Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Hier het afgietsel van de Hulk voor een schijntje van de prijs.
    Het 904L staal zal dan toch niet zo duur zijn



    Deontologisch is het wel een ander paar mouwen natuurlijk maar de marges van bij de juwelier kennende, daar dan nog een fabriek, R&D en een honderdtal mensen van betalen... dan kan de stukprijs van een horloge niet bijster hoog liggen volgens mij.

    Exclusiviteit heeft natuurlijk wel een prijs. En als je bereid bent die te betalen.. kopen die handel en ervan genieten.

    Groeten!

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Hier het afgietsel van de Hulk voor een schijntje van de prijs.
      Het 904L staal zal dan toch niet zo duur zijn



      Deontologisch is het wel een ander paar mouwen natuurlijk maar de marges van bij de juwelier kennende, daar dan nog een fabriek, R&D en een honderdtal mensen van betalen... dan kan de stukprijs van een horloge niet bijster hoog liggen volgens mij.

      Exclusiviteit heeft natuurlijk wel een prijs. En als je bereid bent die te betalen.. kopen die handel en ervan genieten.

      Groeten!
      Hier hebben wij dus te doen met de echte namaak... Ik vermoed dat dit dan ook strafbaar is, zowel voor de verkoper als voor de koper, niet?
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Heb ooit eens deelgenomen aan een project, uitgaande van een forum dat zich richtte naar een publiek die zocht naar namaak van grote merken. Ze lieten ook een aantal "volgens hen" betrouwbare Chinese verkopers kennen van namaak van grote merken.
        Met een aantal volgers hebben wij dan eens geprobeerd een Rolex explorer "te laten maken" door één van de "meer betrouwbare" bedrijfjes. De eis was wel dat binnenwerk en alle andere onderdelen van de beste kwaliteit was en dat er geen Rolex op stond. Er moesten een 25-tal deelnemers zijn om het project te doen lukken. En zoals altijd, veel blabla en veel zogezegde amateurs, maar als het erop aankwam te weinig inschrijvingen. Er is nog geprobeerd het project te laten doorgaan met de wat minder inschrijvingen, maar die Chinezen konden voor de aanvankelijk overeengekomen prijs, iets van een 450€ niet meer meedoen. Spijtig, want ik had toch graag eens zo'n horloge kunnen van dichtbij bekijken op zoek naar de verschillen met een echt exemplaar.
        Volgens mij is een echte Rolex niet "te duur" voor wat je in de plaats krijgt. Of het goedkoper kan zal misschien wel kunnen, maar dit zal dan afhangen van de goodwill van een dealer. Ik begrijp ook dat die voor bepaalde modellen ook de wet van vraag en aanbod laat spelen. Probeer maar eens aan een Hulk te geraken, er zijn wachtlijsten genoeg. Bij Schaap &Citroen, Nederland hebben ze de lijst al afgesloten. Ik kreeg van een paar Nederlandse freaks al mails om te vragen hoe ik er was aangeraakt. Dus wat zou je willen, hoe zou je zelf zijn als je aan de andere kant staat. Op de grijze markt geeft men tot 1K € meer voor hetzelfde horloge, dat zegt al genoeg, al vind ik dat persoonlijk absurd. Voor zoiets moet je kunnen wachten,, dit is op zichzelf al spannend niet...

        Deze kost normaal 8250€ bij de AD, ziehier eens :http://www.filipucci.nl/en/gmt-maste...-64477907.html

        Idem, maar een 2015 :http://www.filipucci.nl/en/rolex-gmt...-63116618.html

        Deze kost bij de AD 8350€ : https://www.rolexforum.nl/topic.php?id=27104

        Dit zijn dus exemplaren die al eens zijn verkocht en ingeschreven door de eerste verkoper op het moment van de verkoop. De garantie koopt dus al. Als je rechtstreeks bij een AD kopt, wordt een horloge pas ingeschreven op de moment dat het aan jou wordt verkocht, al ligt het daar soms al een tijdje, wat wel zeer zeldzaam zal zijn voor sommige modellen.
        Last edited by enero; 23 februari 2018, 19:25.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Bizar, maar Rado heeft mij nooit speciaal aangesproken. Ik ben meestal voor een sportiever horloge.
          Ze hebben anders toch wat speciallekes in hun aanbod vind ik.






          Ik vind die anders wel sportiever dan een Rolex. [emoji3]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ze hebben anders toch wat speciallekes in hun aanbod vind ik.






