Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde van back up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarde van back up

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Moraal van dit verhaal: jij maakte een deftige fout door de PC binnen te brengen met de harde schijf erin.
    Hoe kan die alles overzetten naar de nieuwe configuratie als je het origineel niet mee neemt?
    Als je een SSD "laat" plaatsen, dan is dat meestal omdat je het zelf niet kan of wil doen ... waarom zou je dan aan de rest beginnen prutsen (als ik het zo mag noemen)?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hoe kan die alles overzetten naar de nieuwe configuratie als je het origineel niet mee neemt?
      Als je een SSD "laat" plaatsen, dan is dat meestal omdat je het zelf niet kan of wil doen ... waarom zou je dan aan de rest beginnen prutsen (als ik het zo mag noemen)?
      Dat was inderdaad de reden dat ik mijn pc naar een "vakman" bracht
      grt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als je de eerste zin van de eerste post leest dan staat daar nog altijd dat jdv een SSD laat plaatsen om zijn Windows op te draaien, zijn huidige harde schijf dient gewoon verder als data schijf. Elke vakman de naam waardig zal dan toch wel een cleane install doen op die SSD ?
        Is het dan zo onverstandig om die harde schijf niet aan risico's bloot te stellen en ze gewoon tijdelijk te verwijderen ? Maar ja, da's "prutsen" hé.
        Blijft natuurlijk dat de "vakman" als eerste handeling die data schijf had moeten loskoppelen tot de SSD het OS draaide. Maar da's nog meer prutsen hé...

Trouwens, ik plaats hier mijn mening niet om jdv of anderen "de les te spellen", maar misschien kan hier en daar een lezer er zijn voordeel mee doen.
        In dat geval: missie geslaagd.

Nu ja, je hebt me nog eens kunnen counteren, uw jaareinde is geslaagd...
        Last edited by nete; 16 december 2014, 08:57.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Een foutje (verkeerde klik) is zo vlug gebeurd en dan is het te laat. Dus, als er geen fout aan de schijf zelf is, zal ik nooit een PC of laptop binnengeven met de HD erin.
          ok, maar de TS is misschien niet technisch niet op de hoogte en rekent op een vakman. Die vakman moet als er een bepaald risico aan verlies van die data de klant informeren en aanraden een backup te maken of zelf een backup maken alvorens de pc aan te passen. Lijkt mij toch redelijke stelling...

Comment

Is inderdaad een redelijke stelling. Nu een "vakman" die er niet in slaagt om juist te klikken, is in mijn ogen geen vakman...
            Ik ben in elk geval content dat ik dergelijke zaken zelf kan doen, en dus enkel maar op mezelf hoef kwaad te zijn mocht het mislopen...
            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
            X