Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB probleem in Win 8.1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: USB probleem in Win 8.1

Het is dus gewoon hopeloos, geweldig frustrerend.

Alle mogelijke drivers en inf bestanden gedownload en geïnstalleerd, het enige dat wijzigt is dat de regel PCI Simple Communications-controller verdwenen is.

BIOS flashen mag ik vergeten: ofwel moet je het bestand opslaan op een USB stick, niet mogelijk want dit is nu net HET enige probleem, ofwel kan je het op de HD zetten, maar die moet dan weer in FAT32 geformatteerd zijn. Ieder normaal mens formatteert een HD van 1TB wel in NTFS denk ik ?

Dus toch maar een hele herinstallatie voor zo'n stom mankement. Grrrrrr..... (want ik had al eens een Win8 op een andere HD gezet in dezelfde PC en dan werkt al dat USB gedoe perfect).
    Iedereen alvast bedankt om mee te denken.
    In elk geval is het denk ik toch het meest absurde computerprobleem dat ik in meer dan 20 jaar meemaak.
    Last edited by nete; 13 januari 2015, 23:21.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Had laatst ook dergelijk probleem. Heb ik de USB-hoofdhub (xHCI) verwijderd, dan rechtklikken op "Universal Serial Bus-controllers" en laten scannen,
      zodat driver opnieuw wordt geinstalleerd. Nu werken de USB poorten opnieuw normaal. (Windows 8.1)
      Rudi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
        Had laatst ook dergelijk probleem. Heb ik de USB-hoofdhub (xHCI) verwijderd, dan rechtklikken op "Universal Serial Bus-controllers" en laten scannen,
        zodat driver opnieuw wordt geinstalleerd. Nu werken de USB poorten opnieuw normaal. (Windows 8.1)
        Rudi
        Ga ik ook nog eens proberen, bedankt.

Comment

De drivers zou ik normaal ook als eerste verwijderen.
          Maar ik zou zeker eens eerst de originele drivers van het MOBO terug plaatsen.
          Windows heeft me al vaker mijn drivers ge-fuck-ed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            De drivers zou ik normaal ook als eerste verwijderen.
            Maar ik zou zeker eens eerst de originele drivers van het MOBO terug plaatsen.
            Windows heeft me al vaker mijn drivers ge-fuck-ed
            Probleem is dat Gigabyte op hun site voor USB niets meer appart aanbieden voor Win 8.1. De bijgeleverde CD gaat niet verder dan Win 7 en daar krijg ik de melding dat "het besturingssysteem niet voldoet aan de vereisten" .....
            Ik denk ook wel dat een Microsoft update de dader is hoor.

Comment

Het gebrek aan USB support komt omdat W8.1 alle standaard intel drivers heeft voor de gebruikte Intel chipset op de GB mobo's. Misschien heb je nog overschotten van oude GB drivers rondhangen ?

Heb je die GB Apps center brol geinstalleerd? Hun laatste updates wringen schijnbaar een aantal functionaliteiten de nek om. Een vrij recent mobo met I3-4xxx cpu geeft onnoemelijk veel problemen met deze "applicaties" .. De module die bvb de case fans stuurt, verk...t kompleet de keyboard driver aka de kb layout. Schijnbaar overschrijft het ding gedeeltelijk de "functietoesten" met de US layout. zoek maar !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Het gebrek aan USB support komt omdat W8.1 alle standaard intel drivers heeft voor de gebruikte Intel chipset op de GB mobo's. Misschien heb je nog overschotten van oude GB drivers rondhangen ?

Heb je die GB Apps center brol geinstalleerd? Hun laatste updates wringen schijnbaar een aantal functionaliteiten de nek om. Een vrij recent mobo met I3-4xxx cpu geeft onnoemelijk veel problemen met deze "applicaties" .. De module die bvb de case fans stuurt, verk...t kompleet de keyboard driver aka de kb layout. Schijnbaar overschrijft het ding gedeeltelijk de "functietoesten" met de US layout. zoek maar !
                Er is niks terug te vinden van de dat App gedoe, ik installeer zoiets nooit en de gebruiker al zeker niet.
                Maar de tip heeft iets opgebracht: ik heb de GB App wél geïnstalleerd en via dat de BIOS kunnen updaten (kon ik eerder niet, zie #16).
                Helaas, alles nul komma nul resultaat.

