Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Dat is een hele mooie als je van sportief houdt.
    Tot 1200m is wel heel diep. Is die gevuld met een inert gas, of olie, om het water te helpen tegenhouden?
    Er zit saffier glas op voor zo ver ik weet, weegt 270 gram en is 16mm dik…. Hier vind je meer info :
    The watch case is 316L stainless steel with a brushed finish throughout. The case measures 45mm and a robust 49mm including the crown. The lug-to-lug measurement is approximately 54mm, combined with a weight of 258 grams, 16mm case thickness and the other case specifications, provide quite a substantial appearance on the wrist. The lugs have almost no curvature, however, the case does sit fairly flat across the wrist, which is of great importance to overall comfort. The non-crown side of the case is a little different due to the branding. A Helium Release Valve (HEV) is positioned at the center with the company name engraved to the left of the HEV. I am not a huge fan of case branding, as I feel it cheapens the overall look of the watch at times. I would much prefer no branding or maybe the company logo etched into the HEV. On the opposite side of the case is an almost 8mm screw down crown. The crown is located at the 3 o’clock position between integrated crown guards. The crown guards will provide fairly decent protection, however, the crown does extend a few millimeters beyond the guards so just be aware of the slight exposure. The gear shape style of the crown allows for easy grasp and rotation. The crown has a buttery smooth action with no play or wiggle in either setting position. With branding on the non-crown side, the crown side of the case is surprisingly lacking. The crown face would be a perfect location for the company logo/crest and I believe it would look fantastic as I do prefer signed crowns. The 120 click unidirectional rotating bezel is extremely easy to grasp due to the almost scalloped perimeter. The bezel is extremely firm with no play in either direction. The insert is fully lumed, including a 15-minute countdown, and glows brightly for hours. The watch is fitted with a sapphire crystal that appears to have an interior AR coating. The crystal diameter measures approximately 34mm, providing adequate viewing of the full lume dial. The dial is extremely clean and uncluttered with the typical branding for this style of watch noting the brand, model and water resistance above and below center dial. All of the dial markers are painted black which looks fantastic up against the white dial. I like the company logo/crest, which seems to be applied at the 12 o’clock position rather than a typical numeral or some other marker style. The model comes with a date window positioned between the 4-5 o’clock position, which is fairly legible. Personally, I am starting to enjoy no date dive watch models more and more, as size of the window seems to always be problematic. The San Marino comes with a fairly typical handset that is well lumed, including a lume dot near the tip of the second hand. I really like the added detail of the company crest/logo functioning as the counterweight on the second hand.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Die heeft geen vulling. Gewoon heel stevig gemaakt.
      De verlichting 's nachts, of diep in het water is tof.
      Foto: http://watchreport.com/wp-content/up...5-19-44-00.jpg
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        En als je dan een tijdje met horloges bezig bent ga je experimenteren met bandjes. Net zoals met een auto waarop je eens een nieuwe velg legt die de auto een gans andere look geeft. Dit is herkenbaar in veel hobby's zeker?
        Ik wil hier even mijn ervaringen delen met de horlogeliefhebbers die ook zelf bandjes plaatsen.



