Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    En ondertussen zijn die reacties verdwenen met dank aan de moderator. Ik zal dus mijn verdere medewerking blijven verlenen aan dit zeer interessante onderwerp.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Deze Seamaster met ceramic lunette zie ik wel helemaal zitten.



      Niet zo'n Omega fan, ik weet niet waarom, maar misschien een gelegenheid om er kennis mee te maken.
      Last edited by enero; 7 juni 2015, 13:26.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Gisteren nog eens kennis gemaakt met de exuberante winst die "sommige" juweliers maken op hun batterijen.
        Onze jongste zoon had een Tissot waarvan de batterij plat was en gevraagd of ik die wou vervangen. Ik heb wel enkele batterijen in huis, maar je kan ze ook niet allemaal hebben hé, voor de keren dat je die nodig hebt. En zonder op het net te gaan zien stap ik binnen bij een juwelier in de buurt en vraag er 2 van die batterijtjes. Ik dacht alé.., als ik er maar eentje vraag, de man moet daarvoor toch zijn tijd nemen om het te zoeken, ik zal er maar direct 2 vragen. OK dan, "hoeveel is het meneer". 18€ aub. Even slikken natuurlijk, maar goed, gevraagd is gevraagd en ik was al blij dat ik onze zoon zo vlug kon uit de nood helpen. Thuisgekomen en dit gezien :http://www.graficall.nl/Product~id~6...y-SR621SW.aspx
        Het ging dus om diezelfde batterij. Even geduld oefenen en bestellen via het net kan dus een pak schelen. Dit is dus weer leergeld. Het zal mij geen twee keer overkomen.
        Hoewel ik uit ervaringen en van horen zeggen weet dat een batterij laten vervangen max. 7€ kost ben ik hier dus wel goed in 't zak gezet.
        Wat is jullie ervaring hiermee? Wat betalen jullie om een batterijtje te laten vervangen?
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          ... Ik heb alleen horloges zonder batterij. De ene is een automaat, de andere werkt op zonnenergie.
          Normaal betaal je tussen de 5 en 10€ voor een batterij om ze te laten vervangen.

          De kost om de klnat te bedienen, en de slijtage aan de voordeur kost al meer dan dat. Ik denk dat geen enkele juwelier kan overleven van batterijtjes, zelfs niet aan 9€.
          Bestel bij die webshop één batterij, en inclusief verzending etc zal je ook kort bij 9€ zitten, dus zo erg zou ik me niet in de zak gezet voelen.

          Een pint op cafe kost al rap 2,5€. Bij colruyt is dat mosschien 0,5€.

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            ... Ik heb alleen horloges zonder batterij. De ene is een automaat, de andere werkt op zonnenergie.
            Normaal betaal je tussen de 5 en 10€ voor een batterij om ze te laten vervangen.

            De kost om de klnat te bedienen, en de slijtage aan de voordeur kost al meer dan dat. Ik denk dat geen enkele juwelier kan overleven van batterijtjes, zelfs niet aan 9€.
            Bestel bij die webshop één batterij, en inclusief verzending etc zal je ook kort bij 9€ zitten, dus zo erg zou ik me niet in de zak gezet voelen.

            Een pint op cafe kost al rap 2,5€. Bij colruyt is dat mosschien 0,5€.
            Tussen 2,70€ en 9€ zit volgens mij wel een heel groot verschil. dit kan je toch niet meer normaal noemen. Op die website betaal je zelfs nog geen verzendkosten. Maar goed, zoals ik al zei, deze zaak zal ik dus ook voorbij stappen in 't vervolg. En nu hoor ik dat de man een alcoholprobleem heeft. Misschien heeft het daar iets mee te maken en had ie thuis gedronken ipv op café.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Ik ging met mijn Tissot naar de juwelier in Antwerpen waar ik hem gekocht had, om een nieuwe batterij te laten plaatsen.
              Volgens deze kon hij dat zelf niet doen want er was speciaal gereedschap voor nodig dat hij niet had, en er kruipt veel tijd in om de horloge te openen en met nieuwe dichtingen weer te sluiten.
              Horloge moest naar de fabriek en het zou 6 weken duren en 150€ kosten.
              Ben er hier in Spanje mee naar een horlogemaker geweest. Dichtingsring moest volgens hem niet vervangen worden, want die was nog goed. Klusje geklaard op een paar minuten voor 5€.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                ... Ik heb alleen horloges zonder batterij. De ene is een automaat, de andere werkt op zonnenergie. ...
                Ik heb me laten vertellen dat een horloge op zonne-energie (mijn Junghans Mega Solar is er zo één) eveneens een batterij zou bevatten. Enfin, waar zou ander de zonne-energie opgeslagen worden? Alleszins: mijn Junghans (nu >15j oud) 'laadt' vrij snel op, maar geeft bijna even snel zijn opgeslagen energie weer prijs. Eigenlijk al een paar jaar, als gevolg waarvan ik die horloge enkel in de zomermaanden draag. In de winter zou-ie toch onder trui en hemdsmouwen zitten. Ik laat momenteel navraag doen of het mogelijk is dit euvel te verhelpen, en wat me dat zou kosten.
                Last edited by LesC; 7 juni 2015, 18:37.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Tissot vroeg mij ook 150 euro voor de T-touch expert batterij te vervangen. CR2032 batterijtje van 2euro...
                  De all in formule met calibratie en druktest heb ik eveneens laten varen.
                  25 minuten later had ik 148 euro verdient. .

