Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Toch een uniek uurwerk, collector's item….
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Toch een uniek uurwerk, collector's item….
      Ja Francis, dat zijn van die verzamelstukjes. Heb er een tijdje naar gezocht en dan toch gevonden hier te lande bij een fantastisch juwelier. Eentje die ook weet waarover hij spreekt, die de markt zeer goed kent en die prijzen hanteert die nog beneden die van sommige particuliere verkopers ligt. Daar ben ik toch eventjes van geschrokken. Er moet dus toch nog veel rek zitten op de marges die sommigen vragen. Uitkijken is dus de boodschap.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        [QUOTE=enero;4307237]En hier is de Vintage Monaco Steve McQueen :



        Een prachtig prachtstuk!

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          [QUOTE=BlueInk;4307457]
          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          En hier is de Vintage Monaco Steve McQueen :



          Een prachtig prachtstuk!
          Tja, een lelijk prachtstuk bestaat niet.
          Maar inderdaad, een heel mooi uurwerk.
          Rudi

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Uniek stukje.
            Echt speciaal.

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              [QUOTE=rudimaes;4307462]
              Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
              Tja, een lelijk prachtstuk bestaat niet.
              Maar inderdaad, een heel mooi uurwerk.
              Aha! Even te kort door de bocht gegaan merk ik. Besef plots dat jullie wel "Timelords" zijn maar daarom geen gedachten kunnen lezen.
              Het eerste "prachtig" sloeg op het gebruikte calibre nr. 11 v.h. uurwerk. Zeg maar het mechanisch (onzichtbaar) deel.
              Het tweede "prachtig" sloeg op het design/esthetisch voorkomen.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                [QUOTE=BlueInk;4307490]
                Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht

                Aha! Even te kort door de bocht gegaan merk ik. Besef plots dat jullie wel "Timelords" zijn maar daarom geen gedachten kunnen lezen.
                Het eerste "prachtig" sloeg op het gebruikte calibre nr. 11 v.h. uurwerk. Zeg maar het mechanisch (onzichtbaar) deel.
                Het tweede "prachtig" sloeg op het design/esthetisch voorkomen.
                En de caliber11 blijkt nog steeds de voorkeur van verzamelaars te genieten. Hiermee is trouwens de lange geschiedenis van de Heuer Monaco, nadien TAG Heuer Monaco begonnen. Toch frappant dat een model al zo lang de smaak van het publiek kan blijven genieten. Nu, Steve McQueen was ook niet 'jan en alleman' hé. Maar wie had ooit durven denken dat dit model na meer dan 45 jaar nog populair zou zijn.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Deze morgen was ik nog op bezoek bij de juweliers familie die mij deze Heuer Monaco heeft verkocht. Wel wij hebben daar toch een uur over horloges zitten praten zeker. De man (één van de zoons des huizes) en tevens horlogemaker had de microbe ook erg te pakken. Uit het lange gesprek moest ik vernemen dat hij als fervente Breitling fan zelfs één van de tentoon gestelde modellen niet wou verkopen. En ik moest eveneens concluderen dat hij van de nog betaalbare en door het brede publiek gekende horloges (tot 6 à 7K €), de Omega het hoogste inschatte in de categorie onder Rolex. De technieken die ze in hun werken gebruiken 'blijkt' van de meest geavanceerde te zijn. Longines wist hij eveneens hoog in te schatten. Ja.., als je dagelijks aan horloges werkt zal je het wel weten zeker.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Tja, hoe relatief.

                    Het echt grote publiek geeft niet makkelijk meer dan 300€ uit voor een horloge.

                    Maar wat de merken betreft heeft iedereen zo zijn dada's. Zelf zou ik nooit een Rolex kopen. Kan niet uitleggen waarom.
                    Glashutte en IWC vind ik,dan weer interessanter.
                    De technische kwaliteit beoordelen kan ik eerlijk gezegd niet.

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Tja, hoe relatief.

                      Het echt grote publiek geeft niet makkelijk meer dan 300€ uit voor een horloge.