        Ik was dus op zoek naar een alternatief voor mijn stalen bracelets bij de Breitlings. De originele Breitling lederen bandjes zijn schandalig duur (5 à 600€) en dus absurd, voor mij althans, dit eraan te willen geven. Een aantal alternatieven zijn kwalitatief even goed of zelfs beter zoals er zijn Hirsch, Rios etc.. Voor sommigen van mijn hobby genoten is dat maar niks, ze willen echte naam gebonden onderdelen met dan nog liefst het merklogo erop. Voor elk merk vind je dus wel het alternatief bandje. Maar vergis je niet, voor de betere kwaliteit en zeker als het in de richting van Alligator gaat zit je algauw rond de 150€. Maar daarvoor heb je wel de allerbesten.
        En dat is nog niet alles, want dan is er het alternatief voor de sluiting: de vouwsluiting of de gespsluiting. Deze laatste vind ik persoonlijk niet zo comfortabel, eens je de andere kent, al is die gesp voor de meesten onder ons de eerst voor de hand liggende.
        Vooral als je bandjes hebt met een aanzet vanaf 22mm, die dan 'meestal' eindigen op 20mm (bij TAG is dit soms maar 18mm) is zo'n gesp nogal groot en niet zo handig. En wanneer de band dan nog van goeie kwaliteit is bovendien een dikte aan de aanzet heeft van 6à7mm, uitlopend op ongeveer 2à3mm aan de sluiting, dan is het type gesp-sluiting nogal aan de lompe kant.
        Beter is dan de vouwsluiting, maar de originele (Breitling) kost dan ook weer stukken van mensen (3 à 500€ in tweede hands is opnieuw geen uitzondering). Dus je zoekt dan maar een third party. Maar dan komt ook weer de kat op de koord. Ze zijn er wel in namaak, maar ze zijn verre van zo goed/comfortabel aan de pols als de originele. Het is dus zoeken en miskopen doen tot je de juiste hebt gevonden.
        De combinatie dikte band en vouwsluiting is dus bepalend voor het comfort aan de pols bij die typische Breitling vouwsluitingen. Sommige van die vouwsluitingen die aan een te harde, te dikke band zitten, doen zelfs pijn aan de pols. Het is dus punt ervoor te zorgen dat je de juiste dikte en vooral soepele band koopt zodat hij niet te dik en niet te stug in de sluiting zit.
        Die goeie vouwsluitingen in third party zijn volgens mijn ervaring van het "type" TAG (namaak TAG wel te verstaan, want de echte TAG's zijn weer overdreven duur):



        Het is vooral met de namaak Breitling vouwsluitingen (kliksluiting zonder drukknopjes, zie blauw bandje hierboven) samen met lederen bandjes van meer 2mm dikte bij de ingang van de sluiting, dat er pijn aan de pols ontstaat bij het dragen.
        Op de foto hieronder wordt dergelijke sluiting dus gebruikt met een bandje van zeer soepel leder en minder dan 2mm op de plaats waar het doorheen de sluiting moet gaat en dat geeft dus geen abnormale druk op de pols.



        Nog even melden dat de vouwsluiting samen met lederen bandjes bij mij de voorkeur draagt gezien ik mijn horloge nogal een aantal keer per dag uitdoe. Een lichte druk op de knopjes of op de band voorbij de sluiting opent het bandje. Bovendien blijft het bandje rond de pols hangen en het horloge kan niet uit je handen glippen met desastreuse gevolgen.
        Last edited by enero; 3 juni 2015, 20:20.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Dat is een hele mooie als je van sportief houdt.
          Tot 1200m is wel heel diep. Is die gevuld met een inert gas, of olie, om het water te helpen tegenhouden?
          Daar staat nergens dat die 1200 meter onder water is hé Skitch.
          En als het onder water zou zijn, dan liever niet om mijn arm, 1200 meter = 120 bar of gelijk
          aan de hydraulische oliedruk bij een heftruck ....
          Als dat glas dan een diameter van pakweg 35mm zou hebben, wil dat zeggen dat daar een kracht van pakweg 1150 Kg zou op staan...

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Wat er op de dial staat is normaal hoe diep men met dit horloge kan duiken. Dat glas zou er dus moeten tegen bestand zijn. Maar ik vrees dat dit hier niet zal overeenstemmen met de werkelijkheid.
            Bij de echte duikers is er een Helium-valve aanwezig en zou de band ook een duikextensie moeten hebben. Dit om het horloge boven het duikerpak te kunnen aandoen.
            Zie op de 10 uur hoogte.



