Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Precies of alleen Rolex nog iets goed is. [emoji41]

    Al wat ik koop is om van te genieten, zoals de titel van het topic zegt "liefhebbers".

    Beleggen met horloges heeft mijn inziens nog weinig met liefhebben te maken, al heeft iedereen daar het recht toe natuurlijk. [emoji4]

    Dat mijn horloges later 50% toenemen in waarde of nog 0 cent waard zijn zal me worst wezen ... ik koop ze voor mezelf en doe ze in principe niet weg tot mijn dood.

    Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Rolex of mooie horloges hé en dat weet je wel ondertussen.

    En dat van die prijsverlaging zal ik nog eens proberen terugvinden, indien correct misschien interessant voor uw volgende aankoop. [emoji16]

    De prijs loopt ook wel fors uiteen tussen de verschillende professionele verkopers.

    Een Rolex heb ik "nog" niet ... misschien ooit. [emoji4]
    Die prijzen lopen enkel uiteen op de grijze markt. Bij de AD's is dit overal gelijk. Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen zich laten vangen op de grijze markt door meer te betalen. Geduld is een mooie deugd.
    Ik heb het hier over Rolex omdat ik het merk het beste ken. Andere topmerken kunnen hun waarde even goed houden. Buiten Rolex is er zeker nog veel goed.
    Maar voor mij is dit toch het meest fascinerende horloge ter wereld. Het is een verhaal van een Duitse weesjongen die het meest gekende horloge ter wereld wist te maken. Het werd zelfs in de Tweede Wereldoorlog gebruikt bij de "Great Escape". Een horloge met een fantastisch verhaal dus. Rolex wordt gedragen door artiesten, zakenlui, artsen, technici , door presidenten, ja zelfs door pausen. Ze dragen dus allemaal Rolex.
    Zouden er nog andere merken zijn die dergelijke curriculum kunnen voorleggen?
    En nog, een Rolex is meer dan enkel maar een horloge. Al heeft iedereen er wel een mening over. Er zijn diegenen die denken dat Rolex vooral een statussymbool is. Ok, maar mocht Rolex bijvoorbeeld een auto zijn, dan kan je hem misschien vergelijken met een Audi, BMW of Mercedes. Er bestaat dus nog een wereld met meer gecompliceerde, duurdere en luxueuzere horloges.
    Een Rolex is dus dik zijn geld waard en dus een fantastische investering die in geen horlogeverzameling zou mogen ontbreken. En als je die op de correcte manier laat onderhouden zal die lang genoeg meegaan om aan de volgende generatie door te geven. Als je zoon of dochter later het horloge draagt , zal hij of zij zeker aan zijn /haar vader denken. En dit is dan weer de bedoeling geweest van Hans Wilsdorf.
    Last edited by enero; 3 maart 2018, 10:26.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Verwijderd
      Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:26. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Heb er hier nog eentje gevonden dat minstens even oud is als ikzelf.


        En eentje waar men toch al het uur op kon zien, geen datum, ook iets minder oud.
        Misschien eens een goeie opknapbeurt laten ondergaan, al denk is dat de prijs daarvan ruimschoots de waarde gaar overtreffen. Die onderste vooral heeft één en ander meegemaakt., amaai...
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Verwijderdop het moment dat hij overleden is, het uur werd nooit meer verzet.
          Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:26. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Die eerste was ooit van mijn nonkel, die dat me altijd over Breitling vertelde uit de oorlog.
            Enkel gedragen op zondag en feestdagen.