                      Maar wat de merken betreft heeft iedereen zo zijn dada's. Zelf zou ik nooit een Rolex kopen. Kan niet uitleggen waarom.
                      Glashutte en IWC vind ik,dan weer interessanter.
                      De technische kwaliteit beoordelen kan ik eerlijk gezegd niet.
                      Hier ook, eigenaardig maar een Rolex zegt mij niks. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het linken aan het merk-imago dat nogal eens zijn cliënteel vindt in "bepaalde" middens die, "mijns inziens" enkel kiezen voor een bepaalde naam. In mijn vriendenkring heb ik bijvoorbeeld een koppel vrienden die één van de grootsten zijn in België qua toelevering van elektriciteitsartikelen voor de bouw. Maar die daar enkel gekomen zijn door dag en nacht werken. De eigenares draagt een namaak Rolex. Eigenaardig, hoe verklaar je dat dan? Persoonlijk heb ik daar niet direct een antwoord op.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Hier ook, eigenaardig maar een Rolex zegt mij niks. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het linken aan het merk-imago dat nogal eens zijn cliënteel vindt in "bepaalde" middens die, "mijns inziens" enkel kiezen voor een bepaalde naam. In mijn vriendenkring heb ik bijvoorbeeld een koppel vrienden die één van de grootsten zijn in België qua toelevering van elektriciteitsartikelen voor de bouw. Maar die daar enkel gekomen zijn door dag en nacht werken. De eigenares draagt een namaak Rolex. Eigenaardig, hoe verklaar je dat dan? Persoonlijk heb ik daar niet direct een antwoord op.
                        Snoeven van de bovenste plank, maar op de goedkoopste wijze .

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Hier ook, eigenaardig maar een Rolex zegt mij niks. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het linken aan het merk-imago dat nogal eens zijn cliënteel vindt in "bepaalde" middens die, "mijns inziens" enkel kiezen voor een bepaalde naam. In mijn vriendenkring heb ik bijvoorbeeld een koppel vrienden die één van de grootsten zijn in België qua toelevering van elektriciteitsartikelen voor de bouw. Maar die daar enkel gekomen zijn door dag en nacht werken. De eigenares draagt een namaak Rolex. Eigenaardig, hoe verklaar je dat dan? Persoonlijk heb ik daar niet direct een antwoord op.
                          De reden waarom ikzelf geen Rolex koop is omdat ik het mechanisch en tevens design-matig op gebied van prijs-kwaliteit onverantwoord vind. Volgens mij ligt zijn nieuwprijs buiten proportie en dan pas ik. Een Omega is ook al niet goedkoop, maar die vind ik dan, als je de technologie in acht neemt, wel zijn prijs waard, maar het is geen Rolex natuurlijk. Ik vermoed ook dat onder de kenners, Rolex de meeste concurrentie moet incasseren van Omega gezien enkele modellen nogal gelijkenissen vertonen. Rolex wordt ook nog blijkbaar ook te veel gelinkt aan chique en aan kapitaal, maar gemakkelijk. Met gemakkelijk bedoel ik dat, als je niet naar de centen moet zien en bovendien geen kennis hebt van horloges, een Rolex een voor de hand liggende keuze zou zijn.
                          Verschillende jaren geleden kreeg ooit de vraag van een Afrikaanse kennis die in die tijd de speciale raadgever was van de toenmalige president Bong van het Afrikaanse land Gabon, of ik soms raad wist om voor hem een massief gouden horloge te verkopen. Dit had hij nl. gekregen van één of andere sultan op één van zijn reizen samen met zijn president. Het horloge had ook een volledig massief gouden bracelet en had op de wijzerplaat het wapenschild van de bewuste sultan, bestane uit 2 gekruiste zwaarden. Een uniek exemplaar dus. De kennis in kwestie vroeg er toen (begin jaren '90) 240.000Bef. voor. Zelf was ik niet in staat om dit op te hoesten en was bovendien nog niet aan het verzamelen. Maar ik bracht het horloge naar een juwelenontwerper en tevens verkoper te Brussel, relatie van mijn schoonouders. Het horloge heeft daar verschillende weken gelegen, echter zonder enige interesse. Reden volgens de juwelier : "was het een Rolex geweest, dan was het in de kortste keren verkocht". Rolex heeft dan blijkbaar die blasé sfeer langs zijn kant. Voor mij niet gelaten, maar niet mijn ding. Liever iets dat wat meer persoonlijkheid uitstraalt, mechanisch even goed is, maar veel minder kost.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            De reden waarom ikzelf geen Rolex koop is omdat ik het mechanisch en tevens design-matig op gebied van prijs-kwaliteit onverantwoord vind. Volgens mij ligt zijn nieuwprijs buiten proportie en dan pas ik. Een Omega is ook al niet goedkoop, maar die vind ik dan, als je de technologie in acht neemt, wel zijn prijs waard, maar het is geen Rolex natuurlijk. Ik vermoed ook dat onder de kenners, Rolex de meeste concurrentie moet incasseren van Omega gezien enkele modellen nogal gelijkenissen vertonen. Rolex wordt ook nog blijkbaar ook te veel gelinkt aan chique en aan kapitaal, maar gemakkelijk. Met gemakkelijk bedoel ik dat, als je niet naar de centen moet zien en bovendien geen kennis hebt van horloges, een Rolex een voor de hand liggende keuze zou zijn.
                            Verschillende jaren geleden kreeg ooit de vraag van een Afrikaanse kennis die in die tijd de speciale raadgever was van de toenmalige president Bong van het Afrikaanse land Gabon, of ik soms raad wist om voor hem een massief gouden horloge te verkopen. Dit had hij nl. gekregen van één of andere sultan op één van zijn reizen samen met zijn president. Het horloge had ook een volledig massief gouden bracelet en had op de wijzerplaat het wapenschild van de bewuste sultan, bestane uit 2 gekruiste zwaarden. Een uniek exemplaar dus. De kennis in kwestie vroeg er toen (begin jaren '90) 240.000Bef. voor. Zelf was ik niet in staat om dit op te hoesten en was bovendien nog niet aan het verzamelen. Maar ik bracht het horloge naar een juwelenontwerper en tevens verkoper te Brussel, relatie van mijn schoonouders. Het horloge heeft daar verschillende weken gelegen, echter zonder enige interesse. Reden volgens de juwelier : "was het een Rolex geweest, dan was het in de kortste keren verkocht". Rolex heeft dan blijkbaar die blasé sfeer langs zijn kant. Voor mij niet gelaten, maar niet mijn ding. Liever iets dat wat meer persoonlijkheid uitstraalt, mechanisch even goed is, maar veel minder kost.
                            Groot gelijk heb je hier ivm Rolex.
                            Jouw 'Breitlings' zijn juweeltjes, maar uurwerken en andere sieraden zijn nu eenmaal niet mijn ding.