            Have you ever wondered: “What is a helium escape valve?” Although many think that the helium escape valve looks cool, it’s function is not well known. While the helium escape valve is a common feature on professional dive watches, you might not know a lot […]


            En ziehier de bandextensie :

            Last edited by enero; 3 juni 2015, 21:11.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Daar staat nergens dat die 1200 meter onder water is hé Skitch.
              En als het onder water zou zijn, dan liever niet om mijn arm, 1200 meter = 120 bar of gelijk
              aan de hydraulische oliedruk bij een heftruck ....
              Als dat glas dan een diameter van pakweg 35mm zou hebben, wil dat zeggen dat daar een kracht van pakweg 1150 Kg zou op staan...
              'k Vind die 1200 meter ook heel diep. Vrijetijdsduikers gaan meestal nooit lager dan 40 meter, heb ik ooit gelezen.
              Met zo'n uurwerk heb je dan een heel hoge veiligheidsmarge.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                'k Vind die 1200 meter ook heel diep. Vrijetijdsduikers gaan meestal nooit lager dan 40 meter, heb ik ooit gelezen.
                Met zo'n uurwerk heb je dan een heel hoge veiligheidsmarge.
                De duikers die de meeste verzamelaars kopen zijn uiteraard niet om te duiken hé Dirk. Dat modelletje in vooral in trek naar de zomermaanden toe bij de verzamelaars. Voor op vakantie en dan nog liefst aan zee is dat voor sommigen een 'must have' zeker. Maar die Heliumkleppen zijn/waren vooral bestemd voor duikers die zich lange tijd in een klok bevinden/bevonden. Ik heb er momenteel ook zo eentje, maar ben ook geen duiker, laat staan dat ik ermee in een zwembad of in zee mee zou gaan.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Moderator Note: Enkele posts die niet met het onderwerp, maar met een poster te maken hadden verwijderd. Reden: op de man, en hou aub dat soort discussies uit deze overigens mooie topic.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Is het dan ook mogelijk van de .... (puntjes)-posts te verwijderen afkomstig van een bepaalde poster? Deze hebben eveneens met een andere poster te maken (op de man) en dragen bovendien niks bij aan dit overigens zeer interessant topic. En dat is vanaf blz. 2 op elke blz tot blz.11. Er zijn er dus nogal wat.
                    Last edited by enero; 6 juni 2015, 14:35.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Moderator Note: Er zijn productievere dingen die we als moderator kunnen doen dan topics die uit enkele puntjes bestaan te zoeken...


                      ... en zo een ingreep die meer waarde heeft is toch even te verwijzen naar enkele draadjes in de blog van Ming Thein, een fotograaf die regelmatig voor horlogemerken gewerkt heeft.

                      Kijk bijvoorbeeld eens naar Watches and a Hasselblad en Some Hublots of ook nog Making a $200 watch look the business. Ook over het retoucheren van foto's van horloges heeft ie een kort artikel. Ik ben geen horlogeliefhebber maar als je zijn foto's bekijkt krijg je toch goesting zo een mechanisch meesterwerkje te kopen.
                      Last edited by Laurens; 6 juni 2015, 19:34.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Ik vraag mij af wat daar moeilijk aan is. Er worden hier genoeg zaken verwijderd indien ze niet voldoen aan de reglementen. En de links die u daar aangeeft zijn volledig naast de kwestie. Ik vraag dan ook een slot op mijn topic te zetten.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Moderator Note: Een topic waarin zoveel mensen al bijdragen hebben geleverd en anderen misschien nog willen reageren op die berichten zet ik liever niet op slot. We zullen dat even in beraad nemen in de moderatorgroep en horen het graag als anderen vinden dat zij nog dingen kwijt willen in dit draadje. Er is inderdaad niks moeilijks aan het wissen van al die '...' posts - als je me een lijst stuurt van al die berichten, dan zal ik ze wissen. Wat mijn links betreft: ik hoop dat anderen ze wel nuttig vinden.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            De lijst met 51 tussenkomsten met puntjes is inmiddels naar u doorgestuurd.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Zou het spijtig vinden als dit op slot gaat.

                              Ben je eigenlijk "eigenaar" van een topic als je de starter bent?

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                                Ben je eigenlijk "eigenaar" van een topic als je de starter bent?
                                Nee dat ben ik niet, maar ik heb wel een probleem dat men een topic waar ik al zoveel energie heb ingestoken komt bezoedelen met dergelijke kinderachtige reacties. Ik zie dan ook het nut niet meer in daarmee nog verder te gaan. Als je werk niet gerespecteerd wordt, zelfs geboycot, hoeft dit voor mij niet meer.
                                Last edited by enero; 7 juni 2015, 13:08.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X