            Ik vind die anders wel sportiever dan een Rolex. [emoji3]
            Speciallekes inderdaad, daarom ook RADO. Persoonlijk ben ik niet zo voor dat zwart op kast en bracelet. Maar goed dat smaken verschillen hé. En in inderdaad fijne en klasse horloges, dat wel.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
              Hier het afgietsel van de Hulk voor een schijntje van de prijs.
              Het 904L staal zal dan toch niet zo duur zijn



              Deontologisch is het wel een ander paar mouwen natuurlijk maar de marges van bij de juwelier kennende, daar dan nog een fabriek, R&D en een honderdtal mensen van betalen... dan kan de stukprijs van een horloge niet bijster hoog liggen volgens mij.

              Exclusiviteit heeft natuurlijk wel een prijs. En als je bereid bent die te betalen.. kopen die handel en ervan genieten.

              Groeten!
              904L op een brochure printen en in het uurwerk graveren is niet duur hé. En ik kan niet geloven dat dat staal meer dan 10% duurder zal zijn dan ander staal.
              Of een Rolex te duur is, dat is een andere zaak.
              Vermits Rolex in grotere aantallen produceert ben ik er van overtuigd dat hun pure productiekost wel eens kort in de buurt van die 500€ zal liggen. Reken dan een marge van 50% voor de fabriek, 50% voor de invoerder en nog eens 50% voor de juwelier.

              Dan zit je aan 4000€.

              Uiteraad moet met die marge ook design en marketing betaald worden. Dat doen de chinezen alvast niet.


              En voor exclusieve modellekes trekken ze de marges nog wat op, en je zit aan verkoopprijzen van 8-10.000€.

              Productietechnisch zal het niet duurder zijn om een groene, zwarte of rode plaat of bezel te maken.

              Rolex verkoopt gewoon aan de prijs die ze kunnen krijgen. Dat is marketing.
              En als klanten het dan niet te duur vinden, dan heeft marketing zijn job alvast goed gedaan.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ze hebben anders toch wat speciallekes in hun aanbod vind ik.

                Ik vind die anders wel sportiever dan een Rolex. [emoji3]
                In tegenstelling tot enero, vind ik dat zwart (van Rado) wel mooi; alleen hou ik, net als collega Laurens, meer van "minimaal", en dit is bijna "maximaal".
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Persoonlijk ben ik niet zo voor dat zwart op kast en bracelet.
                  Daar is een oplossing voor.

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    In tegenstelling tot enero, vind ik dat zwart (van Rado) wel mooi; alleen hou ik, net als collega Laurens, meer van "minimaal", en dit is bijna "maximaal".
                    "Les(s)" is more" dus...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      "Les(s)" is more" dus...
                      Maar sportief is wel vaak "more".
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Maar sportief is wel vaak "more".
                        Ik heb zelf zo'n ontzettende hekel aan alles wat met sport te maken heeft. Waarom zegt men niet van een horloge (wel van een bril) dat ie een 'intellectuele' uitstraling heeft?

                        Of een artistieke uitstraling? Dat heeft, voor mij toch, ook wel wat.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ik heb zelf zo'n ontzettende hekel aan alles wat met sport te maken heeft. Waarom zegt men niet van een horloge (wel van een bril) dat ie een 'intellectuele' uitstraling heeft?

                          Of een artistieke uitstraling? Dat heeft, voor mij toch, ook wel wat.
                          Misschien omdat er op een bril geen chronometer staat? [emoji41]

                          Maar ik snap wat je bedoelt.
                          Wat zou jij een horloge noemen met intellectuele uitstraling?
                          Een dure omdat dit past bij rijke mensen of een goedkope omdat men zo slim geweest is zijn geld te houden? [emoji1][emoji1][emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Vanmorgen in de stad eerder 'toevallig' langs mijn favoriete winkels gepasseerd...

                            Het slechte nieuws... De 'Bandit' lag er nog en ik heb me in een moment van zwakte overgegeven.
                            Het goede nieuws... Het is eindelijk gelukt om geen zwarte te kopen maar een ietwat donkerdere titanium.

                            Ook hier een wijzerplaat die moeilijk te vangen is.. in de winkel kon je moeilijk uitmaken welke kleur het was en buiten veranderd ze naargelang de lichtinval en kijkhoek ergens tussen grijs, blauw en paars.

                            Enfin, mijn 2018 koop is dus reeds gebeurd. Dat worden nog een spannende 10 maanden

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Proficiat met uw Bandit. [emoji41]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Proficiat met uw Bandit. [emoji41]
                                Thx!

                                Ps, volledig akkoord over een guns&watches draadje. Ik zit ook op enkele internationale fora en daar kennen ze hun gerief. 2nd amendment heet dat daar 😀
                                Zal morgen enkele foto's lenen van de heren.

                                Groeten!

                                Comment

                                Working...
                                X