                  Versato in Leuven doet het schijnbaar voor een 25 euro heb ik gehoord via een vriend.

                  Groeten!

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Ik ging met mijn Tissot naar de juwelier in Antwerpen waar ik hem gekocht had, om een nieuwe batterij te laten plaatsen.
                    Volgens deze kon hij dat zelf niet doen want er was speciaal gereedschap voor nodig dat hij niet had, en er kruipt veel tijd in om de horloge te openen en met nieuwe dichtingen weer te sluiten.
                    Horloge moest naar de fabriek en het zou 6 weken duren en 150€ kosten.
                    Ben er hier in Spanje mee naar een horlogemaker geweest. Dichtingsring moest volgens hem niet vervangen worden, want die was nog goed. Klusje geklaard op een paar minuten voor 5€.
                    Het deksel van de Tissot draait er met een case-opener gewoon af.



                    Zit wel stevig vast maar dat gaat als een fluitje van een cent. Met een pincet dan de batterij beschermende plastieken kader verwijderen en de batterij eruit wippen. En klaar is kees. Om die terug waterdicht te hebben vervang je dan ook best de join of indien nog goed even denken in speciaal siliconen vet. Zoiets bvb. :

                    Buy Here: http://www.esslinger.com/watch-gasket-o-ring-lubricator-silicone-grease/Now handier than ever, Silicone Sealant for watch gaskets available in an e...


                    Wat mijzelf betreft ga ik sowieso nooit met een horloge in het wager en zelfs niet met een degelijke duiker die het wel kan doorstaan. Kwestie van wat zorg te dragen voor al die fijne werkjes..
                    Last edited by enero; 7 juni 2015, 20:36.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik heb me laten vertellen dat een horloge op zonne-energie (mijn Junghans Mega Solar is er zo één) eveneens een batterij zou bevatten. Enfin, waar zou ander de zonne-energie opgeslagen worden? Alleszins: mijn Junghans (nu >15j oud) 'laadt' vrij snel op, maar geeft bijna even snel zijn opgeslagen energie weer prijs. Eigenlijk al een paar jaar, als gevolg waarvan ik die horloge enkel in de zomermaanden draag. In de winter zou-ie toch onder trui en hemdsmouwen zitten. Ik laat momenteel navraag doen of het mogelijk is dit euvel te verhelpen, en wat me dat zou kosten.
                      Mijn Citizen is een jaar of 7-8.
                      Deze winter een keer stll gevallen. Blijkbaar te lange mouwen.

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                        Tissot vroeg mij ook 150 euro voor de T-touch expert batterij te vervangen. CR2032 batterijtje van 2euro...
                        De all in formule met calibratie en druktest heb ik eveneens laten varen.
                        25 minuten later had ik 148 euro verdient. .

                        Versato in Leuven doet het schijnbaar voor een 25 euro heb ik gehoord via een vriend.

                        Groeten!
                        Ja.., van zodra ze beginnen met die druktest loopt het in de tientallen euros. En als dat dan nog goed wordt gedaan, kan ik er nog inkomen. Een goeie horlogemaker met de nodige apparatuur zou dat dus wel moeten kunnen. Sommigen hanteren dan de officiële prijzen door het merk voorgeschreven, anderen doen dat dan weer niet. Een beetje zoeken zou ik zeggen. En de goeie horlogemaker is tevens een beroep dat met uitsterven bedreigd wordt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Interessant linkje van Franciskine om nog eens terug te zien. Als ik zie wat er bij mij is bijgekomen sedert die periode dan moet ik toch even de wenkbrauwen fronsen. Het gaat inderdaad vlug...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Koopje gedaan :

                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Prachtige Omega!
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Prachtige Omega!
                                Bedankt Francis!
                                Wel, ik had nog geen valabele Omega in mijn collectie. Ik vond prijs/kwaliteit deze de perfecte optie. Het is mijn tweede duiker naast de Aquaracer 500m van TAG Heuer. Ik ben benieuwd welke mij het meest zal bevallen. Een zeer comfortabele bracelet is voor mij ook zeer belangrijk. De Breitling's met hun pilot banden zijn daarvoor top, een echt plezier om te dragen. Hun Fighters daarentegen zijn dan weer iets minder. Ook zeer aangenaam om dragen is de "Link" serie van TAG Heuer. Zo zie je maar, niet enkel het horloge is belangrijk, ook de horlogeband. Alé voor sommige perfectionisten dan.
                                Last edited by enero; 13 juni 2015, 19:59.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X