Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik zeg ook niet dat je altijd moet onderhandelen tot op de laatste euro, verre van, en dat doe ik ook niet in het dagelijks leven.

    Ik probeer me wel bewust te zijn van de truken die de verkopers gebruiken, en als je ze kent dan herken je ze ook beter.
    Dan zie je ook snel waar er nog marge zit, en waar de tegenpartij al op het bot zit.

    Ben het helemaal eens met "leven en laten leven", maar dat moet van 2 kanten komen.
    Ik kan je verzekeren dat je bij geen enkele officiële dealer van Rolex hier te lande kortingen zal krijgen op modellen waar veel vraag naar is. Meer nog, de vraag naar Rolex overtreft nog ruim het aanbod. Op de grijze markt zal dat wel kunnen ,maar die zetten hun prijzen zo hoog boven de listprijs dat er voor hen nog een grote marge inzit. Daarom vertik ik het hieraan nog te kopen, tenzij ik het gemunt heb op een tweedehands model.
    Op Chrono24 zal je ook geen enkel nieuwe Rolex vinden die gelijk staat met de listprijs want die zijn al eens verkocht en die hierin investeert wil er ook iets uithalen. Maar het is wel een feit dat die grijze markt niettegenstaande de veel hogere prijzen weelderig bloeit. Dit zegt dan ook genoeg over de grote vraag van sommige horloges.
    Een grote troef van Rolex is ook dat ze, niettegenstaande de vraag groot is, de productie niet verhogen. Er is nog een groot gedeelte handwerk dat erbij te pas komt.
    Last edited by enero; 20 februari 2018, 17:51.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Wie iets of wat voorliefde heeft voor (fijne) mechaniek en of technologie moet dit wel erg naar waarde weten te schatten.
      Sommigen zullen dit weer als pure reclame bestempelen, ok maar de bijhorende filmpjes hoe ze worden geassembleerd uit de hoogste kwaliteitsmaterialen en met de grootste zorg behandeld, spreken voor zich. Er zijn uiteraard nog veel meer high end horloges, maar deze is toch de meest populaire met een vraag die nog steeds hoger ligt dan het aanbod. Daar zit dus meer achter dan reclame alleen



      Last edited by enero; 21 februari 2018, 11:21.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Mooie filmpjes!
        Nu voor mij zit Rolex in dezelfde categorie als IWC, Panerai, Patek etc.
        Zouden die echt goedkopere materialen gebruiken dan Rolex?
        Ze verkopen in elk geval aan gelijkaardige prijzen.
        Bij IWC heb je ook niks onder de 5000€ voor zover ik weet.

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Mooie filmpjes!
          Nu voor mij zit Rolex in dezelfde categorie als IWC, Panerai, Patek etc.
          Zouden die echt goedkopere materialen gebruiken dan Rolex?
          Ze verkopen in elk geval aan gelijkaardige prijzen.
          Bij IWC heb je ook niks onder de 5000€ voor zover ik weet.
          Zelf kan ik niet bevestigen dat Rolex betere materialen gebruikt als de rechtstreekse concurrenten, maar als je wat opzoekingswerk doet blijkt dat zij toch al een uitzonderlijke kwaliteit staal gebruiken m.n. het 904L edelstaal. Dit is zowat overal het stokpaardje.
          IWC, Panerai en Patek heeft ook een ander en specifiek cliënteel. Maar die naam Rolex blijft toch iets magisch en de aandacht trekken van elke beginnende en gevorderde horlogeliefhebber. De waardevastheid is ook een zeer sterk punt. Neem bijvoorbeeld de Submariner no-date (6900). De prijs voor een goeie en recente gaat nooit naar omlaag. Ook de oudere versies zijn zeer in trek. Kijk maar eens op chrono24.
          Last edited by enero; 22 februari 2018, 10:40.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Ik zie een IWC bijvoorbeeld goed passend bij een CEO in Boss pak.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Een Boss pak is voor would-be bosses.
              Een echte CEO loopt in maatpak.


              Mij spreekt IWC toch nog net iets meer aan dan Rolex, maar dat is smaak.
              Ik ben gewoon niet echt fan van een metalen bandje, en laat dat nu een van de basiskenmerken zijn van Rolex.

              Maar ik moet mezelf nog overtuigen om eens een IWC te kopen. Als de beurs een dikke knaller maakt, en dan een verjaardag of andere memorabele gebeurtenis, dan misschine....

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Een Boss pak is voor would-be bosses.
                Een echte CEO loopt in maatpak.


                Mij spreekt IWC toch nog net iets meer aan dan Rolex, maar dat is smaak.
                Ik ben gewoon niet echt fan van een metalen bandje, en laat dat nu een van de basiskenmerken zijn van Rolex.

