modellen. Daarvan zou ik kunnen zeggen een aantal modellen mij wel hebben beïnvloed in mijn keuze al zijn die modellen ook te vinden bij andere merken. Doordat TAG één van de beste horloges die nog "betaalbaar" zijn heeft dit een invloed gehad bij mijn beslissing.
                            Veel vroeger was ik een Seiko fan omwille van zijn prijs/kwaliteit verhouding. Volgens mij de beste Japanner met een reeks modellen waarvan jammer genoeg niemand meer weet waar ze die vandaan halen. Voor mij heeft die merk dus zijn persoonlijkheid verloren, tenzij je voor de Grand Seiko zou gaan, maar dan zit je weer in een prijsklasse en een categorie die bij de groteren past en die vind ik dan weer veel te dressy.
                            Nog even aan toevoegen dat, als enkel een model belangrijk is, je dan ook naar namaak, plagiaat of hommages kan gaan zien. Die kosten meestal niet veel, maar het woord zegt het zelf, daar zit geen enkel persoonlijk aandeel van het merk zelf in, tenzij het binnenwerk dat "heel soms" kan goed zijn.
                            Sommigen kopen ook een horloge, niet enkel voor de kast, maar ook voor de motor die erin steekt. Precies zoals met een wagen waar de motor even, zoniet belangrijker is dan de verpakking.
                            Last edited by enero; 22 mei 2018, 19:07.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Denk je dat voor de meeste mensen vooral het merk een rol speelt?
                              Zou het model niet op de eerste plaats komen?
                              Ik bedoel dan specifiek een horloge naar zijn zin kopen, als investering is dat een heel andere zaak.

                              Stel dat Rolex ooit de ontwerper was van de Breitling die ik graag heb, dan zou ik vermoedelijk voor Rolex kiezen.
                              Ziet er toch al wat beter uit die profielfoto. Mijn ogen deden echt pijn van die flashy vlag...

                              Breitling blijf ik hoog in het vaandel dragen. Was mijn eerste liefde na Seiko. Mocht ik er nog één kopen, dan was het een Navitimer met een niet al te grote diameter en omwille van mijn verleden als piloot. Dit was in mijn pilotentijd de referentie voor piloten. Breitling is opnieuw een merk met een verhaal, vandaar dat het mij ook zo aanspreekt. Maar toen kon ik mij dat niet permitteren en heb dan maar deze aangeschaft.



                              Heb ik verschillende jaren van genoten. Recent nog eens nieuwe bezel voor gekocht, want die was nog te verkrijgen ergens in Engeland. Ziet er dan weer wart minder gekrast uit.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Ik zou deze wel willen, gezien mijn band met Zwitserland en alpinisme:



                                Dat geld is geen probleem... Ik kan gewoon moeilijk 500-600 geven aan iets dat ik op mijn smartphone ook kan zien... Maar dat zal wel aan mijn gebrek aan klasse liggen

                                V

                                Comment

                                Working...
                                X