Mijn allergrootste frustratie is wel dat nergens de oorzaak te vinden is en dat er dus een seriueze kans is dat hetzelfde probleem later opnieuw zal optreden, een tijdje na een cleane installatie (net zoals het nu begonnen is).
                Nu, eens gebeld met mijn maat: als het opnieuw zou optreden dan kunnen we nog altijd een ander merk moederbord plaatsen, een andere optie zie ik ook niet meer.
                Last edited by nete; 14 januari 2015, 15:57.

Comment

Kijk ook eens of je toevallig "Gigabyte USB blocker" hebt .. kan zijn dat je selectief devices geblokkeerd hebt .. ?

Comment

Het raadsel van deze spook PC wordt alsmaar groter: ik wil nog even kijken wat er op de mobo CD staat: CD station staat als "perfect geïnstalleerd" maar vind geen CD-schijfje.
                    Blijkt dat ook de SATA poorten 2 en 3 (de trage) niet werken.

Normaal plaats ik op een PC Avast als AV, ik heb nu ook vanalles van F-Secure tegengekomen (en verwijderd met Advanced Ubinstaller).
                    Het zal toch niet waar zijn dat daar de oorzaak van de ellende zou kunnen liggen.
                    Ik zal alvast meer weten na een cleane install deze namiddag.

Comment

Onwaarschijnlijk wat de oorzaak uiteindelijk was: de USB bracket van de poorten vooraan in de case zijn defect en zetten de hele Windows paraplu.
                      Want na een verse install van Windows begon na korte tijd de ellende opnieuw, tot ik connector van de bewuste poorten losmaakte.
                      Wordt dus overbouwen in een andere kast, want de bewuste bracket is niet vervangbaar en opsturen en wachten zou kunnen weken duren.

Alvast iedereen bedankt om mee te denken.
                      Last edited by nete; 18 januari 2015, 00:20.

Comment

Het was nog niet ten einde: ik had zijn externe backupschijf uit de behuizing gehaald en rechtstreeks op de PC verbonden om vooraleer met een herinstallatie van Win8 te beginnen een zo recent mogelijke backup te hebben. (moest wel zo werken want USB met opslag werden niet herkend, reden van dit topic). Geen probleem.
                        Nadien de schijf in de enclosure en aan de PC met de "nieuwe" installatie: Ik kreeg de melding: Schijf is niet geformatteerd ! (en in schijfbeheer als RAW zichtbaar). Schijf gewoon even terug rechtstreeks verbonden: alles OK en HD perfect leeesbaar. Ik had nog een nieuwe enclosure liggen, HD daarin gestopt: alles OK. Dus was de elektronica van die enclosure ook defect. Nu, die enclosure is al omgewisseld onder garantie en de PC staat terug te draaien bij mijn ex-collega.
                        Het probleem met die 2 niet herkende SATA poorten was dan weer ergens een instelling in het BIOS....
                        Ik kan er een boek over schrijven, nooit meegemaakt.

Comment

conclusie: brakke HW ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            conclusie: brakke HW ?
                            Conclusie: een defect aan één onderdeel (de USB poorten in het front de kast) dat hoogstwaarschijnlijk ook de elektronica van de externe enclosure "paraplu" heeft gezet.
                            Het één zal wel verband houden met het andere en in welke volgorde we ze moeten zetten zullen we nooit achterhalen. (misschien ooit een lichte overspanning op de poorten ? ). Zoiets gaan beschouwen als "brakke" hardware is er wel iets over vind ik.

Comment

OK, beetje sterk uitgedrukt misschien maar ik heb ik gans mijn leven nog nooit een kapotte USB poort gezien ... vandaar ... oh well.

Comment

Working...
                              X