                Maar ik moet mezelf nog overtuigen om eens een IWC te kopen. Als de beurs een dikke knaller maakt, en dan een verjaardag of andere memorabele gebeurtenis, dan misschine....
                Dat van dat pak was maar een grapstje, al dacht ik dat Boss ook maatkledij levert. IWC wordt ook meestal als gekleed horloge gedragen volgens mij. Enfin zo zie je ze meestal op foto.
                Maar mijn horloges zijn hier met stalen band. Voor mijn Breitling's heb ik een paar dubblele lederen banden en een originele op mijn TAG Monaco Limited Edition die met metaal niet mooi is en ook niet origineel.
                Reden voor de metalen banden is vooral het onderhoud en de hygiëne. Tijdens de zomer kan daar ook nogal eens wat zweet indringen hetgeen op den duur niet meer zo fris is om dragen. Mijn metalen bracelets worden vrij zelden gezuiverd met een US reiniger en een paar druppeltjes reinigingsproduct. De kasten zelf worden evenveel gereinigd, meestal al bij op opbergen.
                En als je in de gezondheidssector werkt zijn horloges en -banden heftige bronnen van bacteriën, reden waarom in klinieken door personeel geen horloges mogen gedragen worden.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Alhoewel ik al 20 jaar geen horloge meer heb volg ik dit draadje toch al lange tijd. Voor wie net als ik al eens naar wat meer betaalbare horloges omkijkt is er nu de 1dayfly Seiko week.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                    Alhoewel ik al 20 jaar geen horloge meer heb volg ik dit draadje toch al lange tijd. Voor wie net als ik al eens naar wat meer betaalbare horloges omkijkt is er nu de 1dayfly Seiko week.
                    Die Seiko's zijn zeer goeie horloges. Mijn eerste horloges waren trouwens Quartz Seiko's en die hebben mij zelden of nooit in de steek gelaten. Ik heb er nu zelfs nog een drietal.
                    Dit zijn nu wel automatische binnenwerken. Wat die waard zijn weet ik niet. Ik vermoed ook dat het hier om oudere modellen zal gaan gezien Seiko door de jaren heen honderden modellen heeft uitgebracht en er nog jaarlijks nieuwe bijkomen. Maar goed, dit kan de geïnteresseerden geen r**t schelen. Kopen als die je bevallen zou ik zeggen, wat krijg je nu nog voor die prijzen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                      Alhoewel ik al 20 jaar geen horloge meer heb volg ik dit draadje toch al lange tijd. Voor wie net als ik al eens naar wat meer betaalbare horloges omkijkt is er nu de 1dayfly Seiko week.
                      Laurens.....Google eens op Grand Seiko......je gaat verschieten....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Alhoewel ik al 20 jaar geen horloge meer heb volg ik dit draadje toch al lange tijd. Voor wie net als ik al eens naar wat meer betaalbare horloges omkijkt is er nu de 1dayfly Seiko week.
                        Een horloge is zoals alles op deze wereld ... deze dat je graag hebt, naar je zin is en ook nog eens binnen je budget valt, dat is nooit een verkeerde keuze. [emoji4]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Mijn vrouw draagt al meer dan 20 jaar een Rado. Destijds een duur horloge maar over al die jaren gespreid valt dat eigenlijk best mee. Ik ben net even op hun site gaan spieken en ook in de herenmodellen zitten nogal wat van die minimalistische uitvoeringen die ik graag zie.
                          ..Alleen zie ik me nog minder geneigd elke dag een horloge te dragen nu het ‘always on’ display eigenlijk heeft bewezen één van de handigste nieuwe functies te zijn van mijn telefoon. Puur om de tijd te weten vind ik dat fantastisch. De fascinatie voor fijne mechanica en mooi afgewerkte en vormgegeven producten... daar is zo’n horloge natuurlijk een antwoord op. Dat, of een mooi pistool - maar daarvoor hebben we nog geen draadje.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                            Dat, of een mooi pistool - maar daarvoor hebben we nog geen draadje.
                            Bahhh ... toch wel hoor, hier hoort ook een Pistol thuis. [emoji4]

                            Urwerk EMC Pistol Kast: Staal en Titanium Afmetingen: 43mm x 51mm x 15.8mm Waterdicht : 30m Uurwerk : UR-EMC Gangreserve : 80 Uur 5 stuks Prijs : 135.000 CHF ArtyA Son of Race Limited Edition Kast: Staal Doorsnee: 44,5mm Waterdicht : 30m Uurwerk : ArtyA Automaat Gangreserve : 52 Uur 99 stuks Prijs : 6900 CHF Erroyl Regent http://cdn.sh...
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                              Mijn vrouw draagt al meer dan 20 jaar een Rado. Destijds een duur horloge maar over al die jaren gespreid valt dat eigenlijk best mee. Ik ben net even op hun site gaan spieken en ook in de herenmodellen zitten nogal wat van die minimalistische uitvoeringen die ik graag zie.
                              ..Alleen zie ik me nog minder geneigd elke dag een horloge te dragen nu het ‘always on’ display eigenlijk heeft bewezen één van de handigste nieuwe functies te zijn van mijn telefoon. Puur om de tijd te weten vind ik dat fantastisch. De fascinatie voor fijne mechanica en mooi afgewerkte en vormgegeven producten... daar is zo’n horloge natuurlijk een antwoord op. Dat, of een mooi pistool - maar daarvoor hebben we nog geen draadje.
                              Ik heb al jaren een Rado, al draag ik die tegenwoordig alleen nog bij wat speciale gelegenheden:


                              Voor dagelijks gebruik hecht ik me tegenwoordig meer aan mijn Rodania.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Bizar, maar Rado heeft mij nooit speciaal aangesproken. Ik ben meestal voor een sportiever horloge.
                                Het zijn meestal strakke horloges met een modern design. Hebben ondertussen ook hun degelijkheid bewezen zowel in quartz als automatisch. Het merk werd in den beginnen langs hier vooral bekend met Ceramic als nieuwigheid en als onverwoestbaar bestempeld. Zie dat ze nu ook al verschillende lijnen hebben met sportievere modellen en ook uitvoeringen in staal . Vroeger zag je blijkbaar ook meestal de rechthoekige modellen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X