            De tweede was van mijn vader ... maar die werd toen ook dagelijks gedragen.
            Ze is steeds bij mijn moeder gebleven tot zij in 2016 overleed, dertig jaar lang in haar nachtkastje.
            Ik heb ze gelaten zoals ze was, ze is ook gestopt op het moment dat hij overleden is, het uur werd nooit meer verzet.
            Alvast mooie herinneringen aan vast. En dat is toch zeer belangrijk, nog meer dan de waarde van één of ander.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Goh, betreft geld geven aan horloges. Ik heb hier al eerder gelezen dat bepaalde mensen bepaald afgunstig blijken te zijn daarop. Ik vraag me af waarom. Er worden veel hogere prijzen geboden voor schilderijen die vervolgens in een kluis terecht komen, Queen Bette van GB heeft een kapitaal aan sieraden en draagt zelf imitatie, voor een vakantie in Antarctica heb je al een Rolex en dat bedrag is bij terugkeer in rook verschwunden, je moet eens kijken naar de high-end HiFi (stuk voor stuk merken die niemand kent en die fenomenale bedragen kosten), er zijn er zelfs die het in voetbalploegen steken, sommigen steken het zelfs in een raket of absurd grote huizen waarvan je de waarde nooit of te nimmer kan recupereren.... Zeker wat betreft horloges is dit een ongehoord staaltje vakmanschap, ik zie ze nog niet origineel maken en masse in China. Mijn horloge is een gebruiksvoorwerp dat voor mij aan 3 voorwaarden moet voldoen, het mag niet kapot gaan, het moet nauwkeurig lopen en ik wil er niet alle 2 jaar een nieuwe batterij in steken. Vele jaren geleden, met de komst van de eerste Seiko Kinetic maakten ze reclame met "het laatste horloge dat u ooit zal nodig hebben". Ik heb die mening moeten bijstellen want na 15 jaar was ik aan een andere toe. Sindsdien heb ik een Citizen Ecodrive Titanium, straks 10 jaar oud. Gaat nooit uit.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Goh, betreft geld geven aan horloges. Ik heb hier al eerder gelezen dat bepaalde mensen bepaald afgunstig blijken te zijn daarop. Ik vraag me af waarom. Er worden veel hogere prijzen geboden voor schilderijen die vervolgens in een kluis terecht komen, Queen Bette van GB heeft een kapitaal aan sieraden en draagt zelf imitatie, voor een vakantie in Antarctica heb je al een Rolex en dat bedrag is bij terugkeer in rook verschwunden, je moet eens kijken naar de high-end HiFi (stuk voor stuk merken die niemand kent en die fenomenale bedragen kosten), er zijn er zelfs die het in voetbalploegen steken, sommigen steken het zelfs in een raket of absurd grote huizen waarvan je de waarde nooit of te nimmer kan recupereren.... Zeker wat betreft horloges is dit een ongehoord staaltje vakmanschap, ik zie ze nog niet origineel maken en masse in China. Mijn horloge is een gebruiksvoorwerp dat voor mij aan 3 voorwaarden moet voldoen, het mag niet kapot gaan, het moet nauwkeurig lopen en ik wil er niet alle 2 jaar een nieuwe batterij in steken. Vele jaren geleden, met de komst van de eerste Seiko Kinetic maakten ze reclame met "het laatste horloge dat u ooit zal nodig hebben". Ik heb die mening moeten bijstellen want na 15 jaar was ik aan een andere toe. Sindsdien heb ik een Citizen Ecodrive Titanium, straks 10 jaar oud. Gaat nooit uit.
                Inderdaad, afgunst is van alle tijden en "spijtig dat ik dat nog eens moet zeggen", sommigen hebben er hier toch een patent op. En het moet dan nog niet over horloges gaan. Als je op je kinderen al niet meer fier mag zijn of er iets over kwijt mag... Maar goed, gelukkig is dit maar een kleine minderheid. De slimmeriken reageren niet als het niet in hun kraam past of er niks nuttigs over kwijt kunnen, maar aanstekers zijn er altijd al geweest of forums, daar maken ze dan een sport van..
                En of het nu een horloge, een schilderij een verre reis, een high-end Hifi, een dure wagen of een professionele camera is, het doet er niet toe, als de mens er maar gelukkig mee is, dat is de hoofdzaak.
                Last edited by enero; 4 maart 2018, 08:37.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Verwijderd
                  Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:27. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Zeer mooie Schaffhausen, gelimiteerd op 1500. Eenvoudig, meer moet dat niet zijn.
                    Materiaal van de kast is ceramiek.



                    Last edited by enero; 4 maart 2018, 17:51.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      IWC Portuguese is mijn favoriet.


                      Die blauwe vind ik echt top.

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Allebei 41mm, maar de Portugese toont breder door zijn smallere kastrand. Steeds mooi in het blauw.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          't Was te denken...

                          Vind ik eindelijk ééntje bij Rolex dat me kan bekoren, is ze toch wel lichtjes buiten categorie


                          Ik voel me wel plots minder schuldig over mijn eigen aankopen.

                          Groeten!

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Verwijderd
                            Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:27. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ja, in wit goud ... beetje logisch dat die wat duurder is.
                              Jaja, maar om de kosten te drukken had ik toch een goedkoop rubberen bandeke gekozen..

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Rolex heeft zijn eigen manier om goud te maken voor hun horloges. Ze noemen het dan ook Rolesor. Voegen er o.a. platinum aan toe om het sterker te maken tegen krassen. Zoals je kan lezen bekomen ze ook een kleur door mengen van koper en zilver en palladium.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X