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Als gepassioneerd vintage Rolex verzamelaar en -liefhebber voel ik mij geroepen om toch even het volgende te vermelden.
                              Ik wil geen pro/contra Rolex discussie starten, ik geef gewoon de naakte feiten.

                              Rolex ontwikkelde:
                              • het eerste waterdichte uurwerk - Oyster, 1926
                              • het eerste uurwerk met datum complicatie - Datejust ref.4467, 1945
                              • het eerste duikers-uurwerk waterdicht tot 100m - Oyster Perpetual Submariner ref.6204, 1953
                              • het eerste uurwerk met aanduiding van een twee tijdszones - GMT Master ref.6542, 1954
                              • het eerste uurwerk met dag & datum complicatie - Day-Date, 1956

                              Bovendien was Rolex de eerste om met een polshrologe een COSC certificatie te halen.
                              Het moge dus geen wonder zijn dat ze een leidende rol spelen in de horlogewereld.

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                                Als gepassioneerd vintage Rolex verzamelaar en -liefhebber voel ik mij geroepen om toch even het volgende te vermelden.
                                Ik wil geen pro/contra Rolex discussie starten, ik geef gewoon de naakte feiten.

                                Rolex ontwikkelde:
                                • het eerste waterdichte uurwerk - Oyster, 1926
                                • het eerste uurwerk met datum complicatie - Datejust ref.4467, 1945
                                • het eerste duikers-uurwerk waterdicht tot 100m - Oyster Perpetual Submariner ref.6204, 1953
                                • het eerste uurwerk met aanduiding van een twee tijdszones - GMT Master ref.6542, 1954
                                • het eerste uurwerk met dag & datum complicatie - Day-Date, 1956

                                Bovendien was Rolex de eerste om met een polshrologe een COSC certificatie te halen.
                                Het moge dus geen wonder zijn dat ze een leidende rol spelen in de horlogewereld.
                                Ik zal deze gegevens op geen enkele manier tegenspreken of minimaliseren. De verdienste van Rolex is dus niet niks, dat is duidelijk. Ik heb het hier ook voornamelijk over nieuwe horloges.
                                Nu, Rolex ligt in een prijscategorie die voor de meeste mensen onbereikbaar is of de prijs er niet willen aan geven. Persoonlijk heb ik wat problemen met de zeer grote meerprijs (nieuwprijs dan wel) van Rolex met een daarom niet betere mechaniek, in vergelijking met andere lager geprijsde topmerken als daar zijn : Omega prijsstelling vanaf 4K, Breitling vanaf 5K en TAG vanaf 2K. De keuze van de buitenafwerking van Rolex zal ook wel edeler zijn, en dus dichter bij het juweel staan dan anderen. Tweedehands houden ze natuurlijk ook heel goed hun prijs, maar als dat de drijfveer is van de kopers betwijfel ik wel. Ik heb niet de indruk dat het gros van de klanten een Rolex koopt om die nadien weer te gaan verkopen. Sommige verzamelaars zien dat wel anders en maken daar een handeltje van om nadien weer poen te vangen, maar dat is niet mijn mentaliteit. Ik noem dat dan ook geen echte verzamelaars.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X